Toon posts:

ABN Amro Office net Extra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vaag probleem doet zich voor en wel het volgende:

Als ik met mijn chello kabel verbinding probeer te bankieren gaat dit zonder
problemen. Maar de aansluiting wie eigenlijk in dat pand gebruikt moet worden
is XS4ALL.
Het vreemde is alleen dat hij 't met xs4all niet doet.
Nu zit ik zelf te denken dat 't aan de router en geintregreerde firewall ligt waarbij de poorten gewoon dicht zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet iemand een oplossing?

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Nou, bij mijn studentenvereniging gebruiken ze dat ook (ik ben daar Systeembeheer), maar daar werkt het prima achter de router. Misschien dat het iets met een firewall is, maar een router zou geen probleem moeten zijn (poorten forwarden is vlgs mij niet nodig).

Rustacean

Verwijderd

Office Net werkt met een ftp verbinding die inkomend poortjes boven de 1024 wil openen.
Sommige firewalls vinden dit niet leuk en droppen het verkeer.

Er is in iedergeval een documentje van de ABN over dit probleem en hoe je het kan oplossen.
ik kan wel ff kijken welke poortjes dit waren.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is wel dat hij 't soms wel doet en soms weer niet.
Abn gaf als oplossing even de taalinstelling te veranderen van nederlands naar engels, en van engels weer naar NL, en daarna de computer weer opnieuw op te starten. Dit heeft 1x geholpen, maar daarna was 't alweer tevergeefs

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Is dit s'ochtends?

Want ik weet uit ervaring, als je net als 10.000 andere klanten s'ochtends wil kijken, dat het vaak niet werkt. Gewoon overbelasting van hun servers.

Verwijderd

Topicstarter
's octends niet, maar 's middags en 's avonds werkt 't ook niet. Dat 't toen wel gewerkt heeft na zo'n vreemde instelling klopt ook niet, maar de oplossing is helaas nog nie gevonden

Verwijderd

Topicstarter
En nog steeds werkt 't niet :(
Onder Chello werkt 't allemaal prima, maar onder xs4all werkt 't voor geen meter.
Dit zou dus een instelling in de router kunnen zijn omdat ABN graag rechtstreeks naar een ip adres z'n pakketjes terug stuurd.
Probleem hier is alleen, dat de adsl modem router beneden staat, en die weer gelinkt word naar een draadloze router boven. En ik zit dus boven.
Iemand zoiets eerder bij de hakken gehad, zo ja hoe heeft diegene dit opgelost?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even voor de goede orde: je loopt dus 2x te natten?
Dus van xs4all ip > dsl router > lan > wlan router > wlan client ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1