Toon posts:

draadloos netwerk omzetten in bekabeld netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi there,

ik heb hier een probleempje thuis waar ik niet goed uitraak. ik heb om te beginnen een D-link DI-624+ router die mijn laptop op mijn bureau via UTP-kabel (stabieler en sneller dan draadloos) van netwerk voorziet en op de andere plaatsen in mijn huis ontvang ik het signaal draadloos.

Ik zit nu echter met het volgende probleem...ik wil achteraan in mijn werkplaats het draadloos signaal opvangen en eventueel versterken maar belangrijker nog...ik wil daar met kabel terug vertrekken.Met andere woorden ik wil het draadloos signaal opvangen (indien mogelijk versterken) en vandaaruit wil ik met UTP-kabel kunnen vertrekken.

voor geïntereseerden: De reden waarom er met kabel moet verder gewerkt worden is omdat daar herstellingen aan pc's uitgevoerd worden en ik niet in elk toestel steeds eerst een draadloze kaart wil inpluggen en configureren.

Kan iemand me hierbij degelijk advies geven hoe ik dit het best aanpak...

_/-\o_

Verwijderd

wireless bridge... of een goeie ap die als bridge kan draaien...

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25

996

zelfredzaamheid :

zoek eens op accespoint en bridgen . . .

edit:
te laat

[ Voor 14% gewijzigd door 996 op 22-07-2004 22:46 ]

Verwijderd

Je zou ook een AP als AP Client kunnen gebruiken. Ik heb hier thuis een USR5450 aan mn FreeBSD router geknoopt. Een tweede USR5450 als AP client geconfigged, die in een 10/100 switch plugt.

switch<->apclient<->ap<->switch<->router

De USR5450 doet 100 mbit/s (binnenkort een firmware upgrade die 125 mbit/s support).

Als je het signaal versterkt wil hebben kun je een AP configureren als wireless repeater. Die broadcast gewoon z'n SSID, en clients kunnen zich associaten met een wireless repeater. Ik neem aan dat een AP client dat ook kan :) AFAIK kan een client zich niet associeeren met een wireless bridge, en ik begrijp uit je post dat je EN wireless EN bekabelt wilt mixen over een wat grotere afstand.

Edit: ohja, hoe je het ook aanpakt... stick with one brand. De implementatie is nogal vendor specifiek.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 23:26 ]

Verwijderd

Ik dacht dat je met een Linksys WET11 en elke willekeurige accespoint een bridge situatie kon maken. Don't blame me if i'm wrong.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 23:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
de rode draad blijkt hier toch een wireless bridge te zijn dus...maar hoe kan ik dan terug vertrekken met kabel. Een ap heeft echter geen UTP-uitgangen. en hoe je met een router de WAN draadloos ontvangt daar ben ik nog niet achter gekomen.

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-05 11:45
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 10:00:
de rode draad blijkt hier toch een wireless bridge te zijn dus...maar hoe kan ik dan terug vertrekken met kabel. Een ap heeft echter geen UTP-uitgangen. en hoe je met een router de WAN draadloos ontvangt daar ben ik nog niet achter gekomen.
Heb je al eens gedacht aan een draadloze router met een 4 poort switch?
Deze kan het signaal opvangen en via de kabel verder leiden..... 8)

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

GrumpyGamerDad schreef op 23 juli 2004 @ 10:42:
[...]

Heb je al eens gedacht aan een draadloze router met een 4 poort switch?
Deze kan het signaal opvangen en via de kabel verder leiden..... 8)
Maar niet elke wireless router kan zich gedragen als deel van een groter geheel. Ik heb thuis een LinkSys WRT54G (4prts switch + wireless 54MBit) en daarvan weet ik dat ik 'm niet kan laten praten met een andere AccessPoint... Nu is dat ding ook al een jaar oud, dus misschien dat dat "tegenwoordig" anders is, maar volgens mij is jouw oplossing niet zo simpel als je 'm voor doet komen!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, de oplossing lijkt op het eerste zicht simpel maar is dat voor mij zeker niet. Ik zal voor alle duidelijkheid even opsommen welke toestellen ik momenteel voor handen heb.

Allereerst beschik ik over een telenetmodem die me voorziet van internettoegang.

Vanaf mijn telenetmodem ga ik naar mijn D-link DI-624+, deze geeft me de mogelijkheid om draadloos te werken plus 4 RJ-45 uitgangen.

Verder beschik ik nog over een Linksys WAP54G en een Linksys cable router, deze 2 laatst genoemde zijn momenteel niet aangesloten.

Ziet er zich hier iemand 'meester' over om de gewenste netwerksituatie te bereiken?

Verwijderd

http://www.buffalotech.co...ucts/wireless/wla-g54.htm

Met deze kastjes kun je dit makkelijk realiseren.. Router/switch/ap/bridge, en lekker sterk signaal ook.

Verwijderd

Je kan je modem direct aansluiten op het bovengenoemde AP (kan zowel als router en als domme switch gebruikt worden), dus je modem niet op de WLAN port, maar gewoon op een LAN poortje. Of je houd het modem zoals het nu zit, en sluit het AP gewoon aan op het punt waar nu je kabel heen gaat en vanaf waar hij moet gaan bridgen.

Aan de andere kant waar de wireless bridge heen moet zet je het 2e kastje van Buffalo neer, en bouw je tussen de twee een bridge. En vanaf die tweede kun je weer gewoon verder gaan met zowel een kabel (in de switch/lan poortjes) en ook kun je van dat punt uit draadloos er op komen.

Op deze manier heb ik het al een paar keer voor elkaar gekregen om verschillende gebouwen met elkaar te koppelen zonder al te veel problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp dan moet ik 2 nieuwe toestellen kopen (buffalo air station) en die dan koppelen aan elkaar. Ik dacht dat die opstelling enkel maar werkte wanneer er aan weerszijden een WAN aanwezig is, je maakt dan van 2 netwerken één groot netwerk of zie ik dat verkeerd?

En is er geen oplossing zodat de apparatuur die voor handen is kan gebruiken?

Verwijderd

Dat begrijp je goed ja :)

Of het met je huidige apparatuur kan weet ik niet. Dan moeten ze zowel een bridge functie hebben, en ook nog eens aansluitings opties voor een UTP kabel zodat je vanaf de bridge weer met kabel verder kunt.

Buffalo is wel redelijk prijzig spull trouwens, dus je zou ook eens kunnen rondkijken wat er nog meer te krijgen is met dezelfde functie. Al moet ik wel zeggen dat deze kastjes lekker zijn om mee te werken. Niet te ingewikkelt qua configuratie, betrouwbaar en sterk signaal. Maar zo zijn er vast meer.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
Lang niet alle AP's kun je hiervoor gebruiken.

Er zijn twee mogelijke 'modes' die je kunt gebruiken:

- Twee AP's beide in bridge mode.
- Twee AP's, eentje in AP-mode, en eentje in Client-mode

De bovenste mode valt af, aangezien het daarmee niet mogelijk is om nog andere clients / PC's op het wireless netwerk te laten inloggen. De tweede optie kan wel goed gebruikt worden, maar lang niet alle AP's ondersteunen dat.

Daarom is er ook een speciaal apparaatje te koop, die die tweede mode kan doen. Dit noemen ze een "Wireless bridge". Maar let op, dit is dus wel iets anders als een AP in bridge mode!

Anyway, qua AP's weet ik dat vrij veel D-links het kunnen. En als je een speciale bridge ervoor wilt kopen, dan kan dat bijvoorbeeld een Linksys WET11 of WET54 zijn. Of eentje van Dlink, die heeft ze ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 23-07-2004 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu begin ik door het bos de bomen niet meer tezien. Nu zou ik 2 AP's moeten hebben na mijn router?

Zou er mij eens iemand een concrete oplossing kunnen schetsen van wat ik nu juist moet realiseren vertrekkende vanaf de telenetmodem.

de D-Link DI-624+ zou ik graag behouden zien.

_/-\o_

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
switch <--> AP .... wireless .... AP <--> switch

koekje toch? die AP's moet je dan in bridge mode zetten, dan praten ze met mekaar

wil je ook nog wireless erop... dan

is volgens mij de samenvatting:

a) zorg ervoor dat je een AP hebt die beide kan -> zowel repeaten/bridgen als normale AP spelen

of

b) zet er een extra AP bij voor het normale wireless gedoe ;D

Concreet kuch:
2 AP's die dedicated een brug vormen (bridged mode) die alleen maar tegen elkaar lullen en verder niet........ het kabel verkeer wordt dan geregeld door de switches
1 AP voor je wireless verkeer

of

2 AP's die kunnen bridgen en nog steeds clients kunnen serven ...

en stick to one brand :P

-blaat-
tering, of ik skip NET even dat ene bericht van Xandrios die precies hetzelfde voorstelt... zucht. sorry!

heh, of ik lees het nog even wat beter voor en het is dan niet precies hetzelfde... magoe, mijn wireless kennis is ook meer van "logisch nadenken, gezond verstand" ... dus hoeft niet al te slim te zijn ;)

[ Voor 25% gewijzigd door cavey op 23-07-2004 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is hier blijkbaar toch nog een misverstand. Ik wil de D-link 624+ behouden. Die aanzie je dan als de eerste switch...maar die voorziet mij ook van mijn wireless network. Er wordt hier nu gesproken om er nog een AP bij te plaatsen voor mijn wireless network???Ik wil overal draadloos netwerk hebben dus het signaal moet vooraan aanwezig zijn(is nu het geval) en moet achteraan ook aanwezig zijn.

Kan er eens iemand verder bouwen vanaf de D-link met naam en toenaam en de mode waarin deze moet staan.

Ik ben zoals je ziet nog een groentje op netwerkniveau

Verwijderd

Van die Buffalo Airstations weet ik dat ze zowel kunnen bridgen als AP'en tegelijk. Dus heb je én een brdige, én je kan er gewoon aan beide kanten met een wireless adapter op komen.

Met Buffalo apparatuur zou het er zo uit komen te zien:

Modem -> Lan -> Airstation1 - - - (wireless bridge)- - - - Airstation2 -> Lan

En omdat beide Airstations zowel bridge als accespoint tegelijk zijn, heb je aan beide kanten van de bridge ook draadloos toegang tot het netwerk.

Je zou wel kunnen gaan rommelen met je eigen accesspoint, en dan twee pure bridges, maar ik zou dan persoonlijk liever iets meer investeren dan later met het gek*#t zitten dat de veschillende draadloze apparatuur elkaar in de weg zit. Plus dat je op bovenstaande manier meteen aan de andere kant van de bridge ook wireless toegang hebt wat je anders niet hebt. Leuk extra'tje :)

Als je dus perse je D-Link wilt behouden, dan zou ik kijken of zij apparatuur hebben met dezelfde mogelijkheden. Zeker als jij dus overal WLAN wilt hebben, dan ga je toch al de kant op van AP/Bridge combi's. Ik zou zeker wel proberen alles van het zelfde merk te nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 17:08 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 17:05:
Er is hier blijkbaar toch nog een misverstand. Ik wil de D-link 624+ behouden. Die aanzie je dan als de eerste switch...maar die voorziet mij ook van mijn wireless network. Er wordt hier nu gesproken om er nog een AP bij te plaatsen voor mijn wireless network???Ik wil overal draadloos netwerk hebben dus het signaal moet vooraan aanwezig zijn(is nu het geval) en moet achteraan ook aanwezig zijn.

Kan er eens iemand verder bouwen vanaf de D-link met naam en toenaam en de mode waarin deze moet staan.

Ik ben zoals je ziet nog een groentje op netwerkniveau
Ok, een schets:

D-link 624+ Als AP <-------wireless------> D-link DWL-G810 <----UTP-----> PC's

Daarmee draai heb je dus een draadloze --> UTP bridge, die gewoon op 108Mbit (Net zoals je huidige AP) het signaal kan voortzetten over UTP.

Mocht je de Dlink G810 niet kunnen vinden in een lokale winkel, is een alternatief de Linksys WET54G. Nadeel is daarmee alleen dat de maximale snelheid 54Mbit is, in plaats van 108.

[edit]
Dus kort en bondig:
Je koopt de D-link G810 of de Linksys WET54G, die koppel je aan het netwerk dat verbonden moet worden aan het wifi-netwerk, en klaar :)

[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 23-07-2004 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moest dat kunnen dan zou dat zijn wat ik zoek maar is dat wel realiseerbaar..
Mijn D-link fungeert toch niet als AP? hij krijgt netwerk via de WAN rechtstreeks van de modem.

Heb ik het juist of zit ik op het verkeerde spoor?

Verwijderd

Topicstarter
reacties blijven uit...het lijkt dus toch niet zo makkelijk als in het begin gedacht werd.

Zou deze laatste oplossing kunnen werken?

Ik stel me de vraag hoe de DWL 810 werkt, deze zet blijkbaar gelijk welk toestel met UTP-uitgang om naar WIFI maar hoeveel toestellen kunnen er op aangesloten worden? en hoe zit het dan met mijn draadloos netwerk, wordt het signaal dan nog versterkt of zal ik daar geen bereik meer hebben zoals nu?
Pagina: 1