Toon posts:

user en pass meenemen naar volgende pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met een inlogpagina te maken waarin een gebruiker een username en wachtwoord in moet voeren. De gebruikersnaam en wachtwoord hoeft van mij niet gechecked te worden.

Dus op de begin pagina staat alleen een veld waar een username en een wachtwoord ingevoerd wordt. Vervolgens moet dit gesubmit worden naar een volgende pagina waar geklikt wordt op een plaatje van bijvoorbeeld een deur.

Hierachter staat een href naar een ftp site. Nu moet alleen de username en wachtwoord van de vorige pagina gebruikt worden om in te loggen op deze server.

Moet ik naar ASP gaan of PHP. Enig idee waar ik wat juiste sourcecode kan vinden?

Ik heb al verschillende dingen gevonden maar nog niks bruikbaars.

alvast bedankt

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Je kunt met een formulier die gegevens naar een ASP/PHP script posten, je kunt de waardes met een formulier met de get methode doorsturen en weer uitlezen met JS. Je kunt een cookie setten met daar de waardes in. Daar zijn zoveel mogelijkheden voor.

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 17:39
(jarig!)
zucht...

<insert usual faq gedoe>

:)

Je kunt prima voor ASP gaan. Formpje maken. Submit naar nieuwe pagina. Nieuwe pagina:
code:
1
<a href="ftp://<%=Request.Form("username")%>:<%=Request.Form("password")%>@pietjepuk.nl">klik</a>

zoiets.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

of PHP:
PHP:
1
<a href="ftp://<?php echo $_POST('username'); ?>:<?php echo $_POST('wachtwoord'); ?>@pietjepuk.nl">klik</a>

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 13:15 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

of verkorte php
PHP:
1
<a href="ftp://<?=$_POST['username']?>:<?=$_POST['wachtwoord']?>@pietjepuk.nl">klik</a>

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Of abracadabra:
code:
1
<@ sdagdgf blaat @#$@#$@ ?>

Hier heeft TS weinig aan natuurlijk. Hoe ziet het HTML-form er dan uit? Misschien is het een idee om nog eens wat beter te zoeken op Google, GoT en sites als hotscripts.com enzo... Dan zie je volledige (werkende) voorbeelden.

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 17:39
(jarig!)
X-Lars schreef op 23 juli 2004 @ 13:13:
Of abracadabra:
code:
1
Volgens mij werkt die dus net weer niet... :)
Hier heeft TS weinig aan natuurlijk. Hoe ziet het HTML-form er dan uit? Misschien is het een idee om nog eens wat beter te zoeken op Google, GoT en sites als hotscripts.com enzo... Dan zie je volledige (werkende) voorbeelden.
ik denk gewoon als elk normaal form. Maargoed, dat weet je inderdaad niet zeker.

Maar idd, TS: meer info ajb.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

X-Lars schreef op 23 juli 2004 @ 13:13:
Of abracadabra:
code:
1

code:
1
2
3
4
<form action="bestandje.ext" method="POST">
    <input type="text" name="username" />
    <input type="password" name="wachtwoord" />
</form>

nu blij? O-)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

We doen niet aan scriptrequests en dat is blijkbaar waar je om vraagt.

Ja het kan met PHP, ASP en zelfs met Javascript als je een beetje inventief bent. In de eerste 2 gevallen is het het verkeerde forum en heel erg basic. In het tweede geval is er genoeg te vinden op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.