Paar vraagjes over 5.1

Pagina: 1
Acties:

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:24
Paar vraagjes over 5.1

Ik heb vandaag mijn 5.1 setje aangeschaft.
Als ik een MP3 film afspeel in windvd hoor ik uit alle boxjes geluid. Zo ook met MP3 muziek.
Speel ik echter een ac3 film af dan hoor ik alleen geluid uit de front speakers komen en niks uit de rear, center en front speaker.

Speel ik een mp3 af in winamp dan hoor ik heel goed het geluid uit mijn front speakers. Uit de rear speakers komt ook wel geluid, maar heel zachtjes.
De center speaker laat het hier helemaal afweten. Met films hetzelfde probleem.

Dus ik heb twee vraagjes. Kan ik winamp zo instellen dat ik wel goed geluid hoor? En zo ja hoe (bij direct sound maar ik zie nergens een optie waar ik dat in kan stellen)?

Tweede vraagje: waarom hoor ik in windvd bij een mp3 film wel uit alle boxjes geluid en bij een echte ac3 film niet (dan alleen front speakers)?

Ik heb mijn geluidskaart goed geconfigureerd. Dit kon je al opmaken uit het feit dat bij een mp3 film in windvd alles perfect werkt.

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 17:44
Welke geluidskaart heb je?
Heb je de drivers goed geinstalleerd?
zat er een configuratie utillity bij de drivers?
Heb je de instellingen van je AC3 codec goed gezet? (je kan instellen hoeveel speakers er aangesloten zijn)

Bij mij doet bij winamp de center speaker het ook niet, maar dat hoort ook zo volgens mij.

[ Voor 49% gewijzigd door Necrite op 23-07-2004 12:31 ]

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:24
Ik heb de ac3 codec nu opnieuw geconfigureerd. Het is alleen eventjes wennen, want je hoort alleen geluid uit de boxjes wanneer er geluid uit hoort te komen. Het grootste gedeelde van de film hoor je niet veel. Dit probleem is nu dus opgelost.

Alleen is het probleem met winamp en wmp nog niet opgelost. Hoe stel ik daar in dat uit alle speakers duidelijk geluid komt? Nu is het namelijk alleen de twee front speakers en niks uit de rest ook niet uit de subwoofer. Speel ik echter een mp3 af met windvd dan is het perfect. Maar ik wil niet me mp3tjes met windvd afspelen.

Ik gebruik (nu nog) het onboard geluid van de asus p4p800 deluxe.

[ Voor 49% gewijzigd door Reflector op 23-07-2004 13:33 ]