Hier op kantoor was ik bezig met het opzetten van een testopstelling om twee 3Com OfficeConnect 11a/b/g Access Points door middel van WDS als repeater te laten werken. Nu wilde dat niet lukken en daarom heb ik WPA eens uitgezet. Daarna bleek het vlekkeloos te werken. Na een telefoontje met 3Com bleek dat WDS op dat access point alleen werkt in combinatie met WEP. Of dat altijd zo is konden ze mij niet vertellen.
Nu is mijn vraag of iemand hier mij kan vertellen of het sowieso niet mogelijk is om WPA in combinatie met WDS te gebruiken of dat dat alleen bij sommige merken/producten zo is. Ik kan het zelf nergens vinden maar tot nu toe heb ik al wel bij meerdere merken gezien dat alleen WDS in combinatie met WEP kan worden gebruikt.
Nu is mijn vraag of iemand hier mij kan vertellen of het sowieso niet mogelijk is om WPA in combinatie met WDS te gebruiken of dat dat alleen bij sommige merken/producten zo is. Ik kan het zelf nergens vinden maar tot nu toe heb ik al wel bij meerdere merken gezien dat alleen WDS in combinatie met WEP kan worden gebruikt.