Toon posts:

XP programma automatisch runnen zonder de regedit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een programma automatisch laten runnen. Alleen dit kan niet vanuit regedit (runonce)

de ouderwetse run= in win.ini werkt niet meer...

Iemand nog een idee?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

msconfig -> opstarten

dus start -> uitvoeren -> msconfig -> opstarten -> programma selecteren

je kan ook hier kijken voor andere oplossingen

[ Voor 148% gewijzigd door Outerspace op 23-07-2004 10:44 ]

Wauw, een sig!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:34

mulder

ik spuug op het trottoir

In de startup folder?

oogjes open, snaveltjes dicht

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
%WINDIR%\system32\autoexec.nt ;)

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Wat je ook nog zou kunnen doen is dat progje als service kunnen laten draaien, moet je wel een regkey in kunnen voeren.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan je wat meer details geven over het programma?

- start > progs > opstarten > snelkoppeling
- HKCU\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Run entry aanmaken
- met srvany kan je een service 'maken'

Verwijderd

a) Waarom kan het niet vanuit het register? Wat heb je gedaan, en waarom ging en wat ging er fout? Welk programma wil je automatisch laten starten?

b) Er zijn nog meer mogelijkheden om een programma bij het inloggen te laten starten ("startup/opstarten" in programs menu bijvoorbeeld).

c) je kunt programma's ook op een vast tijdsip uit laten voeren, daar heb je de Scheduled Tasks voor.

Enne, de win.ini daar doen we liever niet meer aan in W2000/XP, das meer uit de 3.11 tijd.... Er zijn elegantere manieren om dingen te regelen in WIndows.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

zoals hierboven al aangegeven zijn er meer dan genoeg mogelijkheden :) Kwestie van wat zoekwerk lijkt me zo :) Kun je in het vervolg wat meer zoekwerk verrichten en dat ook duidelijk aangeven in je startpost? Dat verwachten we namelijk wel van je op GoT.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider je had hem iets te snel afgesloten. Ik heb ook zelf gezocht... Soms moet je gewoon even een in de goede richting gebracht worden. Daarvoor is toch GoT, toch niet voor de dummies die een complete handleiding willen....!

Zo moest ik even kwijt... Hieronder mij reactie op de vragen:

Ik wil graag wat in de reg zetten van de client PC via Citrix.

Goed even wat achtergrond. Wij gebruiken hier Citrix (terminal server). Nu heb ik een XP helemaal uit gekleed en de shell van XP veranderd in de Client van Citrix. explorer.exe wordt niet gestart. Op de achetrgrond van XP staat "U kunt nu u Pc uitzetten" Dit krijgen ze te zien als ze uit Citrix gaan. Nu wil ik wat aanpassen in het reg van de client. Dit kan niet via de regedit in de citrix sessie want dan voert hij het uit op de server. Ik wil dus via het inlog script een script op de PC zetten en dat XP die bij de volgende opstart uitvoerd. Dit kan dus niet via Regedit omdat ik daar juist bij wil en niet via startup/opstarten omdat explorer.exe niet gestart wordt.

%WINDIR%\system32\autoexec.nt was ik even vergeten ga het meteen proberen...

Tanx

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

autoexec.nt wordt niet uitgevoerd door Windows - maar enkel als je een command prompt op start :)

Persoonlijk zou ik ongeveer zoiets doen:
- Laat de shell van je PC een batchfile zijn die eerst een andere batchfile aanroept, en vervolgens pas de Citrix client oproept.
- In die andere batchfile zet je dan de commando's die je wilt uitvoeren.

Dit kan je centraal regelen als je op dit moment nog toegang hebt tot de PC's via het netwerk :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat van de batch file centraal instellen is niet mogelelijk, want dit gebeurt in de reg en daar kom ik dus niet bij via citrix. Ik kan ook niet buiten citrix om op die machine komen omdat via de routers niet toegelaten wordt.

Autoexec.nt werkt niet... Iemand nog een Idee.

tanx

Verwijderd

Je vertelt het er niet bij, dus ik kan ernaast zitten. Maar ik ga er even vanuit dat je XP machine in een AD zitten. Dat kun je dat soort dingen toch perfect regelen met centraal geplaatste opstart/login/logoff/shutdown scripts?

Zelf als een machine niet in een domein zit, dan kun je dat lokaal op de machine instellen. Het is verder mogelijk om een registry op afstand te openen, dus dan hoef je niet lokaal op de machine regedit op te starten.

Kortom, wederom mogelijkheden genoeg. Wees creatief.

vergeet verder bestanden als win.ini, autoexec.* config.* etcetra. Dat zijn niet de bestanden waarmee je een XP machine laat doen wat je wilt. Dat zijn erfenissen uit de DOS/Win 3.11 tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 11:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
We hebben geen AD naar Novell en die versie is zo oud dat ik niet durf te vertellen welke versie ;-) Verder gebeurt er niks op die machine. Ook kan ik niet vanaf de server locatie een sessie opstarten naar een PC om b.v. de reg aan te passen. De clients zitten op een andere locatie en naar de locatie staat alleen port 9100 (printen) open. Alles moet dus binnen de Citrix sessie geregeld worden. Ik denk dat er niks anders op zit dan de PC's opniew te Ghosten :-(

Verwijderd

Ja, je verhaal wordt steeds complexer vindt je niet?

Eerst blijken het Citrix werkplekken te zijn
Dan wordt er van Novell gebruik gemaakt (waarvoor eigenlijk? Logonscripts, filesharing? Welke versie, wel of geen NDS?)
Vervolgens zit er een firewall tussen die behalve printverkeer alles tegenhoudt.

Lijkt mij dat veel lezers moeite hebben om de situatie te bevatten zonder deze info, laat staan met een oplossing komen die werkt.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
elevator schreef op 23 juli 2004 @ 11:15:
autoexec.nt wordt niet uitgevoerd door Windows - maar enkel als je een command prompt op start :)
Jawel hoor.

Tijdens het booten worden autoexec.nt en config.nt eenmalig geparsed om o.a. de variablen voor MS-DOS en 16bit apps te zetten. Gooi ze beide maar eens weg en reboot maar eens (maar zorg wel dat je dan een rescue-disk bij de hand hebt ;) ).

Zie voor meer info ook:
http://www.microsoft.com/.../sag_FAULTconcepts_17.htm

Als het systeem eenmaal is opgestart dan worden ze enkel nog gebruikt door de command prompt en het 16 bit VDM gedeelte.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die worden niet gebruikt - de autoexec.nt wordt wel geparsed voor het PATH statement maar that's it. Het is wel zo dat je 16-bit omgeving niet geinitialiseerd kan worden zonder deze 2 files maar dat heeft niets te maken met een niet startende Windows en al helemaal niet met het voor elkaar krijgen om programma's automatisch te laten starten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ja onze situatie is erg ingewikkeld. Dit is ook niet echt uit te leggen. Mijn vraag was dan ook om iest automatisch te starten zonder het reg te gebruiken en de startup folder. Autoexec.nt werkt ook niet.

Er is gewoon geen oplossing, ook niet als onze hele situatie uitleg.

Alvast iedereen bedankt voor het mee denken.

Tanx

(p.s. Hij mag gesloten worden)

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Citrix zou toch wel op een of andere manier logon en logout scripts hebben :? Als dat zo is kun je het daar binnen regelen.
Pagina: 1