[ Flash MX 2004 ] combobox steelt focus

Pagina: 1
Acties:

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Topicstarter
okee, dit is weer zo'n ding waarom je flash graag tegen de muur zou willen zetten en met groot artillerievuur zou willen bestoken;

Ik heb een site waarin een pagina geladen wordt die 2 comboboxen bevat om een stad en een land te kiezen. Deze comboboxen zijn compiled movieclips (de Flash UI components) en niet de Flash MX components ('echte' componenten die editable zijn). Daar kan ik helaas niet omheen. Ik kan dus NIET de code van mijn combobox in, ik moet een workaround hebben voor het probleem.

Het probleem; op diezelfde pagina staat een knopje met een onpress-event eraan. Dit knopje is een soort scrollertje en het is dus belangrijk dat ie vaker dan eens ingedrukt wordt. Nu trekt flash om de een of andere vage reden de focus van het knopje af als ik gedrukt heb. Pas als ik mijn muis 1 pixel beweeg doet ie het weer. Ik kan dus 1x drukken, maar niet herhaaldelijk en DAT is nu juist wat ik nodig heb.
Op zich is dat ook apart, ik moet mijn muis bewegen om hem weer actief te krijgen, maar ik hoef niet ergens anders te klikken (focus verzetten).

Ik heb al zitten stoeien met onSetfocus maar het helpt allemaal niet echt veel, temeer omdat ik niet precies weet wat de combobox allemaal voor gare code in zich heeft.

Iemand ideeen of een werkbare workaround?!

[ Voor 7% gewijzigd door XangadiX op 23-07-2004 12:58 ]

Stoer; Marduq

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

misschien onMouseDown proberen?

*persoonlijke ervaring: onPress zuigt nogal

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Topicstarter
hmm, zou moeten werken, maar de comboboxen luisteren mee, mijn eigen listener wordt ook ge'called' als ik de combobox gebruikt (kon ik verdorie maar in die code kijken) Ik tweak er nog even mee door, thx voor de tip; ik had er nog niet aan gedacht.

offtopic:
<spam>hey, ook al een VJ, check ook eens http://www.friendsofsense.com </spam> ;)

Stoer; Marduq