Toon posts:

Enkele vraagjes Wlan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo,

atm zit ik met een gedeelde inet verbinding maar nu ligt die kabel door de woonkamer ( hier staat pc 1 ) , door de hal , ... naar mijn kamer

Zou dit graag oplossen met een router die gewone verbinding met draad ondersteunt en wireless ( voor de pc op mijn kamer dan ( pc 2 ) )

Moet ik dan

- met een straight cable van modem naar router
- met een straight cable van router naar pc1
- wireless pci card in pc2

done of moeten er nog andere dingen gebeuren ?

Kan iemand me ook vertellen of het verschill tss 11mbps en 54mpbs merkbaar is ?

Mss ook enkele suggesties voor 'n wireless pci card en zo'n router met 2 verschillende verbindingen, welke ?

Router of AP nemen ? Welke is het beste , enkele voorbeelden ?

Grtzz Freestyler

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 14:41

Night89

Als je alles op een rijtje heb

als je nog geen router voor je bedrade netwerk hebt zou ik een WIreless router met paar ethernet poorten nemen, scheelt weer een apparaat ;)

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Topicstarter
Ja , zo eentje wil ik dan , 1 pc op gewone lan en 1 op wlan

zijn er zo routers ?

waarom geen accespoint nemen ?

Enkele vben ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

FAQ Network Troubleshooting
Hier al naar gekeken ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

996

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 22:26:
Lo,

atm zit ik met een gedeelde inet verbinding maar nu ligt die kabel door de woonkamer ( hier staat pc 1 ) , door de hal , ... naar mijn kamer

Zou dit graag oplossen met een router die gewone verbinding met draad ondersteunt en wireless ( voor de pc op mijn kamer dan ( pc 2 ) )

Moet ik dan

- met een straight cable van modem naar router
- met een straight cable van router naar pc1
- wireless pci card in pc2

done of moeten er nog andere dingen gebeuren ?

Kan iemand me ook vertellen of het verschill tss 11mbps en 54mpbs merkbaar is ?

Mss ook enkele suggesties voor 'n wireless pci card en zo'n router met 2 verschillende verbindingen, welke ?

Router of AP nemen ? Welke is het beste , enkele voorbeelden ?

Grtzz Freestyler
Eerstens: je veronderstellingen mbt kabels en wireless card kloppen. Uiteraard ben je dan nog niet helemaal klaar, softwarematig zal er ook het e.e.a. ingesteld/beveiligd moeten worden. Maar koop een goede router dan krijg je ook vast en zeker een goede installatiegids o.i.d. erbij.

Tweedens: het verschil tusse 11 en 54 merk je niet bij internet (zulke snelle abbonnementen zijn er niet ;) ). Natuurlijk merk je dat verschil wel als je bestanden van de ene pc naar de andere (draadloze) pc gaat versturen. Ik zou voor 54 gaan, zo'n enorme meerprijs is dat niet.

Derdens: Zelf heb ik een WRT54G van linksys, deze ondersteunt dus draadloze (inderdaad 54mbps) en bedrade aansluitingen. Het is dus een router en ap ineen.
Mijn WRT54G vind ik een aanrader: gua prijs is ie al voor ca. 75 euro te krijgen (in december 2003 heb ik 'm gekocht, toen was ie nog 120 euro :'( )

Succes met je keuze.

[ Voor 10% gewijzigd door 996 op 22-07-2004 22:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok , bedankt , ja heb de faq gelezen :)
Pagina: 1