Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 15:05
Hi all,

Ik zit met een heel naar probleem. Ik heb tweedehands een mr handsfree kitje gekocht waar twee connector kabels bijzaten voor de nokia's (6210,6310 etc en eentje voor een ericsson. Maar het gaat mij om de nokia connector.

Nu sluit ik alles aan maar er gebeurt NIKS. Sj*t dus...nu wil ik uitsluiten of het aan het losse connector kabeltje ligt Of aan de carkit zelf (die wel gewoon wbt stroom en lampjes lijkt te werken).

Mijn vraag bij deze is dan ook " als je een losse connector(kabeltje) in de gsm stopt (6210/6310) zonder de carkit aangeplugd te hebben gaat de telefoon dan al in headset/carkit modus?? (zie je op je scherm volgens mij). Ik kan mij namenlijk herinneren dat dit ooit gebeurde met een headset plug die ik in de telefoon stak. Er zit wel wat electronica in het plugje zag ik ...dus zou best kunnen.

WIE weet dit "weetje" of kan even voor me kijken ;-) als je zo'n mr handsfree carkit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 12:38

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Het is bij de connectors van Mr. Handsfree het geval dat er een aparte connector is voor de Nokia 6210, die het bijvoorbeeld niet doet op de Nokia 6310 terwijl ze gewoon dezelfde aansluiting hebben.

Het is dus mogelijk dat jij een connector heb voor bijvoorbeeld een Nokia 6150, die dus niet werkt op alle andere Nokia's met dezelfde aansluiting.

Als je wil dat nog gebruik kan maken van je Mr. Handsfree carkit, zal je gewoon een nieuwe connector moeten bestellen op de website van Mr. Handsfree

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
Hi,

Ja is me uiteraar bekend. Het bijzondere is dat deze connector altijd voor een 6310 is gebruikt en goed op heeft gewerkt. Ik probeerde hem nu uit op een 6310 telefoon (heb ik ook liggen) en dit werkte ook niet.

Nu probeer ik erachter te komen of gewoon de hardware van die kit defect is of alleen dat kleine kabeltje (die ik dan gewoon los kan bestellen).

Daarom dus de vraag of zo'n kabeltje ook de telefoon in headset/carkit modus laat gaan door alleen het connectortje erin te stoppen. Als ie dat WEL doet weet ik dat mijn kabeltje defect is en hoef ik alleen een ander kabeltje te halen..

vraag blijft staan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-07 09:36
Volgens mij moet je bij je telefooninstellingen / accesoires je carkit functie eerst activeren. (Dit moet je volgens mij doen als je de MrHandsfree hebt aangesloten)

Vraagje: gaat het display wel branden op het momentje dat je de carkit
aansluit?

Ik heb zelf een 6220 met een Mr Handsfree en deze werkt perfect :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
Ja hij laadt wel op dus dat is geen probleem. Maar ik zie niet dat carkit logootje op beeld komen en volgens mij moet dat wel gebeuren toch? En ik kan hem nergens activeren verder en hij moet gewoon auto overschakelen.

Begin meer en meer het kabeltje niet te vertrouwen.

Maar als jij een mr handsfree kit hebt met een nokia kan je ook vast antwoord op mijn vraag geven :-) Als je dus de rj45 connector uit het kabeltje van de carkit trekt geeft ie dan nog steeds aan dat ie carkit geschakeld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-07 09:36
Dat carkit logo'tje komt dus alleen wanneer je hebt geactiveerd in je instellingen menu (eenmalig).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 14:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Carkit herkent ie aan de hand van een weerstandje in de microfoonlijn. Mocht het niet werken, kun je beginnen met de bodemconnector schoon te maken. Daarna de carkit. Mocht het dan nog niet werken, carkit met een ander toestel testen, en als die het wel doet, het defecte toestel insturen voor reparatie. Dikke kans dat je een nieuwe connector of ESD beveiligingsdiodes nodig hebt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
sebastius schreef op 23 juli 2004 @ 12:00:
Carkit herkent ie aan de hand van een weerstandje in de microfoonlijn. Mocht het niet werken, kun je beginnen met de bodemconnector schoon te maken. Daarna de carkit. Mocht het dan nog niet werken, carkit met een ander toestel testen, en als die het wel doet, het defecte toestel insturen voor reparatie. Dikke kans dat je een nieuwe connector of ESD beveiligingsdiodes nodig hebt dan.
Uiteraard heb elk connectortje mogelijk schoongemaakt maar zonder resultaat.

Ook heb ik met een multimeter alle draadjes langsgelopen vanaf de connector helemaal naar het kastje en die maakte allemaal gewoon contact.

Ik verwacht eigenlijk ook dat die weerstand (die dus zorgt voor die herkenning van carkit modus) in dat kleine stekkertje zit. Hier zit namelijk wat smd electronica in.

Ook heb ik trouwens het nog op mijn werk geprobeerd met een andere 6210 en 6310 en beide geen carkit modus met het plugje.

Is trouwens ook nieuw voor me dat je dat op 6210 moet activeren. Zou niet weten waar...
Pagina: 1