Toon posts:

DVD camcorder geeft slechte kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Panasonic M50 DVD camcorder. Ik heb hier een paar filmpjes mee gemaakt op een 8 cm DVD-Ram schijfje. Nu wilde ik een "gewone" DVD maken die op elke DVD speler afgespeeld kan worden. Ik heb een LG-DVD brander die ook DVD-RAM kan lezen en ik heb met TMPGenc DVD Autor een aantal filmjes omgezet op mijn harde schijf. Mu heb ik een probleem want als ik deze filmpjes nu afspeel in media player of BS player krijg ik een slechte kwaliteit. de kleuren en geluid zijn perfect maar het lijkt wel of er banen over het beeld zitten en een rechte lijn krijgt zo een kartel effect. Met TMPGenc DVD author kan ik niks instellen qua kwaliteit. Moet ik dan een andere versie van TMPGenc gebruiken voor deze conversie of ligt het ergens anders aan?
Ik heb onderstaande computer en XP Pro, Adobe Premiere 6.0, Moviemaker 2.0, Sonic DVD en wat software van Panasonic om de DVD-Ram direct af te spelen vanaf je Camera of DVD-RAm drive.

Wie heeft hier verstand van? Er zit geen Firewire op de camera maar wel USB 2.0
Maar het lijkt mij handiger om de films direct van de DVD-Ram te lezen (Tav kwaliteitsbehoud)

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 01:51
Hoe is de kwaliteit als je het toestel aansluit op een tv? (dus je camcorder aansluiten op tv), als dat kan iig.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is buitengewoon mooi en scherp. Ook als je de camera via de USB aan de computer hangt is het beeld perfect. En als je de DVD-RAM afspeeld vanaf de DVD-Brander is het ook perfect. Het probleem is eigenlijk alleen de omgezette beelden.
Ik denk dan de omzetting van een te lage kwaliteit is maar ik zou niet weten hoe ik die kan veranderen. Zijn er andere programma's beschikbaar die de Panasonic .vro bestanden kunnen omzetten in avi of mpeg??

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 13:37:
Ja dat is buitengewoon mooi en scherp. Ook als je de camera via de USB aan de computer hangt is het beeld perfect. En als je de DVD-RAM afspeeld vanaf de DVD-Brander is het ook perfect. Het probleem is eigenlijk alleen de omgezette beelden.
Ik denk dan de omzetting van een te lage kwaliteit is maar ik zou niet weten hoe ik die kan veranderen. Zijn er andere programma's beschikbaar die de Panasonic .vro bestanden kunnen omzetten in avi of mpeg??
Het "probleem" (want dat is het eigenlijk niet) heet interlacing, daarover zijn al veel topics geweest. Even zoeken dus :)

Verwijderd

hmms tmpgenc kan je de directe source gebruiken.
maakt je cam gelijk vob structuur of krijg je 1 blok mpeg?

heb zelf sony dvdcam en die maakt dus gelijk menu en vobs..
super kwaliteit. mss staan instellingen van je cam te laag.. heb op sony ook sp en lp standen.. duidelijke verschil op de pc maar op tv niet..

weet niet precies hoe het zit met panasonic cams.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Idd interlacing. Je camcorder neemt op in een formaat dat ideaal is voor op tv, deze geeft een ge-interlaced beeld.
Als je dit nu op je pc afspeelt, heb je het probleem dat je monitor geen interlacing gebruikt. Hierdoor ontstaan dus die strepen.
Als je je materiaal enkel op je pc wil afspelen, zal je het dus door een deinterlace-filter moeten halen.
Anders laat je het het beste zo, of je gaat slechte kwaliteit op je tv krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik had al zo'n vermoeden dat het om interlacing ging.
Dus als ik het goed begrijp kan ik deze "slechte" kwaliteit gewoon op CD branden en als ik hem dan met een DVD speler afspeel krijg ik weer een gewoon "mooi" beeld op de TV??

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 13:47:
Aha, ik had al zo'n vermoeden dat het om interlacing ging.
Dus als ik het goed begrijp kan ik deze "slechte" kwaliteit gewoon op CD branden en als ik hem dan met een DVD speler afspeel krijg ik weer een gewoon "mooi" beeld op de TV??
Correct :)

Probeer maar eens een kort stukje op een CD-RW te branden en test hem uit op je tv. (mits je speler gewone cd's met MPG's accepteert)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik idd even proberen, maarrrrr.....als ik nu met adobe premiere of een andere videobewerkingsprogje aan de slag ga dan moet ik dus eerst de mpeg deinterlacen en dan aanpassen en dan weer interlacen en op DVD branden? Ik krijg dan het vermoeden dat de kwaliteit achteruit gaat..

Verwijderd

Topicstarter
De camera is trouwens te koop... kijk bij: http://www.kieskeurig.nl/...Panasonic%20VDR%20M50.htm

Ik had hem alleen nodig voor de vakantie en een bruiloft maar ik heb al een digitale camera dus wie bied? ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 14:13:
Dat zal ik idd even proberen, maarrrrr.....als ik nu met adobe premiere of een andere videobewerkingsprogje aan de slag ga dan moet ik dus eerst de mpeg deinterlacen en dan aanpassen en dan weer interlacen en op DVD branden? Ik krijg dan het vermoeden dat de kwaliteit achteruit gaat..
Nope, gewoon alles interlaced laten! Premiere zou dat standaard goed moeten doen eigenlijk. Let er bij het MPEG coderen op dat je ook daar ff interlaced insteld, anders gaat je compressie naar de haaien en je kwalitiet flink achteruit.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1