EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6
Mod-edit: titel uitgebreid.
[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 23-07-2004 09:43 ]
het ding is zo warm dat ik m'n vingers eraan brand (7200 rpm)
en volgens speedfan is ie maar 48 C
maargoed als dat zo is dan heb ik mijn antwoord. thankyou
[ Voor 34% gewijzigd door Tinus op 23-07-2004 09:45 ]
Dat is eenvoudig in te stellen.
zoals BalusC dus al blijkt gezegd te hebben
[ Voor 20% gewijzigd door Guardian Angel op 23-07-2004 10:14 ]
ARME AOW’er
Verwijderd
Of het is een Maxtor driveVorkie schreef op 23 juli 2004 @ 10:11:
48 graden is ook erg hoog, kan komen door te weinig airflow in de kast zelf, of gewoon de dicht op elkaar gebouwt, de beste oplossing is een HDcooler,
Heb ook een paar Maxtor drives gehad ( > 100 GB) , 3 van de 5 zijn overleden merkte op dat ze veeeel te warm werden. Had bij de 2e drive al een koeler voor de hdd gehaald.
ik heb ook een tijdje een servertje draaiend gehad met 600 Gb, al die harde schijven werden warm, en ze hebben het dik 3/4 jaar volgehouden. Ze leven nu nog steeds btw....
oftwel dat je je vingers eraan brand, mjah wat moet ik er over zeggen? ik heb ervaring dat de hitte niet zo gek veel kwaad kan...
Power Management Setup --> HDD Power Down
En volgens mij kan het ook bij power options in je control panel (* BoAC weet die benaming ff niet in het nederlands
Energiebeheer dus
en een hdd cooler is wel een goed idee van ThaNetRunner want alles zit in zo'n klein starex kastje gebouwd en bij de hdd is idd weinig airflow, zelfs zonder cover.
het is zoizo erg warm in dat ding want de de luchtstroom die uit de voeding komt is ook behoorlijk warm.
Ik ben nu al bezig om er een aantal ventialtiegaten in te maken, ik werk hier het liefste zonder fans want de server staat op m'n kamer maar voor die HDD kom ik er niet onderuit denk ik
Verwijderd
heb zelf een coolermaster cooldrive 3 ding koelt redelijk en niet veel lawaai
Maxtor heeft overigens in de datasheets van de meeste schijven staan dat de werktemperatuur niet hoger dan 55°C mag worden. Je zit daar redelijk in de buurt. 40°C of koeler (mits niet onder 5°C ivm condens) is het meest bevorderlijk voor de levensduur van de schijf
hehe, de kast zelf is maar ongeveer 10 cm hoog dus dat zal niet passenBalusC schreef op 23 juli 2004 @ 10:35:
Anders zaag je een 80mm gat in je kast in de buurt van de harddisk en plaats je er een 80mm 19dB Papst fannetje in. Erg stil en een beetje airflow doet al wonderen
Maxtor heeft overigens in de datasheets van de meeste schijven staan dat de werktemperatuur niet hoger dan 55°C mag worden. Je zit daar redelijk in de buurt. 40°C of koeler (mits niet onder 5°C ivm condens) is het meest bevorderlijk voor de levensduur van de schijf
55C oh dan hem ik nog wat speling
drie plaatjes van de betreffende PC :
foto1
foto2
foto3
[ Voor 16% gewijzigd door Tinus op 23-07-2004 10:45 ]
jah dat zou wel kunnen. maar dan blaast de fan op het mobo.
voor de duidelijkheid, onder de VIA- cd zit de cdrom-speler en de FDD, onder de cdrom-speler zit (dwars geplaatst) de HDD zie foto
nog ff een pic :
zo staat ie er nu bij
ben aan het front bezig
[ Voor 18% gewijzigd door Tinus op 23-07-2004 10:56 ]
Sja, lucht gaat niet dwars door het mobo heen, dus het zoekt een uitweg via o.a. de HDDsnuggel schreef op 23 juli 2004 @ 10:52:
jah dat zou wel kunnen. maar dan blaast de fan op het mobo.
en gooi ook die dikke flatcable's eruit
Religion is Opium for the Masses