Toon posts:

[XP] asrock K7S8X niet uit slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het gelukkige bezit van een asrock K7S8X. Tot zover geen probleem. Alleen als ik hem uit slaapstand wil halen is er iets vreemds. Wanneer de stroom erop blijft staan is er geen probleem en ontwaakt hij keurig. Wanneer de stroom eraf gehaald is blijft de monitor zwart. Na een harde reboot vraagt XP of hij verder kan met verwijdering van bepaalde, waarschijnlijk voor de slaapstand gebruikte, bestanden. Ik zeg dan ja en vrolijk start hij dan op.
Ik wil echter uit de slaapstand kunnen komen wanneer de stroom eraf gaat.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Ik dacht dat bij de slaapstand er toch altijd stroom op moet blijven staan :?

Nu heb ik die slaapstand nooit begrepen/gebruikt en zal ik hem nooit gebruiken omdat ik het nut er niet van zie, maar dat terzijde ;)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:21
Welke slaapstand heb je het precies over, Suspend to Disk (hibernate) of Suspend to Ram (Standby S3) ? Bij de laatste kan je de stroom er niet afhalen omdat het geheugen gevoed moet blijven worden door de altijd aanwezige standby spanning van de voeding. Bij de eerste zou het geen probleem moeten zijn om de voeding helemaal uit te schakelen, want bij deze slaapstand is de pc net zo uit als dat je 'm normaal zou uitschakelen.

[ Voor 62% gewijzigd door Nielson op 22-07-2004 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op 22 juli 2004 @ 22:32:
Welke slaapstand heb je het precies over, Suspend to Disk (hibernate) of Suspend to Ram (Standby S3) ? Bij de laatste kan je de stroom er niet afhalen omdat het geheugen gevoed moet blijven worden door de altijd aanwezige standby spanning van de voeding. Bij de eerste zou het geen probleem moeten zijn om de voeding helemaal uit te schakelen, want bij deze slaapstand is de pc net zo uit als dat je 'm normaal zou uitschakelen.
Heel goed. Ik vermoed dus suspend to Ram. Is dan ook logisch dat als de stroom eraf gaat dat de info foetsie is. Maar hoe nu duidelijk maken aan het compje dat het om Suspend to Disk gaat????

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:21
Als je het XP afsluitscherm krijgt kun je de Shift-toets indrukken om te wisselen tussen Standby en Slaapstand.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 22:43:
[...]

Heel goed. Ik vermoed dus suspend to Ram. Is dan ook logisch dat als de stroom eraf gaat dat de info foetsie is. Maar hoe nu duidelijk maken aan het compje dat het om Suspend to Disk gaat????
Wanneer ik in de bios dit uitzet. Dan komt hij ook niet meer uit de hibernation. Ook logisch lijkt. Maar hoe nu duidelijk maken dat hij naar disk moet hiberen. Ik bedoel hibernation en niet de standby. Dus van die shift toets is al heel erg lang duidelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 22:57 ]

Pagina: 1