Toon posts:

Oplaad problemen MX700

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er net als ik problemen met het opladen van een MX700.

Het probleem is dat wanneer ik de muis in de lader plaats, deze bijna nooit direct begint met laden. De rode led op de achterkant blijft gewoon branden. Pas na 'wiebelen' en duwen op de muis gaat de rode led uit en de groene branden.
Heb de contactpunten al schoongemaakt, adapter vervangen, andere batterijen etc. Niks helpt.

Heb nu al twee nieuwe sets gehad van Logitech helaas zonder resultaat. Ben ik de enige die hier last van heeft?

Graag zou ik weten of meer mensen hier last van hebben, bij Logitech is het probleem namelijk niet bekend. Dus geen reactie van 'ik heb er geen last van' of 'probeer dit type muis eens'.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 21:03 . Reden: topic vervuiling. ]

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 11:15

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Ik heb dit probleem ook gehad en het is inderdaad gruwelijk vervelend. Nu is mijn geluk dat mijn muis een paar weken geleden stuk is gegaan en dat ik een nieuwe gekregen heb. Deze nieuwe heeft het probleem (nog) niet.

Wat je eens kunt proberen: leg een stukje opgevouwen papier (of iets anders) aan de voorkant onder je docking-station. Dus zo dat de onderkant van de muis naar beneden getrokken wordt door de zwaartekracht. Op die manier heb je kans dat de connectoren beter contact maken.

Ik heb dat ook een tijdje gedaan en dat hielp een beetje. :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 07:09

Nyana

Who?!

Dat heb ik ook weleens. Dit komt bij mij iig doordat de contacten een beetje vettig zijn als je ze ff beetje afveegt met droog doekje doet ie het meestal wel weer een poosje goed. :)

Verwijderd

idem hiero, maar ik vind het zowiezo een klote muis :) Hij is te groot om lekker in de handen te liggen, en hij hij nogal eens problemen met het herkennen van het houtpatroon in mijn bureau waardoor de beweging vreemd is.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik heb hetzelfde de laatste tijd. Vindt het niet erg, maar als je niet op let dan laad ie niet op nee. Lijkt me idd een probleem met de contactpunten vies of misschien zelf versleten?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu weer in overleg met Logitech, krijg als het goed is vandaag bericht terug.
Zij willen dat ik de gehele set opstuur naar hun zodat ze het probleem kunnen onderzoeken. Echter ik moet zelf de verzendkosten naar Zwitserland betalen!!! Kreeg in ruil daarvoor 35% korting op een Logitech product wanneer ik het via hun site koop. Maar de prijzen op hun site zijn gemiddeld ook zo'n 35% hoger dan in een willekeurige web-winkel.

Nu is het doorgestuurd naar het hoofdkantoor. Kijken wat die zeggen. (Daar krijg is dus vandaag de uitslag over).

Ik wil iedereen adviseren contact op te nemen met Logitech. Op deze mannier weten zij dat er meer mensen zijn met dit probleem.

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb er inderdaad ook wel last van. Ben terug gegaan naar de winkel waar ik 'm gekocht heb, waar ik een nieuw oplaadstation heb gekregen. Daarmee ging het een tijd heel goed, maar nu begon 'ie laatst weer problemen te geven: Pas na een keer of tig opnieuw op 't oplaadstation plaatsen maakt 'ie contact - erg vervelend als je weg moet. 't Probleem bleek erg simpel opgelost te kunnen worden: De contactjes waren een beetje vies, leek wel gecorrodeerd oid. Even schoonpoetsen met je nagel et voilà! Sindsdien steeds bij de eerste keer groen licht!

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelf ook het idee dat het probleem ligt bij de contactjes (duh...) en corossie ofzo. Mischien dat Logitech in de toekomst deze moet aanpassen naar zilver ofiets wat niet corodeert.

Mijn braun activator heeft ook contactjes alleen deze zijn verzilverd (volgens mij) deze heeft nooit problemen met laden...

Verwijderd

Ik heb tot nu toe nog geen last ervan. En hoop dat ook zo te houden. :o

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:12:
Ik heb tot nu toe nog geen last ervan. En hoop dat ook zo te houden. :o
Hoe oud is jouw exemplaar?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:14:
[...]

Hoe oud is jouw exemplaar?
Hij is nu (uit mijn hoofd) een maand of 2 oud. :) Ik weet het, hij is nog niet zo oud. :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:14:
[...]

Hij is nu (uit mijn hoofd) een maand of 2 oud. :) Ik weet het, hij is nog niet zo oud. :D
Bij mij traden de problemen na ongeveer 1 á 2 maanden op. Hoop voor je dat je er geen last van krijgt.

Verwijderd

Gooie dat ding weg!!! En koop een andere.
Ik had dit probleem ook met de MX700. Na een tijd duurde het langer dan 24uur om dat ding op te laden en toen was het ook niet volledig geladen. Garantie was net afgelopen dus ik heb het weggegooid en een muis van M$ gekocht.

Ik koop nooit meer iets van logitech. Dit is het tweede keer dat ik iets van logitech heb gekocht. De eerste keer was een combo muis en toetsenbord. Dat ding veroorzaakte BSD's als ik op de windows knop drukte.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:23:
Ik had dit probleem ook met de MX700. Na een tijd duurde het langer dan 24uur om dat ding op te laden en toen was het ook niet volledig geladen. Garantie was net afgelopen dus ik heb het weggegooid en een muis van M$ gekocht.
quote]

Das onzin, de MX700 bestaan nog geen 5 jaar en op muisen en toetsenborden van Logitech zit 5jaar garantie. Dus was gewoon binnen de garantieperiode.

Daarbij heb ik géén problemen wanneer de muis eenmaal met opladen begint. Wanneer hij gewoon staat te laden is hij binnen ong. 2 á 3 uur weer helemaal vol (dan moet hij er ondertussen niet mee stoppen).

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist (17.00uur) Logitech aan de telefoon gehad.

'Na contact met het hoofdkantoor zijn ze tot de beslissing gekomen dat ik de hele set terug moet sturen, alleen dan naar het kantoor in NL en niet meer naar Zwitserland. Maar de verzendkosten blijven voor mijn rekening. Ter compensatie voor de verzendkosten krijg ik 35% korting bij mijn aankoop van een Logitech product wanneer ik dat VIA HUN website besteld. Maar we weten allemaal dat de prijzen op de Logitech site belachelijk hoog zijn in verhouding met de gemiddelde (online)shop.
Ik mag het pakket ook terug brengen naar de winkel zodat ik mijn geld terugkrijg. Dat die winkel opgeheven is boeit Logitech niet, daar kunnen hun ook niks aan doen. Zij zullen echter geen geld teruggeven.

Had van Logitech wel anders verwacht! :( :r :(

Heeft Logitech geen klachtenafdeling...???

Daarom wil ik nogmaals iedereen oproepen laat Logitech het weten wanneer je problemen hebt met het laden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 12:56:
idem hiero, maar ik vind het zowiezo een klote muis :) Hij is te groot om lekker in de handen te liggen, en hij hij nogal eens problemen met het herkennen van het houtpatroon in mijn bureau waardoor de beweging vreemd is.
Had hetzelfde probleem en ik haat muismatten omdat ze altijd iets hoger zijn dan het bureau. Heb het opgelost door een kant van zo`n plastic insteekmapje te gebruiken als muismat. Lekker dun en niet stroef en het werkt super :) Kheb het probleem met opladen trouwens ook, komt idd door troep op die contactpuntjes.

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:50:
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:23:
quote]

Das onzin, de MX700 bestaan nog geen 5 jaar en op muisen en toetsenborden van Logitech zit 5jaar garantie. Dus was gewoon binnen de garantieperiode.

Daarbij heb ik géén problemen wanneer de muis eenmaal met opladen begint. Wanneer hij gewoon staat te laden is hij binnen ong. 2 á 3 uur weer helemaal vol (dan moet hij er ondertussen niet mee stoppen).
Toen ik merkte dat mijn muis niet ging opladen ging ik op de site van logitech kijken hoelang de garantie was en ik zag 12 maanden. Dit was begin dit jaar. Ik zie nu nu dat de garantie 5 jaar is.
Zij hebben het dan niet lang geleden veranderd. Of ik ben gewoon BLIND!!.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb nu mijn Logitech desktop mx nu al zo'n 8 maanden ofzo en heb daar eigenlijk geen last van. Alleen dat die muis niet zo goed is, last met gamen en hapering. Maarja, had ik aan moeten denken.
Ik heb nu een MX510 en deze bevalt mij stukken beter, een pak sneller en preciezer. Dus als je een nieuwe muis zoekt, dan zou ik echt de MX510 overwegen.

Verwijderd

hmm, ik hebme muis van 2002/11/20 en tot hier toe de onderkant
de plakker met logitech en die gedoe is versleten en aan de bovenkant staan er licht zwarte plekken op de muisknoppen.

De plaats waar de pols rust, je weet wel, de achterbovenkant van de muis, is wat versleten, door het te hard in de lader te gooien door de vele snelte en verder werkt die nog goed als nieuw hoor :)

eneeuh watte??, staat er 5 jaar garantie op???
Mja, ik heb de muis al open gehad, ik wou de muis modden B) B)

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 23 juli 2004 @ 20:59:
Ik heb nu mijn Logitech desktop mx nu al zo'n 8 maanden ofzo en heb daar eigenlijk geen last van. Alleen dat die muis niet zo goed is, last met gamen en hapering. Maarja, had ik aan moeten denken.
Ik heb nu een MX510 en deze bevalt mij stukken beter, een pak sneller en preciezer. Dus als je een nieuwe muis zoekt, dan zou ik echt de MX510 overwegen.
Offtopic.

Ik wil mensen horen die dezelfde problemen hebben! Niet die geen problemen hebben. Ook niet van 'dit type werkt wel goed'.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 20:59:
hmm, ik hebme muis van 2002/11/20 en tot hier toe de onderkant
de plakker met logitech en die gedoe is versleten en aan de bovenkant staan er licht zwarte plekken op de muisknoppen.

De plaats waar de pols rust, je weet wel, de achterbovenkant van de muis, is wat versleten, door het te hard in de lader te gooien door de vele snelte en verder werkt die nog goed als nieuw hoor :)

eneeuh watte??, staat er 5 jaar garantie op???
Mja, ik heb de muis al open gehad, ik wou de muis modden B) B)
Yip, er zit 5 jaar garantie op. Daar schrik ik ook van, weet zeker dat het vroeger maar 12 maanden was. Ik zou mijn muis niet weggegooid hebben als ik dat wist. Maar ja. Het is nu te laat

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 21:03:
[...]

Yip, er zit 5 jaar garantie op. Daar schrik ik ook van, weet zeker dat het vroeger maar 12 maanden was. Ik zou mijn muis niet weggegooid hebben als ik dat wist. Maar ja. Het is nu te laat
ONTOPIC :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 21:02:
[...]

Offtopic.

Ik wil mensen horen die dezelfde problemen hebben! Niet die geen problemen hebben. Ook niet van 'dit type werkt wel goed'.
Nou zo kun je er misschien achterkomen of alle versies problemen geven en/of bepaalde versies alleen. Het lijkt me vrij logisch dat je dat wel zou willen weten zodat het misschien aangekaard kan worden bij Logitech of al bekend is.

offtopic:
Ik vind je post iig wat bot overkomen.

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 01:29
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 23:31:
[...]

Nou zo kun je er misschien achterkomen of alle versies problemen geven en/of bepaalde versies alleen. Het lijkt me vrij logisch dat je dat wel zou willen weten zodat het misschien aangekaard kan worden bij Logitech of al bekend is.

offtopic:
Ik vind je post iig wat bot overkomen.
Dat is wel zo, maar als de mx 510 niet wireless is, dan heeft die helemaal geen ene iets met dit topic te maken, als hij dat wel was, ok.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:27

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zelf de MX-900. Deze is gelijk aan de MX-700, met als enige verschil dat deze Bluetooth ondersteunt.

Ik heb soms ook last van dat de muis niet meteen opgeladen wordt als ik hem in zijn cradle plaats. Ik heb de set (Cordless Desktop MX for Bluetooth) nu bijna een half jaar. Mmm, ik zal zo ff kijken of ik de contactpunten ook kan schoonmaken.

Ik heb verder weinig problemen met de muis, alleen bij games als UT2004 etc is hij gewoon te traag. Dan schakel ik terug op mijn MX-500.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
Heb mischien het probleem gevonden, bij mijn laatst nieuwe mx700 staan de contactpunten verder naar voren als bij de andere (oudere mx700). Mischien dat de 'veerkracht' van de contactpunten in de oplader verslappen ofzo.

Is dit bij jullie ook?

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, dat merkte ik ook en daarom heb ik om een nieuwe lader gevraagd (en gekregen). Pas daarna kwam de 'corrosie' op de contactpunten, die gelukkig veel gemakkelijker te verhelpen is.
De muis staat echter zo dicht tegen de cradle aan, dat die puntjes - zodra ze ook maar iets naar buiten komen - contact zouden moeten maken.. Maar goed, een nieuwe cradle valt gewoon onder de garantie (was althans bij mij zo), dus als je denkt dat het daarmee verholpen kan worden, is de oplossing onder handbereik toch?

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Gullie007 schreef op 24 juli 2004 @ 17:35:
De muis staat echter zo dicht tegen de cradle aan, dat die puntjes - zodra ze ook maar iets naar buiten komen - contact zouden moeten maken.. Maar goed, een nieuwe cradle valt gewoon onder de garantie (was althans bij mij zo), dus als je denkt dat het daarmee verholpen kan worden, is de oplossing onder handbereik toch?
Dat klopt maar ik heb al 2x een nieuwe set gehad van logitech...

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 20:05
Ik heb er echt nooit last van gehad? Heb hier 2 MX700's, één een half jaar oud, de ander bijna direct nadat hij uitkwam en die laden altijd prima op?

Er is een keer een muisknopje stukgegaan waarvoor ik toen een hele nieuwe MX700 heb gehad, maar verder werkt het allemaal prima?

Verwijderd

Topicstarter
MikeN schreef op 25 juli 2004 @ 12:13:
Ik heb er echt nooit last van gehad? Heb hier 2 MX700's, één een half jaar oud, de ander bijna direct nadat hij uitkwam en die laden altijd prima op?

Er is een keer een muisknopje stukgegaan waarvoor ik toen een hele nieuwe MX700 heb gehad, maar verder werkt het allemaal prima?
Lees ff de eerste post. Ik wil geen reacties van 'ik heb er nooit last van gehad'. Ik snap ook wel dat het meer en deel van deze muizen wel goed is. Het gaat er nujuist om, om de gene die het niet goed doen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 12:07:
[...]

Dat klopt maar ik heb al 2x een nieuwe set gehad van logitech...
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 12:35:
[...]

Lees ff de eerste post. Ik wil geen reacties van 'ik heb er nooit last van gehad'. Ik snap ook wel dat het meer en deel van deze muizen wel goed is. Het gaat er nujuist om, om de gene die het niet goed doen!
Wat wil je nou? Je hebt zelf problemen met je muis, sommige vertellen dat zij dat nooit hebben gehad. Je verteld dat je 2x een evrvanger al hebt gehad. Dan doe of jij wat fout of ze geven je verkeerd materiaal.

Als je niet wilt horen dat bij sommige het wel goed werkt dan zou ik graag willen weten wat je nu wilt bereiken. Misschien kun je zo door andere tips krijgen waardoor het bij de meeste wel goed werkt etc. mara als je dat allemaal neit wilt horen vind ik je een beetje bot. Koop dan lekker een andere muis van een ander merk of met snoer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 13:22:
[...]

[...]

Wat wil je nou? Je hebt zelf problemen met je muis, sommige vertellen dat zij dat nooit hebben gehad. Je verteld dat je 2x een evrvanger al hebt gehad. Dan doe of jij wat fout of ze geven je verkeerd materiaal.

Als je niet wilt horen dat bij sommige het wel goed werkt dan zou ik graag willen weten wat je nu wilt bereiken. Misschien kun je zo door andere tips krijgen waardoor het bij de meeste wel goed werkt etc. mara als je dat allemaal neit wilt horen vind ik je een beetje bot. Koop dan lekker een andere muis van een ander merk of met snoer.
Ik wil graag weten hoeveel mensen er nu problemen hebben met het laden van deze muis. Ik begrijp ook dat er mensen zijn waarbij het wel werkt. Maar uit bovenstaande blijkt dat er wel meer mensen zijn die problemen hebben.

Ik wil dus tegen Logitech kunnen zeggen 'kijk veel meer mensen hebben er last van'. Wanneer dit een topic wordt van 'ik heb het niet' kan ik er niet veel mee.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met de laadcontacten, ik heb het probleem nu niet meer omdat ook mijn laadstation defect is!

Het is echt &^*&^*&^zooi dat dit bij zo'n dure muis gebeurt. :'(
Wordt dit echt mijn laatste Logitech 8)7

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Ik heb ook last van dit probleem. Het is een maand of 8 na de aankoop begonnen. Het rare is dat het soms een paar dagen goed gaat, en vervolgens weer een tijd niet. Corrosie kan ik niet echt ontwaren op de contactpuntjes, maar ik zal ze eens proberen goed schoon te maken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Hou je ff een beetje in bruttes134 :o

Sowieso is het niet de bedoeling om een 'ik wil alleen maar negatieve reacties over product X' topic te openen. Als je ervaringen van anderen wilt weten, dan moet je rekening houden met het feit dat niet iedereen dezelfde problemen tegenkomt als jij.

Los daarvan is GoT er niet voor om druk uit te oefenen op een fabrikant. Logitech heeft geen enkele verplichting jou hiermee te helpen- jouw overeenkomst is met een winkelier, dat die failliet is, is inderdaad hun probleem niet. Ze zijn juist erg schappelijk bezig om buiten hun verplichtingen om (die reiken tot aan hun afnemers, dus de groothandels) jouw probleem op te lossen.

Ik ben de eerste om iemand gelijk te geven die grof behandeld wordt door een leverancier of (indien van toepassing) fabrikant, maar hier zit Logitech uitstekende service te bieden waar ze allerminst verplicht toe zijn; om dan nog andere GoTters te gaan zitten afkafferen omdat ze niet meewerken om Logitech nog verder te proberen te dwingen is juist van jouw kant grof. Hier werkt GoT niet aan mee :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.