Ervaringen met de BenQ FP937

Pagina: 1
Acties:

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-08 13:17
Zit eigenlijk wel al heel lang te wachten om de overstap naar tft te maken.
Omdat ik tijdelijk extra ruimte nodig heb, en mijn 19" crt in de weg gaat staan, wil ik de aanschaf van een tft misschien wel vervroegen.

Na dus weer alle tft topics doorgekropen te zijn, en de search intensief gebruikt te hebben, zie ik dat het nog steeds verdomd moeilijk is om een snel 19" scherm te vinden. Ik had me dus inmiddels al gericht op 17" 12-16 ms schermen (eigenlijk ook groot genoeg, alleen jammer voor gaming) toen ik deze BenQ tegen kwam. 19" en 12 ms.. :?
Woei, klinkt te mooi om waar te zijn! Is dit ook zo?
Iemand dit ding in gebruik?

BenQ FP937 Specs

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Op www.prad.de staan in het Board heel veel ervaringen met deze monitor.

• UltraSub
Hmm.. Had ik wel verwacht, dus daar had ik ook al gekeken. Maar ik kom er niet op.
400 - Bad request.

Anyway, een search op GoT op FP937 leverde ook niets op, en afgaande op de specs van deze monitor, en de zoektocht van vele gamers hier naar een snelle 19, leek het mij niet verkeerd er een topic over te starten.

• Cableguy434
  • Laatst online: 18-10-2023
Volgens mij heeft dit scherm veel overeenkomsten met de Philips 190S5 die ikzelf heb, alleen heeft de BENQ een DVI erbij en is hij duurder. Ik vraag me af of die DVI een verbetering geeft tov de analoge ingang. Je leest wel eens dat de response tijd er beter van wordt en het beeld scherper. Nou vind ikzelf de beeldscherpte wel in orde, maar de repsonse tijd in games mag wat mij betreft nog beter.
http://www.pcpbenelux.phi...ge.php?nt=2&menu=2&nd=671

• UltraSub
Een scherm zonder DVI is voor mij geen optie.
Wil het er op hebben... :P
Anders was de Philips 190S5CS absoluut een optie geweest :)

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 23-07-2004 12:24 ]

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-10-2025

Fritske

'Knowledge' is power

Ik zit eigenlijk ook te zoeken naar een review van deze monitor.

Ik zit al een tijdje te twijfelen. Eerst dacht ik aan een Samsung 172X, maar een 19" is natuurlijk wel mooier...

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 00:22
zit in dezelfde hoek, dvi, 19 inch, response time max. 16ms, 8 bits etc.
deze benq viel voor mij af omdat ie een 6 bits panel heeft,

optie is de binnenkort leverbare sony hs94s (?) 16 ms, 8 bits, 19 inch, dvi voor iets meer dan 600 euro dacht ik of een nieuw viewsonic scherm, nog iets duurder, maar ongeveer zelfde specificaties als de benq, maar met 8 bits

de philips is trouwens wel 8 bits ipv 6 bits

[ Voor 7% gewijzigd door drfrisbee op 12-09-2004 11:03 ]

• UltraSub
Precies, het 6-bits panel heeft mij ook doen besluiten om er niet voor te gaan.
Ik denk dat het een op en neer beweging is. Eerst gaan de responstijden omlaag, maar dan met 6-bits panels. Vervolgens gaan de responsetijden weer omlaag, maar de responsetijd er voor, welke eerst de snelste waren, worden nu geproduceerd met 8-bits panels, omdat dat nu wel mogelijk wordt.
Maar goed, kan er he-le-maal naast zitten :X :P

Ik wacht nog een tijdje. Ik zal waarschijnlijk het komende jaar bijna geen scherm gebruiken anders dan mijn laptop scherm. Dus ik zou wel gek zijn om nu al te investeren. ;)

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 13:04

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

ik ben ook op zoek naar een fatsoenlijk TFT scherm, viel mijn oog op deze (12 MS en 19 inch is a rare gift) en de Samsung 172X (wel kleiner, maar takkestrak)

www.avpnews.com

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
skullsplitter schreef op 28 september 2004 @ 20:45:
(12 MS en 19 inch is a rare gift)
BenQ was er met de FP767 (zo'n beetje de eerste 17" 12ms LCD die je ook echt kon _kopen_ voor een redelijke prijs) ook al vroeg bij. Ik schat dat over een maandje andere fabrikanten ook 19" LCD's met 12ms kunnen leveren.

Overigens zijn mijn ervaringen met BenQ LCD's vooralsnog zeer goed. Dode pixels heb ik tot nu toe op geen enkel BenQ LCD gezien...

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

merk ik dat verschil tussen 6bit en 8bit erg?
Plus dat het wel betaalbaar moet blijven natuurlijk :)

[ Voor 39% gewijzigd door skullsplitter op 28-09-2004 21:03 ]

www.avpnews.com

Verwijderd

als je echt met gamen wil gaan zou ik nog even wachten..
Ik weet dat de de 8ms eraan zitten te komen.. beetje prijzig maar dan heb je ook wat.
Want ik denk dat zelfs voor goeie gaming een 12ms misschien soms te kort komt :)

Maargoed dat is een mening denk ik..
waar ik ook naar benieuwd ben is wat er komt als ze straks op 1ms zitten :P

0,5? :P

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Mjah, wil je het echt lekker dan wacht je nog effe, want OLED schermen zijn natuurlijk veel mooier :{

(MAW: je kunt wachten tot je een ons weegt in deze wereld, er is altijd iets beters op komst)

www.avpnews.com

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik denk dat ik er gewoon voor ga, lokaal kost het ding nog geen 500 euro en dan kan ik hem nog zien ook :)

Wel even DVI kabel erbij halen als die er niet bijzit...

www.avpnews.com

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Lokaal waren ze absoluut traag, dus maar naar de concurrent gegaan, met pixel garantie (anders erger ik me daar dood aan), vrijdag betaald, en nu staat het monster al op mijn desktop, en ik kan niet anders zeggen: heerlijk. Het is even wennen kwa licht en scherpte, maar ondanks een paar kleine imperfecties ben ik zeer te spreken over kleur, reactietijd en afwerking. Het is een goed verzorgd display waaraan niets teveel is.

www.avpnews.com

• M@cer
  • Laatst online: 08:31
Inmiddels al meer ervaringen met dit TFT scherm??
Ik heb mijn oog er inmiddels ook op laten vallen.

In eerste instantie ging ik voor de Sony SDM-HS94PB, maar nadat ik deze in de winkel had gezien viel deze gelijk af (er zit een soort reflecterende laag overheen, het lijkt wel of naar heel glansend fotopapier zit te kijken)

Na een korte speurtocht kwam ik bij dit scherm uit, een 19" scherm met een snelle reactietijd voor een lage prijs (in vergelijking met andere schermen). Heeft iemand problemen gehad met dode pixels? en heeft iemand nog andere problemen ondervonden wat betreft kleur/kijkhoek/games??

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 09:25
[rml][ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12 ms/Gamemodus)[/rml] is misschien handig, want ik zit ook te twijfelen, als mensen dan ook ervaringen posten.
Pagina: 1