[win2k/IIS]Systeem user isoleren

Pagina: 1
Acties:

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een asp.net applicatie draaien op mijn windows server.
Nu maakt deze applicatie gebruik van de performance monitor in windows.
Nu accepteerd de performance monitor alleen requests van systeem users (Administrator). om nu iedere anonieme user met administrator rechten op die applicatie te laten inloggen in IIS lijkt me nog al een big security issue.

Ik kan ook het .NET frame work ook zo instellen dat de ASPNET user als systeem gebruiker word gezien. Maar ook dit word afgeraden.

hoe kan ik nu een user aanmaken die toch administrator is en rechten heeft op de performance monitor maar verder geen rechten heeft om schade aan te richten op mijn systeem?

Ik heb al in local user policy gekeken maar ook dat bracht geen oplossing (die ik kon vinden). mischien heeft iemand hier ervaring mee?

thx

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eventjes hier - http://support.microsoft....kb/articles/q164/0/18.asp - volgens mij staan daar wel wat tips in om gebruik te maken van performance monitor.

Wat is het eigenlijk precies wat je wilt doen? Is het bv. misschien een oplossing om performance monitor te laten loggen onder een user met administrator rechten en deze te laten loggen naar een file die je dan als IIS process in gaat lezen en parsed? :)

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Ik wil graag data uit de performance monitor gebruiken om op een pagina te displayen.
Ik kan natuurlijk ook gewoon een script schedulen dat alle info naar een text of xml formaat wegschrijft maar ik wilde weten of het ook mogelijk is om gewoon speciale privileges te ontnemen aan een account zodat ik zonder tussenstap de data kan gebruiken.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...