Ik heb een beetje een vreemd probleem. Sinds kort zijn we op mijn bedrijf overgestapt van Windows 2000 naar Windows XP Pro. De office versies zijn ook geupgraded van Office 2000 naar Office 2003. Nu werken we hier tussen 2 lokaties met een vpn verbinding. Wanneer ik een excel bestand wil openen vanaf de server van de andere lokatie dan duurt dit heel erg lang en ben soms wel 30 seconden bezig om een bestand van 150kB te openen. Dit duurde vroeger maar enkele seconden. Ik heb al gecontroleerd of het aan de verbinding lag of aan de server maar dit is niet het geval. Als ik het excel bestand vanaf de server kopieër naar men werkstation over deze verbinding dan duurt dit maar 2 seconden ofzo. Als ik vervolgens het bestand open in excel vanaf men schijf dan duurt dit nog geen 1 seconden. Na lang zoeken en een eerder topic in Netwerk Troubleshooting ben ik tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk aan de interne virusscanner van Office 2003 ligt. Waarschijnlijk scant hij deze bestanden eerst voor hij deze vanaf de server opent. Weet iemand of het mogelijk is om deze geintegreerde virusscanner uit te zetten ? Ik heb alles al afgezocht en heb alleen een manier gevonden om de macro beveiliging uit te zetten.