[P4P800] Wie heeft wake on lan hier stabiel op?

Pagina: 1
Acties:

• teuner
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hallo,

Een aantal avonden heb ik er reeds aan verprutst. Het heeft ongeveer drie keer gewerkt denk ik. (Het lijkt dus wel te kunnen!) Maar nu krijg ik het met geen mogelijkheid meer aan de praat.

Het gaat dus om wake on lan op een asus P4P800, draait Win XP. In de BIOS heb ik 'wake on pci' aangezet (het gaat immers om de onboard 3com 940). In de advanced properties van de nic heb ik wakeup capabilities op both staan. (De andere settings heb ik ook geprobeerd.)

Voor het versturen van het wakeup packet gebruik ik een via een hub aangesloten linux bak.

Wat mij overigens opvalt is dat, wanneer ik de pc heb uitgezet, er geen ledjes meer brander op de netwerkkaart. Zou daar niet een ledje aan moeten blijven?

(Ik heb geprobeert de search te gebruiken maar krijg vaak query errors en dan 0 results. Ook als ik zoek op termen waarvan ik zeker weet dat ze voorkomen. Vandaar dus toch maar een post, ik hoop in het juiste subforum.)

Ik zou graag met mensen spreken die het wel goed aan de praat hebben. En natuurlijk zijn andere tips ook meer dan welkom.

Thanks,
Teuner

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat mij overigens opvalt is dat, wanneer ik de pc heb uitgezet, er geen ledjes meer brander op de netwerkkaart. Zou daar niet een ledje aan moeten blijven?
Hoe zet je je PC uit? Schakel je de voeding dan ook uit? Branden er wel LED'jes op het moederbord?
Ik heb geprobeert de search te gebruiken maar krijg vaak query errors en dan 0 results.
De Search accepteert door een bug op dit moment geen hoofdletters. Je moet dus voorlopig de keywords volledig in lowercase invoeren ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 23-07-2004 09:57 ]

• teuner
  • Niet online
BalusC schreef op 23 juli 2004 @ 09:56:
Hoe zet je je PC uit? Schakel je de voeding dan ook uit? Branden er wel lichtjes op het moederbord?
Gewoon vanuit windows een shutdown, de pc gaat dan vanzelf uit. Het schakelaartje achterop de voeding laat ik wel gewoon aan staan (als je dat bedoelt?). Lichtjes op het moederboard heb ik nog niet naar gekeken, moet ik ff de kast openmaken. (Er horen daar nog lichtjes te branden dus?)

Thanks voor de search tip, dat scheelt enorm. Ik snapte er al niets van waarop ik soms wel en som niet hits kreeg op bepaalde termen. Erg frustrerend. Maar bedankt dus!

• teuner
  • Niet online
Het probleem lijkt nu in het hubje te hebben gezeten. Heb deze vervangen voor een moderner switch-je en nu werkt alles.

Er zat eerst een heel oud 10 Mbit hubje tussen en nu een 100mBit edimax switch.
Toen ie nog op de hub zat ging zodra de pc uit ging het lampje op de netwerk kaart ook uit. Met de switch blijft het gewoon branden.

Waarom het de eerste paar keer nou wel werkte blijft een raadsel. Maargoed, hij doet 't nu tenminste!

• doggiedoggiedog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Zoals ik al heb gepost in een andere thread: doggiedoggiedog in "P4P800 Deluxe heeft problemen met WOL"

Om de WOL functionaliteit te gebruiken op de p4p800 moeten de volgende instellingen gedaan worden:
  • de "keyboard power" jumper moet gezet worden op pin 2-3 (+5VSB), zie sectie 2.7.2 van de moederbord handleiding.
    Als deze jumper gezet wordt, kan de pc aangezet worden via het toetsenbord (zoals de naam al aanduidt). Blijkbaar blijft, door het zetten van deze jumper, er stroom door bepaalde delen van het het moederbord gaan ook al staat de pc uit. Mijn vermoeden is dat het zetten van deze jumper nodig is om tevens stroom te laten gaan door de netwerkkaart (terwijl de pc uitstaat).
    Dit kan gecontroleerd worden door de pc uit te doen en te kijken of het oranje ledje van de netwerkkaart nog steeds brandt.
  • in de bios moet "Power On By PCI Devices" enabled staan
  • ga naar de eigenschappen van de netwerkkaart via Apparaatbeheer:
    • bij tabblad "Geavanceerd" de waarde van "Wake Up Capabilities" zetten op Magic Packet (bij de waarden "Both" of "Wake Up Frame" wordt de computer wakker bij alle soorten netwerkverkeer, heel vreemd :?)
    • bij tabblad" energiebeheer" staat er bij mij alleen een vinkje bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"
Verder heb ik de software van Depicus gebruikt om een magic packet te versturen:
http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-gui.asp

Voor meer informatie over het gebruik van dit programma, of hoe WOL zelfs werkt via internet (dus WOW, Wake on WAN ;)):
http://www.theforumz.com/forumz/showthread/t-51647.html

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-12 10:19
Hey ik heb ook een P4P800 (de SE versie).. en heb alles goed ingesteld, en ik heb even doorgezocht en ik gebruik nu mc-wol.exe (link: http://www.matcode.com/wol.htm).

Het is de bedoeling dat je via de cmd prompt in windows naar de folder gaat waar je de .exe hebt staan, en dan typt: mc-wol.exe AA:00:AA:00:AA:00 (MAC adres van de te activeren pc dus).

Dit doe ik, en dan zegtie: succes! (dat t verzenden gelukt is)

Ja.. geweldig maar de pc gaat toch echt niet aan ;)

Heeft iemand anders deze router en mobo combinatie en heeft dit programma ook gebruikt.. maar bij wie er ook niets gebeurt?

[ Voor 5% gewijzigd door KhaZ op 16-01-2005 22:19 ]

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-12 15:19

edwardVdV

I shall say this only once!

Zemskii schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:31:
Heeft iemand anders deze router en mobo combinatie en heeft dit programma ook gebruikt.. maar bij wie er ook niets gebeurt?
Ik heb ook een P4P800. En ik heb WOL nog nooit aan de praat gekregen. Gewoon direct laptop <--> cross UTP <--> P4P800 werkte al niet. Alles gedaan wat doggiedoggiedog hierboven aanbeveelt, nog niet...

Dus als je een intelligente brainwave krijgt laat het me weten. Ik weet nog wel wat mensen hier die er geholpen mee zouden zijn!

Knockwurst.

Pagina: 1