[iPod] display vertoont vlekken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn iPod display (3e generatie, 40 gb model) is vanaf vorige week ineens vlekken gaan vertonen, die lijken op olievlekken (met verschillende kleuren dus).
Het is gebeurd nadat ik de oordopjes eruit heb gehaald, en er later weer in heb gedaan. Het helpt niets om het contrast te veranderen.

Het lijkt alsof er erg hard op het display gedrukt wordt, of is gedrukt. Dat is echter juist niet gebeurd.

Als de backlight aan staat, zie je de display ook wat trillen. Veranderen van het contrast helpt daarin niets.

Nu is mijn vraag of Apple dit ook als een defect ziet, en of ik mijn iPod ook voor reparatie aan kan melden? En herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zien ze als defect voor zover ik weet.

Ik heb bij mijn eerste iPod ook zo'n olieachtige vlek gehad bovenin. Apple heeft hem (na lang wachten) vervangen door een gloednieuw exemplaar. Die heb ik bij mijn vervangend exemplaar soms nog steeds, maar daar blijft 'ie klein en gaat hij weg (misschien iets met de temperatuur te maken?). Mijn mijn eerste, stukke, werd de vlek steeds groter en werd het beeld soms wat slecht leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Hij zit precies middenin het display, en ook rechtsonderin zit er een behoorlijke vlek.

Ik ga hem dus maar even aanmelden bij Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Is het niet een beetje warm; dan gaan LCD schermen vlekken maken nl...
Ik zou nog even wachten totdat het wat minder warm is :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Nou, hij is dus opgestuurd, en vanmorgen zag ik dat hij zonder reparatie weer naar mij wordt teruggestuurd :|

Dat ze niet even extra info gevraagd hebben? Blijkbaar hebben ze het niet gezien ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:17
Jij had zeker een gepolariseerde zonnebril op toen je naar het schermpje keek? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13
Ik heb het ook....soms. Het heeft denk ik met de temperatuur te maken, als hij lang in mn zak heeft gezeten wil hij nog weleens warm zijn.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Hou het wel goed in de gaten... deze vlekken worden MEESTAL veroorzaakt door hitte, zowel van buitenaf als van de interne HD. Vooral bij gebruik als externe HD leg ik hem met het chroom naar boven, dan gaat de warmte niet langst de display.

Maar er zijn ook gevallen bekend dat de plug van je koptelefoon een klein beetje los is, en tegen de achterkant van je scherm drukt. Ook dat kan deze vlekken veroorzaken.

Kortom: hou hem een tijdje in de gaten... hou je garantie termijn ook in de gaten, denk je dat het terug komt, stuur hem nog een keer op voor de termijn verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb hetzelfde, zie het andere topic in Apple Talk (4rd gen al leverbaar... etc.)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jwam.alferdinck/ipod_kleur.jpg
Pagina: 1