Webicons te groot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 14:40

André

Analytics dude

Topicstarter
Na aanleiding van het topic in MED:
Maximale grootte webicons nog immer geldig

Kan er in het myReact scherm niet een soort melding komen als je icon te groot is? Dit is vrij simpel te doen met JS.

code:
1
[img]"test.jpg"[/img] 102400) { // te groot }">

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix op verzoek: Webcons » Webicons

Ontopic: nadeel is dat de icon nog altijd gedownload moet worden :)

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 23-07-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Lijkt mij een goed plan. Heel gemakkelijk, geen pm's dat je icon te groot is
offtopic:
Scheelt wel veel topics in SM >:)
BalusC schreef op 23 juli 2004 @ 11:13:
Huh, dat snap ik niet :? GoT geeft het toch alleen weer, en het word toch niet gedownload op de webspace van GoT

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 23-07-2004 11:17 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

http://nl3.php.net/manual/en/function.getimagesize.php
http://nl3.php.net/manual/en/function.filesize.php

Of als de icoon geupload wordt. <-- Vrijdag ochtend syndoom

Of of of of mensen worden slim en weten wat een webicoon is als ze op een technisch forum komen :)

[ Voor 12% gewijzigd door disjfa op 23-07-2004 11:18 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

outerspace schreef op 23 juli 2004 @ 11:16:
Huh, dat snap ik niet :? GoT geeft het toch alleen weer, en het word toch niet gedownload op de webspace van GoT
Nee, maar de gebruiker moet het plaatje wel downloaden.
edit:
Anders zegt BalusC even hetzelfde als mij. :w

[ Voor 10% gewijzigd door pasta op 23-07-2004 11:19 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Outerspace: neehoor, het wordt gedownload op de PC van de client, evenals dat stukje Javascript B)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 23-07-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
<small>Titelfix op verzoek: Webcons » Webicons</small>
Thnx :P
Klopt, maar ik zit me net te bedenken dat die alert ook op elke pagina kan komen. Dus op elk scherm krijgt hij dan een alert voor zijn neus, dan zal hij hem wel snel weghalen. Of je zorgt er voor dat dat script een redirect doet naar een webicon-url-leeghaal-script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

André schreef op 23 juli 2004 @ 11:19:
Klopt, maar ik zit me net te bedenken dat die alert ook op elke pagina kan komen. Dus op elk scherm krijgt hij dan een alert voor zijn neus, dan zal hij hem wel snel weghalen. Of je zorgt er voor dat dat script een redirect doet naar een webicon-url-leeghaal-script.
Da's ook een mogelijkheid :) Wil je het even coden? :P

Rest van de antwoorden/inzicht laat ik vanaf hier over aan de reactdudes en templateboeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

André schreef op 23 juli 2004 @ 11:19:
[...]

Thnx :P

[...]

Mjah, maar stel: iemand heeft een webicon van 101kB. Gewoon omdat deze dus 1024 bytes te groot is krijgt ie continue een waarschuwing waar je IMO vrij krankzinnig van wordt. Vervolg: User vertrekt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
pastapappie.NET schreef op 23 juli 2004 @ 11:22:
[...]

Mjah, maar stel: iemand heeft een webicon van 101kB. Gewoon omdat deze dus 1024 bytes te groot is krijgt ie continue een waarschuwing waar je IMO vrij krankzinnig van wordt. Vervolg: User vertrekt.
Hey, een grens is een grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

pastapappie.NET schreef op 23 juli 2004 @ 11:22:
[...]

Of hij/zij fixed die onzin :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 11:09
Je kan toch bij het invoegen van de URL een verplichte validatie langs PHP voeren, maar dan kan de user wel een nieuw uploaden na de validatie.

En kan een run langs alle webicons eens in de 3 nachten ofzo niet handig zijn? Kan je meteen alle 404's weggooien, inclusief de te grote webicons.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Je kan trouwens met JS wel een onSubmit doen op edit_user_form, dan eerst dynamisch de afbeelding inladen en vv de fileSize checken - te groot, return false;

[ Voor 7% gewijzigd door chem op 23-07-2004 11:24 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
coubertin119 schreef op 23 juli 2004 @ 11:23:
Je kan toch bij het invoegen van de URL een verplichte validatie langs PHP voeren, maar dan kan de user wel een nieuw uploaden na de validatie.

En kan een run langs alle webicons eens in de 3 nachten ofzo niet handig zijn? Kan je meteen alle 404's weggooien, inclusief de te grote webicons.
Dan moeten de servers van t.net alle webicons even downloaden en checken? Weet je hoeveel resources dat in beslag neemt?
chem schreef op 23 juli 2004 @ 11:24:
Je kan trouwens met JS wel een onSubmit doen op edit_user_form, dan eerst dynamisch de afbeelding inladen en vv de fileSize checken - te groot, return false;
Dat is dan een veel mooiere oplossing natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door André op 23-07-2004 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

André schreef op 23 juli 2004 @ 11:24:
Dan moeten de servers van t.net alle webicons even downloaden en checken? Weet je hoeveel resources dat in beslag neemt?
Als de gemiddelde client op een pagina zeg 50 icons kan downloaden per pagina, dan kan een web server dat niet als dat één enkel plaatje is waarbij dat ook alleen nog eens is als het plaatje veranderd wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
elevator schreef op 23 juli 2004 @ 11:26:
[...]

Als de gemiddelde client op een pagina zeg 50 icons kan downloaden per pagina, dan kan een web server dat niet als dat één enkel plaatje is waarbij dat ook alleen nog eens is als het plaatje veranderd wordt? :)
Hmm, zit wat in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 11:09
Ik weet van kees dat hij zo'n scriptje heeft (of toch al zeker voor de 404's), en gezien de aanstormende serverupgrades is er dan toch zoveel CPU-tijd vrij dat het ofwel voor de zoektocht naar een geneesmiddel naar kanker* moet gebruikt worden, of voor een webiconscheck.

*of niet chem? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door coubertin119 op 23-07-2004 11:39 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Maar dan kun je de huidige icons niet controleren denk ik.. Dat is trouwens niet echt een groot probleem , aangezien de te grote webicons dan vanzelf uit de roulatie gaan.

Als je van alle mensen die een webicon hebben dat allemaal laat controleren praat je trouwens toch niet over een mega-grote load? Het gaat immers om maximaal 10.000 webicons ofzo. Lang niet iedere gebruiker heeft een webicon. Dan heb je het over zo'n 100 MB aan data verkeer maximaal , als je ze allemaal binnen moet halen. Nu ben ik een behoorlijke programmeer-n00b , dus ik weet niet wat er precies mogelijk is op dat gebied. :)

Maar als je voor circa 10.000 gebruikers alleen de groote kunt opvragen , dan denk ik ook dat je niet zo'n grote load hebt. Of schat ik dat nu helemaal verkeerd in?

[ Voor 10% gewijzigd door Raku op 24-07-2004 14:20 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:15

crisp

Devver

Pixelated

fileSize is IE-only

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Die melding kan je ook tonen op het moment dat de user in MyReact voor het eerst dat webicon configureert. Zodoende wordt die erop gewezen dat het webicon te groot is en dat het aangepast moet worden. Als de user het dan negeert, dan negeert ie dus de regels.

Feit blijft natuurlijk dat de user een webicon kan vervangen, nadat deze door de controle is gekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 24-07-2004 14:37 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Hoe wil je het dan eigenlijk doen met random icons? Er hoeft er maar één bij te zitten die toevallig onder de 100KB grens zit, en je hebt al geen waarschuwing bij het aanpassen van je profiel (niet altijd natuurlijk).

Als een gebruiker een icon neemt boven de 100KB, negeert 'ie sowieso al de regels. Je kan het misschien wel zwaarder straffen omdat hij er nog eens extra is op gewezen door het script, maar als een gebruiker een random icon heeft, of zijn icon vervangt, heeft hij niet die extra waarschuwing gehad. Misschien is het beter om bij het 'webicon locatie'-veld te zetten dat het webicon maximaal 100KB mag zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Laurent op 24-07-2004 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met een http head request krijg je in 99 van de 100 gevallen al de filesize. Dus het controleren van 10K webicons moet in een uurtje lukken met niet al te veel dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ik heb in edit_user een maximaal 100KB!!! toegevoegd :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

crisp schreef op 25 juli 2004 @ 03:17:
ik heb in edit_user een maximaal 100KB!!! toegevoegd :)
Bedoel je de text? Ik zag dat nergens staan namelijk. :) Ik kan ook nog steeds probleemloos een webicon van 200+ kb toevoegen :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Simulated Zero schreef op 25 juli 2004 @ 03:21:
[...]

Bedoel je de text? Ik zag dat nergens staan namelijk. :) Ik kan ook nog steeds probleemloos een webicon van 200+ kb toevoegen :P
Ja, gewoon tekst. En als ik zeg dat ik iets veranderd heb dan bedoel ik daarmee dat ik het op mijn dev-forumpje heb aangepast - dat is natuurlijk niet meteen live ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

crisp schreef op 25 juli 2004 @ 03:23:
[...]

Ja, gewoon tekst. En als ik zeg dat ik iets veranderd heb dan bedoel ik daarmee dat ik het op mijn dev-forumpje heb aangepast - dat is natuurlijk niet meteen live ;)
ow :+

Sorry dan voor mijn n00bisch opmerking ;) :>

Raku

Pagina: 1