Toon posts:

Yamaha RX-V2400: speakerkabel advies

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds donderdag de trotse eigenaar van een Yamaha RX-V2400.
Eenmaal de doos uitgepakt kom ik erachter dat deze unit de optie mist op speakerkabels middels bananen-pluggen aan te sluiten.

Momenteel ben ik in het bezit QED X-tube kabels:

XT-350: front / center
XT-300: rears

Netjes afgemonteerd met pluggen
http://www.qed.co.uk/cables/speaker/xt-range.html

Speakers zijn Tannoy's Revolution serie.

Aangezien ik de bovenstaande kabels niet meer kan gebruiker, vroeg me eigenlijk af wat een goed alternatie zou kunnen zijn qua speakerkabels.

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Dit is een redelijk onzinnige vraag. Het hangt erg van je eigen smaak af; een ander kan niet horen hoe jij luistert. Bovendien is het in theorie ook afhankelijk van luisterruimte.

Daarom geldt als enige advies; ga luisteren! Sommige winkels hebben van die speciale koffers met een heleboel interlinks en/of speakerkabels er in, misschien kan je proberen zoiets te lenen, en de beste uit te zoeken!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

is spades gebruiken niet een optie?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op 23 juli 2004 @ 12:45:
is spades gebruiken niet een optie?
Dat zou een optie zijn...het nadeel is alleen dat het speciale kabels zijn. Dus de pluggen eraf knippen zou een moeilijke optie zijn....

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:01
Ehhhhmmmmm....kun je die pluggen niet gewoon achterin de speaker aansluitingen duwen??? Als ik de plaatjes van de achterkant bekijk, moet dat kunnen.......

[ Voor 32% gewijzigd door MasterMaceMichu op 23-07-2004 15:16 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Communicator schreef op 23 juli 2004 @ 15:13:
Ehhhhmmmmm....kun je die pluggen niet gewoon achterin de speaker aansluitingen duwen??? Als ik de plaatjes van de achterkant bekijk, moet dat kunnen.......
Hmm, volgens mij heb je gelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/yec/images/rxv2400_6.gif

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 13:34:
[...]

Dat zou een optie zijn...het nadeel is alleen dat het speciale kabels zijn. Dus de pluggen eraf knippen zou een moeilijke optie zijn....
Dan schroef of soldeer je de spades toch óp de plug? Ik denk niet dat je het "verschil" kan horen :)

Wise enough to play the fool

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 15:20

MeNTaL_TO

The future is not set

Dat is de standaard aansluiting van Yamaha en daar heb ik zelf wel bananenstekkers inzitten, past gewoon, moeten alleen dopje opendraaien en er schuin in.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:01
MeNTaL_TO schreef op 23 juli 2004 @ 15:49:
Dat is de standaard aansluiting van Yamaha en daar heb ik zelf wel bananenstekkers inzitten, past gewoon, moeten alleen dopje opendraaien en er schuin in.
Yep....zo zit het bij mijn AZ2 ook......

Verwijderd

Voor de nuance verschillen die jij tussen speaker kabels kan waarnemen is het belangrijk dat je zelf gaat luisteren. Wij kunnen wel wat adviseren maar dat wil niet zeggen dat jij ze ook goed vindt.

Verder zou ik inderdaad nog wat beter naar de reciever kijken, volgens mij kunnen deze gewoon bananen hebben wanneer je de eventuele dopjes etc, verwijderd. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.