ASUS A7V266-E dood?

Pagina: 1
Acties:

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:25

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Ik heb van een vriend van mij een Asus A7V266-E mobo overgenomen met daarop een Athlon 1500+ CPU. Gisteren ook een fijne kast gevonden (Sweex) dus aan het hobbyen geslagen.

Als ik de pc kaal installeer (alleen een Nvidia GeForce 400MX en een Maxtor Harde schrijf in de primary IDE) dan weigert het ding dienst. Power-led van het moederbord zelf gaat branden, maar verder helemaal niets. Powerknop (die volgens mij goed aangesloten zit) doet niks en zo ook reset en powerled in het panel blijven uit.

Heb ik nu een dood moederbord en hoe kan ik dat controleren?

Zijn er andere dingen die ik kan controleren om het ding toch aan de praat te krijgen?

I am rubber, you are glue

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het kan ook aan de CPU of de voeding liggen :) De kunst is om zoveel dingen mogelijk uit te sluiten. Hiervoor kun je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gebruiken.

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Mmmm... Die had ik zelf ook moeten kunnen vinden. Evengoed bedankt. Ga vanavond weer pielen!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 23:28
probeer eens je powerswitch te omzeilen, door via een schroevendraaier een verbinding te maken tussen de 2 polen van de powerswitch... daar kan t natuurlijk ook aan liggen

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Nah... Heb het board helemaal uit de kast gehaald en nog eens aangesloten. Dan doet-ie het gewoon. Waarschijnlijk (zeg maar 100%) heb ik het board er dus verkeerd ingezet. Nog maar een keertje proberen, maar nu volgens de goede methode...

start google