distcc met dpkg-buildpackage gebruiken: MAKE in debian/rules

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
ik zit me iets af te vragen...

ik heb sinds kort een ouwe flaptop met debian erop (1GHz) en de graphics zijn wat traag. nu wil ik wat optimalisaties doen bij bepaalde packages en gebruik hiervoor apt-build, een perl-script dat allerlei dpkg-tools gebruikt om optimized debjes voor je systeem te maken.

wat me alleen een beetje tegenvalt is dat het niet echt eenvoudig is om distcc ermee te gebruiken, aangezien dat veel tijd zou schelen. ik heb wat gezocht en weet nu dat er in een source tree van een source deb een debian/rules staat, een makefile waarin globaal staat aangegeven wat de compiler flags zijn enzo. nu heb ik die van xserver-xfree86 eens geopend in emacs, ik kon redelijk eruit komen wat het idee was van wat er stond, er was een variabele MAKE die volgens mij het compilercommando moet voorstellen. alleen... ik zag een keer een statement met deze variabele erin, nergens werd deze geinitialiseerd. m'n vermoeden is dat het in een soort include staat (heb niet zo'n verstand van makefiles), zou iemand me kunnen zeggen hoe ik op een nette manier via deze file (of anders natuurlijk ;) ) kan afdwingen dat distcc gebruikt wordt?

ik hoop dat er hier wat mensen zijn met verstand van dpkg die me verder kunnen helpen, op google staat er jammerlijk weinig :)

(ter verduidelijking: ik weet dat dpkg-buildpackage de boel bouwt, maar daarvoor heb ik geen configfile gevonden waarin het aangegeven zou kunnen worden. aangezien apt-build in perl is zou het misschien wel een idee zijn dat beter te analyseren, maar het commando 'make' wordt naar m'n idee niet echt veel gebruikt en volgens de manual is dat wel de manier om distcc te gebruiken ;( )

[ Voor 14% gewijzigd door Bananenplant op 23-07-2004 00:31 ]

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !