[XP] Eerst naar desktop, dan venster openen

Pagina: 1
Acties:

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:18

inXs

known as inXs

Topicstarter
Naja uiteraard heb ik al aardig wat rond lopen snuffelen op verschillende fora, maar het probleem is nogal lastig in 1 zoek zin te omvatten. Dus vandaar dat ik er met google en GOT niet bepaald uitkwam via de search.

Het gaat om de pc die bij mijn vriendin thuis staat. Ik heb er weinig specificaties van, maar aangezien de kans dat het om iets hardwarematigs gaat nihil lijkt, is dat volgens mij ook niet geheel relevant.

Op de pc staat het besturingssysteem winXP home, met als virusscanner/firewall mcaffee geïnstalleerd

Het probleem is als volgt:

Meestal als ik via de taakbalk een ander venster wil openen (een ander msn gesprek, of een ander IE venster) dan komt die niet op mijn beeld. Klik ik op een ander venster dan ook dus niet.. Pas als ik met ctrl-D naar de desktop ga, kan ik weer via de taakbalk een venster openen.. Ik heb daar nog weinig geprobeerd aangezien ik geen flauw idee heb waar het probleem zich zou kunnen bevinden en ik niet graag zomaar op andermans pc's (is van haar pa namelijk) dingen ga veranderen of proberen zonder dat ik de directe consequenties van weet.. Thuis zou dit geen enkel probleem zijn.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende info gegeven heb, als dit niet het geval is dan zal ik vanavond pas weer achter wat meer specificaties kunnen komen.

Zelf denk ik aan iets van spyware? Kan dat, zijn er van die dingen die dit kunnen veroorzaken? En alle suggesties zijn welkom verder.

edit: uiteraard heb ik ook de windows site afgestruimd, maarja het probleem is nogal lastig in de omschrijving :|

edit2: Het geldt dus voor vensters die dus al open staan en waartussen ik wil switchen via de taakbalk. Alt-TAB werkt dus ook niet, dan zie je wel dat het nieuwe venster "ingedrukt" wordt alleen op mijn beeld gebeurd dus niets.

[ Voor 13% gewijzigd door inXs op 23-07-2004 12:38 ]

superB

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Schop 8)

superB

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een spyware check met AdAware of Spybot kan meestal geen kwaad - maar ik heb m'n twijfels of dat het daar aan ligt :)

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
elevator schreef op 26 juli 2004 @ 09:15:
Een spyware check met AdAware of Spybot kan meestal geen kwaad - maar ik heb m'n twijfels of dat het daar aan ligt :)
Ja ik ook, dus vandaar.. Ik heb dat namelijk zaterdag wel even gedaan, 2dingen verwijderd, maar helaas het mocht niet baten...

superB

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
niemand? :'(

superB

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is een longshot, maar je zou kunnen kijken of de HDD toevallig niet vol zit. Kan zijn dat het ding per ongeluk wat te weinig geheugen heeft, dus moet swappen, maar dat niet kwijt kan :?
In de FAQ van WOS staat volgens mij hoe je vrije schijfruimte kunt terugwinnen (denk aan prullenbak, temp internet files / cookies (da's zowieso handig om lekker op te ruimen en klein te houden :) ) en swapfile.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
The_Eagle schreef op 27 juli 2004 @ 11:13:
Het is een longshot, maar je zou kunnen kijken of de HDD toevallig niet vol zit. Kan zijn dat het ding per ongeluk wat te weinig geheugen heeft, dus moet swappen, maar dat niet kwijt kan :?
In de FAQ van WOS staat volgens mij hoe je vrije schijfruimte kunt terugwinnen (denk aan prullenbak, temp internet files / cookies (da's zowieso handig om lekker op te ruimen en klein te houden :) ) en swapfile.
Naja ik sta open voor alle suggesties dus ik zal vanavond even een poging gaan wagen dan, wie weet.

edit: iemand die misschien een goede zoekomschrijving hiervoor weet? Want dan zou ik misschien iets gerichter op de MS support pagina kunnen kijken, of via google ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door inXs op 27-07-2004 11:41 ]

superB

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
O-)

superB

Pagina: 1