Toon posts:

[XP] Problemen met https*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen kom ik op geen enkele https server meer vanaf mijn compie.

Ik heb een ander compie aan het netwerk hangen dat er geen moeite mee heeft, aan de verbinding of provider ligt het dus niet.

Sites waar ik oa problemen mee heb, hotmail, windows update en ook verschillende andere sites die https gebruiken, ook msn geeft weinig reactie.

als ik windows update wil doen krijg ik een error melding (0x80072EFD). Volgens de info die ik hierover kon vinden betekend deze error dat ie de server niet kan vinden.
Bij hotmail krijg ik direct na het inloggen een 'cannot find server' melding

Alles wijst erop dat het een lokaal probleem is, maar ik heb geen clue meer waar ik moet zoeken :(

Ik heb alle instellingen op default gezet, cookies weggemieterd, system restore gedaan, gecheckt of ssl goed staat etc. etc.

Heeft iemand enig idee?

SP: 1

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Werkt het onder een browser als FireFox wel?

Of gebruik je die al?

iig: http://www.mozilla.org/pr....2/FirefoxSetup-0.9.2.exe

edit: MSNm is ook logisch, dat gebruikt ook ssl tegenwoordig

Geef btw eens de exacte error die je krijgt op een https site.

[ Voor 25% gewijzigd door DeMoN op 22-07-2004 21:53 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

misschien dat dit je verder helpt:

INFO: List of Issues Fixed in Microsoft XML 3.0 Service Pack 2 (Part 3 of 4)

en dan het stukje over:
"BUG: ServerXMLHTTP send method sporadically fails with error 0x80072efd while requests are sent to same server"

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik ook mozilla 1.6 en daar krijg ik 'connection was refused' als ik bij hotmail wil inloggen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer dar ook zelf even op te letten ;)

Verder - heb je misschien iets van een firewall ofzo die actief is? :)

Verwijderd

Topicstarter
Firewall had ik ook al aan gedacht, maar baat ook niet :(

ennuh mischien een hele domme vraag, maar ik kan de titel niet editten, alleen de tekst van de post hoedoeikdatdan?
Enniewees, OS = XP, met sp1 en type browser lijkt niet relevant

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

hang je via een proxy server aan het internet? Dan zou ik is onder internet explorer kijken of je niet toevallig bij lan settings een verkeerd proxy server adres hebt ingevult.

Dit is namelijk iets dat ik hier ook gehad heb en dan krijg je idd cannot find page als je https wil benaderen.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik gebruik geen proxy, heb ik nooit gedaan ook.

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je in Internet Explorer naar Help -> About gaat, wat is dan het aantal bit encryptie? Als dat 0 is wil dat ook nog wel eens soortgelijke probleme veroorzaken :)

Verwijderd

Topicstarter
Cypher strenght is 128, zou dus goed moeten gaan :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je naar het IP address van een server telnet op poort 443 - krijg je dan verbinding?

Iets concreter - doe eens:
start -> run -> telnet 145.72.70.70 80
en daarna
start -> run -> telnet 145.72.70.70 443

Zit er verschil in de manier waarop zich dat gedraagt ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er is een verschil

op poort 80 krijg ik geen response.... zoekt een tijd maar geen reactie

op poort 443 krijg ik direct de volgende melding: Connecting To 145.72.70.70...Could not open connection to the host, on port 443
Connect failed

• elevator
  • Niet online

elevator

Dan is er 'ergens' 'iets' wat de verbinding naar HTTPS blokkeert. Dit kan een firewall, een router, een proxy server en dergelijke zijn :)

Welke onderdelen (software, hardware) kom jij allemaal tegen op weg naar het internet? :)

Verwijderd

Topicstarter
Deze pc hangt via een shared connection aan een andere pc (die als server fungeert) aan het inet, op de server heb ik een Norton Firewall. Deze staat uit tijdens de tests.
Verder heb ik geen obstakels meer onderweg voor zover ik weet

Het is dus browser/os -> shared inet -> server -> modem voor kabel -> buitenwereld

Aangezien ik op de andere pc/server geen problemen heb moet het haast wel aan deze pc liggen

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 13:56:
Deze pc hangt via een shared connection aan een andere pc (die als server fungeert) aan het inet, op de server heb ik een Norton Firewall. Deze staat uit tijdens de tests.
Verder heb ik geen obstakels meer onderweg voor zover ik weet

Het is dus browser/os -> shared inet -> server -> modem voor kabel -> buitenwereld

Aangezien ik op de andere pc/server geen problemen heb moet het haast wel aan deze pc liggen
Gebruik je aparte software om die connectie te sharen of gewoon ms ics?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik gewoon de ms ics

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Welk OS is er op die ICS server draaiende? :)

Verwijderd

Topicstarter
win2k server, op die server is al een tijdje niets veranderd maar de problemen zijn sinds een week ofzo.

Ik denk ook niet dat ik het in die hoek moet zoeken

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 14:11 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Je zal niet de 1e zijn met Norton Firewall die erachter komt dat het uitzetten van Norton Firewall toch niet alles opheft.

Heb je al eens geprobeerd heel Norton Firewall te deinstalleren? :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

elevator schreef op 23 juli 2004 @ 14:16:
Je zal niet de 1e zijn met Norton Firewall die erachter komt dat het uitzetten van Norton Firewall toch niet alles opheft.

Heb je al eens geprobeerd heel Norton Firewall te deinstalleren? :)
Dit was idd ook mijn gedachte maar aangezien hij het uitgezet had durfte ik niet meer te zeggen dat ie eens moest proberen te uninstallen :P

En idd, heb het echt al vaak zat gehad dat Norton dingen fucked. Echt irritant.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou natuurlijk kunnen, maar gezien de tijdnood (ik ga zo een weekendje weg) kan ik dat niet eerder checken dan maandag. Als ik norton eraf gooi zal er toch iets anders in de plaats moeten komen, zonder firewall is casema/wanadoo een hel. En ik heb nu geen tijd om weer iets nieuws op te zetten, configureren en controleren.

Maar zoals ik al eerder zei, de laatste 3 weken is er niets meer veranderd op de server, alle updates doe ik handmatig (dus er is niets buiten mijn wil om geinstaleerd) dus ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat het daar niet aan ligt.

Magoe, then again, het zou kunnen....

Hebben jullie nog andere ideeen behalve firewall?
Pagina: 1