Een tijd terug een oude Compaq Proliant 800 Dual Pentium Pro 200 binnengekregen. Gewonnen in een loting van oude bedrijfsservers voor 25,-. Erg leuk, nog nooit iets met dual en scsi in handen gehad.
Aanwezig in de server:
- IDE-cd-romspeler
- Floppy
- Scsi Tapestreamer 12/24gb (staat er op)
- Compaq Smartstart cd uit 2001 met Engelse tekst, maar alles in Duits, v5.30
- Er zit dus geen hd in
Op grote insteekkaar zit:
- Pci videokaart Compaq nitro als stikkertje erop
- Standaarduitbreiding voor scsi-aansluiting, rechtstreeks op de insteekkaart met een aansluiting die ik niet herken
- Een grote (hele grote) kaart voor scsi aansluitingen, lijkt later toegevoegd omdat hier minder stof op zit
- 160mb Edo-ram (heel vreemd, ik dacht dat het altijd in gelijke paren ging
)
Schijvenkabinet
Daarnaast een schijvenkabinet waar op de voorkant staat Compaq Proliant Storage System F1. Plaats voor 7 schijven, waarvan er 4 aanwezig zijn. Alle 9,1gb met de tekst "Wide Ultra Scsi". Kabel voor connectie met server erbij. Schijven zitten in plaats 0 t/m 3.
Server en kabinet hebben naar alle waarschijnlijkheid bij elkaar gehoord.
Leuk systeem om wat mee te doen? Yep. Als het werkte...
1
Smartstart-cd wil niet werken
- Met Configuration Utilities wel de boel kunnen opstarten. Alle hardware kunnen configureren (wel drie foutmeldingen over dat er iets niet konden worden geconfigureerd).
- Cd-rom moeten toevoegen, als first als bootvolgorde
- Ergens anders bootvolgorde nog ingesteld als cd-rom - a: - c:
- Andere cd-rom speler aangesloten (maar dat is met Compaq een beetje tricky, die wil niet graag werken met andere hw dan Compaq)
Er wordt nooit vanaf cd-rom gelezen, pc springt meteen door naar a: of als er geen diskette inzit naar c:.
2
De array wil niet worden geconfigureerd[/b]
Met configuration utilitities kan je kiezen voor de Array configuration utility. Vervolgens wordt gevraagd om de diskette. Vervolgens start de pc opnieuw op om op te starten van de diskette. Dat kan dus niet: deze is niet bootable...(??) en alle voorgaande versies ook niet. Wel hoor je de array config util te kunnen gebruik vanaf de smartstart cd of vanaf het besturingssyteem (maar dat kan ik niet installeren en de cd kan niet opstarten).
Kortom: ik zie iets over het hoofd en ik zit nu in een vicieuze cirkel... en ik ben nog niets eens toegekomen aan het installeren van een OS...
En nu is het tijd om help te roepen: HELP!. Ik ben hier al dagen zoet mee, maar ben het nu echt spuugzat.
Aanwezig in de server:
- IDE-cd-romspeler
- Floppy
- Scsi Tapestreamer 12/24gb (staat er op)
- Compaq Smartstart cd uit 2001 met Engelse tekst, maar alles in Duits, v5.30
- Er zit dus geen hd in
Op grote insteekkaar zit:
- Pci videokaart Compaq nitro als stikkertje erop
- Standaarduitbreiding voor scsi-aansluiting, rechtstreeks op de insteekkaart met een aansluiting die ik niet herken
- Een grote (hele grote) kaart voor scsi aansluitingen, lijkt later toegevoegd omdat hier minder stof op zit
- 160mb Edo-ram (heel vreemd, ik dacht dat het altijd in gelijke paren ging
Schijvenkabinet
Daarnaast een schijvenkabinet waar op de voorkant staat Compaq Proliant Storage System F1. Plaats voor 7 schijven, waarvan er 4 aanwezig zijn. Alle 9,1gb met de tekst "Wide Ultra Scsi". Kabel voor connectie met server erbij. Schijven zitten in plaats 0 t/m 3.
Server en kabinet hebben naar alle waarschijnlijkheid bij elkaar gehoord.
Leuk systeem om wat mee te doen? Yep. Als het werkte...
1
Smartstart-cd wil niet werken
- Met Configuration Utilities wel de boel kunnen opstarten. Alle hardware kunnen configureren (wel drie foutmeldingen over dat er iets niet konden worden geconfigureerd).
- Cd-rom moeten toevoegen, als first als bootvolgorde
- Ergens anders bootvolgorde nog ingesteld als cd-rom - a: - c:
- Andere cd-rom speler aangesloten (maar dat is met Compaq een beetje tricky, die wil niet graag werken met andere hw dan Compaq)
Er wordt nooit vanaf cd-rom gelezen, pc springt meteen door naar a: of als er geen diskette inzit naar c:.
2
De array wil niet worden geconfigureerd[/b]
Met configuration utilitities kan je kiezen voor de Array configuration utility. Vervolgens wordt gevraagd om de diskette. Vervolgens start de pc opnieuw op om op te starten van de diskette. Dat kan dus niet: deze is niet bootable...(??) en alle voorgaande versies ook niet. Wel hoor je de array config util te kunnen gebruik vanaf de smartstart cd of vanaf het besturingssyteem (maar dat kan ik niet installeren en de cd kan niet opstarten).
Kortom: ik zie iets over het hoofd en ik zit nu in een vicieuze cirkel... en ik ben nog niets eens toegekomen aan het installeren van een OS...
En nu is het tijd om help te roepen: HELP!. Ik ben hier al dagen zoet mee, maar ben het nu echt spuugzat.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |