Beep ipv Windows-geluiden via boxen op Epox moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Ik wist niet zeker waar het te plaatsen, maar aangezien het om een audio aangelegenheid gaat post ik het in AV.

Mijn probleem is eigenlijk het volgende:
Mijn vader had me gevraagd het moederbord Epox EP-8KRAI in zijn kast te bouwen.
Deze heeft een onboard Realtek AC'97 geluidskaart zitten.
Direct na het installeren van de geluidskaartdrivers was er nog niets aan de hand en hoorde ik netjes het opstartgeluid van Windows.

Ik vermoed dat na het bekijken van de mogelijkheden van de softwaretool die mee geïnstalleerd wordt (waar ik overigens geen instellingen in heb veranderd) dat mijn probleem begonnen is:
Alle geluiden van foutmeldingen en waarschuwingen van Windows worden niet meer via mijn luidsprekers afgespeeld, het blijft nu bij een simpele, doch irritante piep via de PC speaker. :?

Ik heb nog eens goed rondgeneusd in die softwaretool, in "Geluiden en Mutlimedia" via het configuratiescherm en ook de GoT search leverde me niet volledig het juiste antwoord op.

De topics die ik via de search van GoT vond beschreven dit probleem dan ook wel, maar de enige oplossing die het probleem maar half oplost is "net stop beep" uitvoeren via de commando-prompt. Echter nu hoor ik helemaal geen geluid meer bij de foutmeldingen e.d. en dat is ook niet wat ik graag wil. :P

Ik heb ook gekeken op de driver download pagina, maar daar kan ik totaal niet uit wijs worden welke drivers ik zou moeten downloaden (als ze al überhaupt nieuwer zouden zijn)... :? :/

Heeft iemand nog ideeën en/of tips wat ik zou kunnen doen?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Update:
Ik heb de onboard geluidskaart uitgeschakeld en er een Sound Blaster PCI128 in gedaan hopende het daar mee op te lossen, maar de Windows foutmeldingsgeluiden gaan nog steeds via de PC Speaker... :? :/
Het lijkt me eigenlijk een Windows probleempje. :P

Of zou ik nog iets vergeten zijn te verwijderen van de Onboard geluidskaart?

De SoundBlaster heeft altijd goed gewerkt in een vorige PC, dus de Windows meldings geluiden kwamen netjes uit de boxen. O-) Maar nu dus niet. :'(

Update 12.30 uur:
Excuus voor de (overigens niet totaal nutteloze) kick door deze reply (dit kwam door mijn grootse ergenis). Dit keer maar wel eventjes netjes een edit met een update:
Na het installeren van de softwarematige firewall (Tiny Personal Firewall 2.0.14) heb ik ineens weer de Windows-geluiden! :*)
Ik snap nog steeds niet hoe het allemaal exact zit, maar ik ben blij dat het er weer is. :)

Nochtans ben ik nog steeds nieuwsgierig waarom de Windows geluiden er even niet zijn geweest. :?

Update 13.43 uur:
En nu komt het zelfde euvel ineens weer terug! :? :(

[ Voor 40% gewijzigd door Joen op 23-07-2004 13:45 ]