help 2 pc's koppelen

Pagina: 1
Acties:

• kingco
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05-2022
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn twee pc's aan elkaar kan koppelen mbv een netwerkkaart.
Ik heb in allebei de pc een 10-100mb netwerkkaart zitten. Deze kaarten zijn al geconfigureerd onder W98-2e editie.
Op 1 pc zitten twee netwerkkaarten nl:
1x10-100mb + 1xchello.
Ik wil op beide pc's kunnen internetten. Ook wil ik op beide pc's kunnen printen. Ook wil ik op beide pc's bestanden kunnen uitwisselen.
Wie kan mij uit de brand helpen?????????

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Crosslink kabel.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• kingco
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05-2022
Ja he he, die heb ik er ook aanzitten.

Maar hoe stel ik het zaakje softwarematig in????????????

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
ik neem aan dat je alle protocollen+adapters+serveces hept geinstaleerd? en heb je de pc's ook al allebij een appart ip gegeven?? (192.168.0.1 voor server en 192.168.0.2 voor client bjv) +hetzelfde subnetmask?? (bijv 255.255.255.0)

en zelfde workgroup? als je dat gedaan hebt en je kan elkaar pingen, kan je onder deze computer-->configuratiescherm-->netwerk gewoon printerdeling+bestandsdeling inschakelen...

ene, als je op beide pc's wil i-netten moet je gewoon de standaard ics instaleren op beide pc's...zit standaard bij win 98 se en werkt gewoon wat makkelijker dan al die andere progjes zoals zygate en wingate ofsow, waar je het ook mee zou kunnen doen...

'k hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen...maareh, probeer in de toekomst de search functie ook eens te gebruiken, scheelt dumbasses zoals ik die graag onwetende willen helpen aardig wat typwerk :7

Canon EOS 400D + Sigma 17-70