TUSL-L mobo, waar kan ik een BIOS update vinden?

Pagina: 1
Acties:

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
Ik zoek me kapot naar een bios update .. maar kan er zo snel geen een vinden .. asus heeft alleen maar tusl2 biossen .. kan ik die ook gebruiken of riskeer ik dan een dood mobotje ? .. ik heb wel wat gevonden in de meuktracker en ik weet dat de -l staat voor lan onboard maar verder weet ik het niet .. ik heb echt een MEGA oude bios in zitten en het is een hp mobo dus je hebt de helft van de opties niet zolang je m niet flashed ..

iemand ervaring mee of weet waar ik een tusl bios kan downloaden ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zit het mobo soms in een OEM PC :?

Het komt dus uit een HP PC :) Download de BIOS dan van de HP website .. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Waar kan ik de BIOS downloaden?" B)

[ Voor 70% gewijzigd door BalusC op 23-07-2004 11:38 ]

Verwijderd

Je kan ftp.asus.de of ftp.asus.com eens checken. Daar staat iets meer op dan op de site (ook beta's). Echter zou ik eerst hp maar eens checken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 11:42 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe bedoel je 'iemand ervaring mee' :?

TUSL BIOSsen zat te vinden op de Asus FTP site, geen TUSL-L, wel een TUSL-LS

Maar het kan goed zijn dat je een OEM-only versie van het bord hebt waarvoor je dus alleen een BIOS bij HP kunt halen.

Mijn verwachting is dat een BIOS van een retail bord zonder LAN gaat werken als alle andere onderdelen wel hetzelfde zijn (controleer dus o.a. de evt aanwezige audio chip en of integrated VGA wel of niet aanwezig is), maar dus idd zonder LAN. Die ben je kwijt dan...

Oslik blyat! Oslik!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:59

mvds

Totally awesome!

[just a thought :) ]

Werkt de asus auto-update tool niet voor dit soort oude borden? ik kan me best voorstellen dat het niet zo is maar ik vraag het toch maar even :)

• Maku
obsidian schreef op 23 juli 2004 @ 11:43:
[just a thought :) ]

Werkt de asus auto-update tool niet voor dit soort oude borden? ik kan me best voorstellen dat het niet zo is maar ik vraag het toch maar even :)
asus tool werkt niet

en bij hp heb je een naam nodig van de pc waar dat mobo heeft ingezeten .. en dat weet ik dus niet ..

• Maku
dion_b schreef op 23 juli 2004 @ 11:43:
Hoe bedoel je 'iemand ervaring mee' :?

TUSL BIOSsen zat te vinden op de Asus FTP site, geen TUSL-L, wel een TUSL-LS

Maar het kan goed zijn dat je een OEM-only versie van het bord hebt waarvoor je dus alleen een BIOS bij HP kunt halen.

Mijn verwachting is dat een BIOS van een retail bord zonder LAN gaat werken als alle andere onderdelen wel hetzelfde zijn (controleer dus o.a. de evt aanwezige audio chip en of integrated VGA wel of niet aanwezig is), maar dus idd zonder LAN. Die ben je kwijt dan...
ik zie m niet staan hoor alleen de tusl 2

Modbreak:

De Edit knop is er niet voor niets, het is niet de bedoeling dat je 2x gelijk achter elkaar post :o

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 23-07-2004 14:10 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maku schreef op 23 juli 2004 @ 13:13:
[...]

ik zie m niet staan hoor alleen de tusl 2
Kijk anders eens in de map i815E ipv alleen i815PE :z

Oslik blyat! Oslik!