[WC] lekkage :( op videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:24
Ik heb weer is iets leuks... Vergeten we WC aan te zetten...
Waardoor mijn blok warm werd... en me slang zacht...
waardoor de vitting van mijn Astek Antarctica ging lekken...
Dus me beeld werd opeens paars :'(
Ik heb snel de zooi uitgezet, en ondekte dus wat water op mijn ati9600 pro
Ik heb hem droog gemaakt en weg gelegd.. in de hoop dattie het morgen weer doet :'(
In hoevere kan dit schade hebben aangericht ?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:53
Beetje moeilijk te zeggen.
Hangt helemaal vanaf waar het water terecht is gekomen. Als je geluk hebt, dan is er niks aan de hand en als je pech hebt blijft je beeld paars. Morgen weet je meer.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

so far heb ik 3x lekkage gehad, waarin ergste geval water in the AGP poort was gelopen. Toen was het wel einde oefening voor het mama-plankje. Zou morgen alles GOED nalopen (fohnen voor de zekerheid) en kaal (geen hd/bla bla) starten, om evt extra schade minimaal te houden en maar hopen dat je kaart het overleeft heeft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

Niet zomaar met een fohn erop gaan blazen! KOUDE LUCHT, geen warme! Dit kan voor meer problemen zorgen!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

UTM

In hoevere kan dit schade hebben aangericht ?
Niet echt te bepalen. Het kan eventueel bv je condensatoren in zijn gelekt of onder je cooler @ de core. Dan ben je ver heen :/ . Het punt bij zuke dingen is dat je moet zorgen dat alles goed droog is. Zet er desnoods een föhn voor 10 uur op oid, dan is het water al weg hoor ;)
proller schreef op 23 juli 2004 @ 00:36:
Niet zomaar met een fohn erop gaan blazen! KOUDE LUCHT, geen warme! Dit kan voor meer problemen zorgen!
Föhn is warme lucht hoor :P

[ Voor 26% gewijzigd door UTM op 23-07-2004 00:37 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

erm.. theorie achter water verdampen is nog altijd warmte (en lucht). Daarbij is standje 1 fohn een graad of 18-20 maximaal....

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• T-Blizzard
Nou der lag een plasje ter grote van een cm...
Vlak bij AGP poort en tis over wat smd weerstanden en condensatoren gegaan..
Tis voor de rest nerges geen gelopen dit heb ik met keukenrol opgedept :)
Dus de rest is morgen we verdampt denk dat fohnen nie echt veel nut meer heeft dan of wel ?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

UTM

T-Blizzard schreef op 23 juli 2004 @ 00:40:
Nou der lag een plasje ter grote van een cm...
Vlak bij AGP poort en tis over wat smd weerstanden en condensatoren gegaan..
Tis voor de rest nerges geen gelopen dit heb ik met keukenrol opgedept :)
Dus de rest is morgen we verdampt denk dat fohnen nie echt veel nut meer heeft dan of wel ?
Je kunt toch beter voor het zekere gaan ;). Kortsluiting is nou niet bepaald bevordelijk voor de rest van het systeem

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

Ja mensen zetten soms wel eens de fohn op standje hoog... niet slim dus.

En wij hebben een fohn die ook oude lucht kan blazen. Nooit van gehoord? Werkt ook goed hoor! Heb er eens mijn mobieltje die IN EEN EMMER WATER gevallen was weer werkend mee gekregen :D Was een Nokia 3330, maar heeft het toen toch niet lang uitgehouden. Speakertje deed het niet, en af en toe deed het schermpje raar. Maar hete lucht is gewoon niet goed, en koude lucht wel, een beetje warme lucht mag ook wel, maar pas er wel mee op.

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Haal iig je kaart eruit, droog hem helemaal af en controleer ook ff dat je AGP slot helemaal droog is.

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad bij mijn Abit NF7-S en ASUS GF4. Plexi van het dekseltje van he NB-blok was gescheurd. Ik vroeg me al af waarom ik niet in windows kon komen. Kwam er dus op neer dat zodra hij hogere resoluties moest draaien hij niet meer wilde. Ik na veel gekloot met software kaart eruit getrokken, hele AGP slot zeik. Koperen connectors van de AGP aansluiting op de kaart groen van de oxydatie :X . Ik alles gewoon goed schoon en drooggemaakt en het werkte weer. Ik schat je kansen vrij groot in, hardware kan een hoop meer hebben dan velen denken ;) .

Föhnen heb ik ook vaker gedaan en geen schade vanondervonden. Je moet wel zorgen dat je de föhn op geruime afstand van het bord zet, want die dingen verwarmen me met een ****vaart dat wil je niet weten...

Verwijderd

Ik heb bij het bijvullen van mn reservoir een scheut water ernaarst gegooid wat direct in mn dvd-r speler liep. Naar een tijdje op de kachel deed hij het nog gewoon.
Ik heb ook wel eens een videokaart in de vriezer gegooid om de heatsink eraf te krijgen. Dan zit er ook volop condens op en dat ging ook prima.

Ik denk dus dat je videokaart alleen kapot kan gaan door overhitting.

Verwijderd

ik had 't een keer gehad met wasbenzine... geluk verdampt dat heel snel... en deed mijn vid kaart 't nog gewoon... dus jah, gewoon goed laten drogen, ennuh niet te lang met de fohn..
sterkte

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 11:37:
ik had 't een keer gehad met wasbenzine... geluk verdampt dat heel snel... en deed mijn vid kaart 't nog gewoon... dus jah, gewoon goed laten drogen, ennuh niet te lang met de fohn..
sterkte
wasbenzine in je WC setup :X

heb dit zelf ook gehad danzij lekkerij vanaf de NB.

kwam mooi wat water precies op de videokaart, precies boven de core..

pc begon vreemd te doen, ik met mn kop in de kast tijdje later, hmm, waarom zit er allemaal groene jakkie op mn VGA kaart...

alles schoongedept, tijdje de fohn erop, kaart erin en vingers kruizen... zonder problemen deed ie het weer.. stond er wel verbaasd van, had hem eigenlijk alweer opgegeven, aangezien mn vorige radeon zo ook dood is gegaan

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb zelf ook een keer water op mijn videokaart gekregen en nadat ik alles weer droog had gemaakt werkte alles nog prima, dus ik hoop voor je dat je dezelfde mazzel hebt als ik had :)

Verwijderd

Syzzer schreef op 23 juli 2004 @ 00:48:
Haal iig je kaart eruit, droog hem helemaal af en controleer ook ff dat je AGP slot helemaal droog is.

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad bij mijn Abit NF7-S en ASUS GF4. Plexi van het dekseltje van he NB-blok was gescheurd. Ik vroeg me al af waarom ik niet in windows kon komen. Kwam er dus op neer dat zodra hij hogere resoluties moest draaien hij niet meer wilde. Ik na veel gekloot met software kaart eruit getrokken, hele AGP slot zeik. Koperen connectors van de AGP aansluiting op de kaart groen van de oxydatie :X . Ik alles gewoon goed schoon en drooggemaakt en het werkte weer. Ik schat je kansen vrij groot in, hardware kan een hoop meer hebben dan velen denken ;) .

Föhnen heb ik ook vaker gedaan en geen schade vanondervonden. Je moet wel zorgen dat je de föhn op geruime afstand van het bord zet, want die dingen verwarmen me met een ****vaart dat wil je niet weten...

Verwijderd

als je gaat föhnen, doe het op een laag standje en van redelijke afstand. dan duurt het maar wat langer.

offtopic:
ooit een hind-d schaalmodel onoplettend te warm gefönt. er bleef bar weinig van over kan ik je vertellen :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:02:
als je gaat föhnen, doe het op een laag standje en van redelijke afstand. dan duurt het maar wat langer.

offtopic:
ooit een hind-d schaalmodel onoplettend te warm gefönt. er bleef bar weinig van over kan ik je vertellen :+
Precies, je moet het rustig aan doen, dan komt het vast wel goed :)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:10

_Ernst_

Mark It Zero!

Heb ik ook een keer gehad met mijn r9800. De hele bovenkant van de kaart stond onder water inclusief agp slot, en het was via de pci sloten naar beneden aan het druppen.
Nadat ik het had ontdekt doordat generals niet meer op wilde starten :) heb ik het zaakje uitgezet een een dag en een nacht laten drogen. De volgende dag deed alles het weer perfect :)

Dus als je alles goed laat drogen en er een grote kans dat alles daarna weer probleemloos werkt :)

Last.fm

Verwijderd

Het gaat idd niet meteen kapot. Als je allemaal van die zooi in je water had zitten (dye enzo) dan zou ik de kaart even schoonspoelen met demi water (ja dat kan). Goed afdrogen en een dagje laten drogen. Föhnen is een goed id, mits je de föhn niet op 2 cm van je kaart houd, want dan gaat ws hij stuk.

Ervaring mee btw ;) Water in je AGP slot is ook een veel voorkomend probleem. Water is helemaal niet erg..zo lang je pc maar uit blijft. Dat is alles wat je moet weten.

Het schoonmaken is wel belangrijk..je kaart rot weg anders.. Alle contact punten coroderen heel makkelijk. Als je het schoonmaakt en goed laat drogen is er niks aan de hand.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 15:14 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:13:
Het gaat idd niet meteen kapot. Als je allemaal van die zooi in je water had zitten (dye enzo) dan zou ik de kaart even schoonspoelen met demi water (ja dat kan)..
Als dit echter al is opgedroogd (witte vlekken), schoonmaken met alcohol. Die witte vlekken geleiden namelijk en ik kreeg checkers. Alles werkt gelukkig weer :)

Belangrijkste advies: geduld, geduld, geduld

• T-Blizzard
Alles werkt nog :D :D
Net klaar met alles inbouwen, heb een dangerden rbx gehaald bij tweakstore, en heb alles opnieuw derin gezet slang vervangen enz...
Temps zijn 10 graden lager als met asetek en videokaart is ook nog heel :)
happy happy

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 10:49:
Ik heb bij het bijvullen van mn reservoir een scheut water ernaarst gegooid wat direct in mn dvd-r speler liep. Naar een tijdje op de kachel deed hij het nog gewoon.
Ik heb ook wel eens een videokaart in de vriezer gegooid om de heatsink eraf te krijgen. Dan zit er ook volop condens op en dat ging ook prima.

Ik denk dus dat je videokaart alleen kapot kan gaan door overhitting.
Ja maar dan stond er ook geen elektriciteit op je kaart... :X

Verwijderd

Gelukkig voor jou.

De gouden regel is nog steeds luchtdrogen voor zo'n 24 uur, zeker met niets overwrijven ( statische lading ). Deppen kan en op een goede afstand met koude lucht drogen mag ook nog wel.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Ik ben nog veel slimmer geweest, heb namelijk ooit me PC opengeschroefd en het was heel heet weer dus me dak ramen open. Weggegaan pc open laten liggen GING het heel hard regen toen ik terug kwam PC nat van binnen, dag laten drogen niks aan gedaan en toen maar hopen, gelukkig deed die het nog wel een domme actie 8)7 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

proller schreef op 23 juli 2004 @ 00:36:
Dan heb ik +/- 8mnd geleden erg veel geluk gehad - na een lek in de WC oven voorverwarmd op 150°C toen (met deur open) mobo in de oven :P Hij doet het nog steeds :o

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 12:36:
[...]

Dan heb ik +/- 8mnd geleden erg veel geluk gehad - na een lek in de WC oven voorverwarmd op 150°C toen (met deur open) mobo in de oven :P Hij doet het nog steeds :o
LOL...

Maar goed ik heb kennelijk langere tijd last gehad van een lekkage; van een slangaansluiting op mijn videokaart druppelde het (heel weinig slechts) op mijn geluidskaart.
Ik kwam er na een tijdje achter omdat de geluidskaart wat stoorde (hoorde een radiozender via mijn speakers). Bij het openmaken zag ik aanslag, wat druppels water en een hoop corrossie op mijn geluidskaart.
Kast plat gelegd en ja hoor bij het verwijderen van mijn videokaart een plens water op mijn mobo.
Alles schoon en droog gemaakt en weer in elkaar gezet en de computer gestart.......niets dus, geen leds geen fans nada......
Voeding gekontrolleerd die was nog goed. Vervolgens de fohn erop en na een paar uur startte de pc weer op.

Kortom erg veel mazzel gehad.

Do as I say, don't do as I do.

Pagina: 1