Toon posts:

[ANTEC PSU] reboot na 1.8 v?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

heb gister mijn mobo terug gekregen van RMA.. Ik dus heel blij uiteraard, alleen bij het OCén gaat `t mis.

In `t bios stel ik bijvoorbeeld in dat de vcore op 1.85 moet komen, dat doet hij, en op `t moment dat ik restart gaat alles van zelf uit.

zet ik `m aan, gaat hij 2 seconden aan en dan weer bats > uit.

Ik heb een heleboel dingen tege gehad in computerland maar wat dit is weet ik echt niet. Kunnen jullie mijmisschienvertellen wat hier aan de hand is?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Hoeveel watt is dat ding? wat zijn je specs. Standaard dingen graag. Beetje moeilijk gokken wat voor pc je hebt

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ja..

Antec Truepower 420 watt

op een

Mobile 2600
Infinity mobo

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Hoe lopen je voltlijnen wat is je FSB en memspeed. wat voor soort geheugen heb je?

Verwijderd

Heeft iig niks met de voeding te maken.. Ik weet toevallig dat The Doctor in stappen de Vcore moest verhogen. Dus niet meteen op 1.85V, maar steeds 2 tandjes hoger. Probeer dat eens. Proc is het niet, voeding ook niet. Tenzij er iets gruwelijk mis is met je voeding, maar dat betwijfel ik. Die plank is een vage plank..dikke kans dat het daar in zit aangezien andere users hetzelfde probleem hebben (op hogere voltages wel... )

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmmm

ik ging van 1.5 vcore naar 1.55 ( bios 6/19 trouwens ) zo telkens hoger.

ik gebruik d volgende spulletjes

mobile 2600
inifinity mobo
mushkin l2 geheugen

verder nog goede koel shit dus ik zou niet weten waar het aan zou kunnen liggen.

nu is het zo dat ik zwaar OC spul heb. ik zit er aan t e denken, om gewoon alles stock te laten lopen. ik wil gewoon stabiliteit hebben en geen gekanker met mijn comp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 18:15:
hmmmmmm

ik ging van 1.5 vcore naar 1.55 ( bios 6/19 trouwens ) zo telkens hoger.

ik gebruik d volgende spulletjes

mobile 2600
inifinity mobo
mushkin l2 geheugen

verder nog goede koel shit dus ik zou niet weten waar het aan zou kunnen liggen.

nu is het zo dat ik zwaar OC spul heb. ik zit er aan t e denken, om gewoon alles stock te laten lopen. ik wil gewoon stabiliteit hebben en geen gekanker met mijn comp.
Watch your language! :(
Als je een stabiel systeem wilt moet je niet overklokken, simpel.

Verwijderd

Topicstarter
soz...

trouwens is `t zo dat een lanparty over `t algemeen wat stabieler is als een infinity???

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:08:
Ik weet toevallig dat The Doctor in stappen de Vcore moest verhogen. Dus niet meteen op 1.85V, maar steeds 2 tandjes hoger.
Nu geen last meer van hoor (nieuwe plank) dat was op een bord dat 2 maanden heeft gedraaid maar achteraf gaar bleek te zijn :P
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 18:56:
soz...

trouwens is `t zo dat een lanparty over `t algemeen wat stabieler is als een infinity???
nop

[ Voor 48% gewijzigd door Tjaps op 23-07-2004 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat zou ik nog kunnen doen dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 00:17:
wat zou ik nog kunnen doen dan?
Je kan er weinig aan doen.. Het komt wel eens voor dat een cpu geen hoge voltages aankan. Dat kun je testen met een ander plankje. Ik denk dat je gewoon een beetje pech hebt met je plankje. Dus wat je kan doen is uitzoeken wat het nu is en dat onderdeel vervangen. Kijk dus eerst of het wel echt de plank is voordat je een andere koopt.

Ik zou iig zeggen dat het je plank is, maar die dingen weet je alleen zeker als je het test.

Verwijderd

Topicstarter
cpu pakte al wel eens 1.95 volts.. 2 volt was iets teveel ( xp-m MPMW )

ehhh m`n infinity bord of mijn psu.. die zijn er later bij gekomen.. welke denke jullie?

kzit te denken om een regeling om iets bij te dokke en dan een LP te halen

PS : zijn er mensen omstreeks ENSCHEDE die mij willen helpen met mijn systeem stabiel te krijgen!?!??!

Verwijderd

gast, echt..

als je je posthistorie leest dan heb je een a7n8x-x gehad, nu een dfi infinity, een athlon 2600 die gelockt was, een ge-unlockte 2800 en een xp-m 2600, kingston pc3200, dane-elec pc3200, corsair pc3200c2, ocz el ddr400, mushkin level2 pc3500, een sweex 450w voeding en nu een antec truepower 420w. Je hebt met werkelijk alle combinaties alleen maar problemen gehad en je roept elke keer dat je wilt overklokken en dat je zo hard wilt gaan. Zo te lezen heb je intussen al een aantal onderdelen kapot gemaakt (bijv met die l12 mod) en heb je die ge-rma'd voor een nieuwe. Ook wil je iemand die op bestelling even de magic numbers intoetst zodat jij een maximale overclock hebt (waarna je waarschijnlijk alsnog aan de settings zou gaan prutsen). Wat ik wil zeggen is het volgende: volgens mij is er iets grondig mis met je hele benadering van overclocken. Het is een proces, niet een kwestie van magic numbers. De ene MPMW gaat niet even hard als de andere. Het ene moederbord klokt beter als het andere, ook al zitten er dezelfde chips op. Ik denk niet dat je op deze manier ooit een goed lopend systeem zult krijgen, hoeveel euro's je er ook tegenaan gooit. Dus wees tevreden met gewoon de stock speed, of zet m voor mijn part op 11x200 op 1.65V, dimmetjes op 2.8V met 2-2-2-11 als timings, chipset op default voltage, leuk koelertje erop en draaien maar. Dat zijn jouw magic numbers en dan zul je eindelijk een werkend systeem hebben en houden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 02:14:
gast, echt..

als je je posthistorie leest dan heb je een a7n8x-x gehad, nu een dfi infinity, een athlon 2600 die gelockt was, een ge-unlockte 2800 en een xp-m 2600, kingston pc3200, dane-elec pc3200, corsair pc3200c2, ocz el ddr400, mushkin level2 pc3500, een sweex 450w voeding en nu een antec truepower 420w. Je hebt met werkelijk alle combinaties alleen maar problemen gehad en je roept elke keer dat je wilt overklokken en dat je zo hard wilt gaan. Zo te lezen heb je intussen al een aantal onderdelen kapot gemaakt (bijv met die l12 mod) en heb je die ge-rma'd voor een nieuwe. Ook wil je iemand die op bestelling even de magic numbers intoetst zodat jij een maximale overclock hebt (waarna je waarschijnlijk alsnog aan de settings zou gaan prutsen). Wat ik wil zeggen is het volgende: volgens mij is er iets grondig mis met je hele benadering van overclocken. Het is een proces, niet een kwestie van magic numbers. De ene MPMW gaat niet even hard als de andere. Het ene moederbord klokt beter als het andere, ook al zitten er dezelfde chips op. Ik denk niet dat je op deze manier ooit een goed lopend systeem zult krijgen, hoeveel euro's je er ook tegenaan gooit. Dus wees tevreden met gewoon de stock speed, of zet m voor mijn part op 11x200 op 1.65V, dimmetjes op 2.8V met 2-2-2-11 als timings, chipset op default voltage, leuk koelertje erop en draaien maar. Dat zijn jouw magic numbers en dan zul je eindelijk een werkend systeem hebben en houden.
Amen _/-\o_
Pagina: 1