Toon posts:

semi-noob.. netwerk vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen..

Even een vraagje. Ik heb een ADSL aansluiting van planet en maak via een alcatel speedtouch 510 (multi-pc) verbinding, en mijn huisgenoot doet via zijn pc hetzelfde. Ik forward via mijn modem bepaalde ports voor filesharing naar mijn lokale IP. Sinds een paar dagen heb ik opeens een probleem met forwarden.. Als ik de computer opstart staat er in het lijstje van geforwarde ports op de config pagina van het modem netjes alle ports die ik had ingesteld (onder NAT instellingen). Echter na een paar minuten is dit lijstje opeens HELEMAAL leeg, de ports worden niet meer geforward, en laat het modem mij niet toe nieuwe ports toe te voegen. Soms staan ze opeens weer een paar seconde in beeld maar daarna zijn ze opeens weer allemaal weg. Ik kan dus nooit een goede verbinding op stand brengen op deze ports. Hoe kan dit?? alle beveiligingen/firewalls etc staan uit. Waarom lijkt het alsof ik soms geen toegang meer heb tot het modem?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Dave

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
firmware updaten?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Doen jullie iets gek met upnp ofzo ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
firmware is laatste versie, en @ Tomsworld... UPnP configuration = full auto

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 23:41 ]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 23:39:
Zet upnp es volledig uit, config je portmaps blijft dan alles werken ?

Valt je netwerkverbinding soms ook weg, defect kabel/hub ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 23:13:
Sinds een paar dagen...
Dave
Misschien is je modem op sterven na dood? Bij mijn AP was het flash-geheugen (al na een paar dagen na aankoop) naar de maan.
Ben een nieuwe gaan halen -> na +/- 1.5 jaar geen enkel probleem.
Bij jou zal het je flash-geheugen niet zijn, want de settings komen (blijkbaar) toch terug.

Heb je nog garantie op de modem?
Mijn voorstel: Check eerst alles dubbel zoals kabels,... En ga dan eens naar de winkel.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 23:39:
Welke versie dan? Want dit lijkt heel veel op de symtonen van de oude firmware.

Verder bestaat de mogelijkheid wel degelijk dat je modem aan het overlijden is. Dat is bij mijn vader nl ook het geval. Hier heeft een lange tijd eMule staan te blazen en daar was die modem het niet helemaal mee eens. Maar daar werken de TCP forwards nog prima, slechts een keer in de maand zijn ze allemaal weg.
(het betreft de wat oudere modems van het nieuwe model)

Verwijderd

Probleem heb ik ook met mijn Speedtocuh.
Als je een telnet doet naar de Speedtouch en je kijkt je NAPT table zul je zien dat ze er wel degelijk instaan.

Weet de oplossing niet maar de eigenlijke forwarders verdwijnen niet alleen staan ze niet meer in de webpage volgens mij...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Reset dat ding eens.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1