Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:11
Probleem: korte versie
Ik heb een vervelend probleem met mijn i-bead 100 (256 MB, firmware 3.451).
Als ik hem aanzet via het play-knopje, dan licht het backlight op en dan zet hij zich daarna meteen uit (nog voordat het logo komt). Ik kom alleen verder als ik de play-knop continu vasthoud en ook de a/b knop. Alleen kan ik daarna geen muziek luisteren (omdat ik die 2 knoppen ingedrukt moet houden).

Vraag:
Komt iemand dit probleem bekend voor. En heb je dat kunnen oplossen zonder het terug te sturen? Ik heb het een paar weken geleden nog eens gehad, maar toen deed ie het opeens weer na een paar uur. Maar nu dus niet...

Probleem: additionele info
Als ik bij het starten de play knop ingedrukt houd, dan komt hij wel verder. Hij gaat dan tot het weergeven van het geheugen, en zet zich daarna zelf uit. Eigenlijk hetzelfde als gedrag als bij een goedwerkende i-bead waar je het knopje te lang vasthoudt.

Als ik bij het opstarten ook de a-b/rec knop vasthoud, dan gaat hij wel gewoon door en kom ik gewoon in het schermpje met de huidige track. Dan kan ik 3 dingen doen (ik heb dan dus nog steeds de a-b knop en de play knop ingedrukt):
1) op het scrollwieltje duwen voor het menu. Dit werkt niet, maar dat is misschien niet zo gek omdat ik de play en a/b toets ook al ingedrukt heb
2) de a/b toets loslaten: dan sluit hij af met het logo dat steeds kleiner wordt en de 'bye bye' melding (de normale log-off dus)
3) de play knop loslaten: dan houdt de backlight direct op, krijg een horizontale streep in het midden (voor 1/10 seconde ofzo) en daarna is ie meteen uit.

Als ik hem in de computer duw, dan flitst de backlight elke seconde, en er is verder niets te zien op het display (dus niet die computer die er normaal op komt te staan). De pc herkent dan ook niets. Als ik dan echter op de play knop duw (als ie dus al in de pc zit), dan krijg ik wel het normale display op de i-bead en dan herkent windows hem ook (en dan kan ik dus ook bestanden copieren enzo).
Dan kan ik de play knop ook gewoon loslaten zonder dat ie uitgaat (terwijl bij normaal gebruik het ding meteen uitgaat als ik de play-knop loslaat).

Wat heb ik allemaal geprobeerd :?
Naast zoeken op google en hier heb ik het volgende gedaan:
- De inhoud geformatteerd met het bijgeleverde programmaatje van exatel. Dit lukt wel, maar lost het probleem niet op.
- In recovery mode starten (wat bijna niet te doen is in deze huidige staat), en daar de firmware tool van exatel gedraait. Hij vond dezelfde firmware (3.451) en die is er over heen gezet (dat heeft ie wel echt gedaan, eerst de blocks ge-erased en daarna nogmaals overheen gezet). Ik had hierbij de optie 'quick download' uitgezet, dit wordt ook aangeraden door exatel. Ook dit lost het probleem niet op.

Wat ik nog kan proberen is te flashen naar 116.001, maar ik krijg hem helaas niet meer in recovery-mode (dit komt dus omdat ik sowieso de play-knop moet inhouden om te zorgen dat ie aanblijft, en dat is ook precies de methode voor de recovery-mode. De pc ziet herkent hem dan niet als recovery mode ofzo). Maar ik verwacht hier niet al te veel van.

• sewer
Vaag, nu werkt ie opeens weer goed, terwijl ik hem al 2-3 dagen niet aan de gang kreeg. Misschien heeft het toch te maken met die firmware upgrade (naar dezelfde versie) of de format, maar het blijft erg vaag dat ie meteen daarna nog steeds niet goed werkt (heb het zeker tot een half uur daarna geprobeerd) en een uur later opeens wel :?

Ik ben erg opgelucht, maar vrees dat het probleem vaker gaat komen en dat ie dan nooit meer 'terugspringt' naar de normale mode. Als anderen ook hetzelfde probleem hebben gehad, dan hoor ik het graag. :)

[ Voor 10% gewijzigd door sewer op 22-07-2004 21:53 ]

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:57

CaDje

Framedrops for life

Je Mp3 speler moet het gewoon goed doen. En als er nog garantie op zit zou ik 'm gewoon terug brengen.

• sewer
Nu werkt ie weer, dus nu terugbrengen is een beetje vreemd. Maar als het probleem weer voordoet breng ik hem maar terug.

Probleempje is dat het terugbrengen wat moeilijker is dan normaal omdat ik hem in een webshop gekocht heb (en ik eens goed moet zoeken naar de aankoopbon :X). Maar misschien is het bij hun ook geen probleem als puntje bij paaltje komt.

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:13

sealy

bastards...

subtiel kickje:

ik heb precies hetzelfde probleem, maar ik krijg m niet eens meer in de recoverymode. Ik ben benieuwd hoe dat bij jou wel gelukt is.
De pc vertoond namelijk geen enkele reactie als ik m inplug met de startbutton ingedrukt.

Iemand tips?

nothing special

• sewer
Tja, je moet dus de play knop vasthouden (dat doe je toch al omdat ie anders meteen uitgaat) en hem dan in de usb duwen.

Je kunt een beetje proberen om hem bij het aanzetten snel in de usb te duwen (dus nog voordat het logo komt) of iets later, maar ik weet niet of daar verschil in zit. Die recovery mode ging bij mijn i-bead ongeveer 1 op de 50-100 keer goed (<--- dit is dus niet overdreven, ik heb serieus ontiegelijk veel pogingen moeten doen voordat mijn pc hem herkende als recovery mode).

Als je hem in de recoverymode krijgt, dan weet ik niet meer of je dan de play knop mag loslaten, ik zou hem dan gewoon vasthouden en met je andere hand vlug proberen de bios te flashen. Ik weet trouwens niet of dat uiteindelijk de oplossing was, omdat direct na het flashen het nog steeds niet werkte. En ik had daarvoor het probleem ook eens, en toen deed die het na 5 uur opeens weer (terwijl ik toen dus niets gedaan had in de tussentijd).

Ik heb het probleem trouwens nog af en toe, maar niet meer zo extreem als toen. Als ik het nu nog eens heb (dus bij het aanzetten dat ie meteen uitspringt zonder de "bye bye" melding), dan zet ik hem een paar keer aan door de play knop ingedrukt te houden (en houd die dus zolang vast tot hij weer netjes is uitgelogd met de "bye bye" melding). Als ik dat een keer of drie gedaan heb, dan kan ik hem meestal wel weer aanzetten zonder de play-knop vast te hoeven houden. Ik gebruik trouwens nog steeds dezelfde firmware versie (3.451)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Het klinkt misschien lullig, maar dit is exact hetzelfde gedrag wat een ibead hoort te vertonen als hij op hold staat :) Dus dat schuifje bovenaan naar links geschoven is ;).

Recovery mode is ff een wetertje, maar gewoon uit zetten, aan knop ingedrukt houden terwijl je m in de usb schuift, wachten tot windows m daadwerkelijk herkent als nieuwe hardware (recovery device oid), en de software starten.

• sewer
Caesartje schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 10:55:
Het klinkt misschien lullig, maar dit is exact hetzelfde gedrag wat een ibead hoort te vertonen als hij op hold staat :) Dus dat schuifje bovenaan naar links geschoven is ;).
Mwah, het gedrag is niet echt hetzelfde hoor.
Als jij een goed werkende i-bead start op hold, dan start ie door t/m de geheugenmelding, en daarna krijg je hold in beeld en een nette afsluiting ("bye bye").

Ons probleem is dat als je hem start, hij meteen uitgaat als je de play knop loslaat (backlight gaat uit, er komt een streep in beeld en hij springt uit zonder de "bye bye" melding). Dus als je de play-knop loslaat voordat het i-bead logo verschijnt, dan springt hij op dat moment ook uit (itt tot de hold).

Het is echt wel een ander probleem, toen ik er dagen mee heb geklooid heb ik ook echt wel vanalles met het hold-schuifje gedaan ;)

edit:
En wat dat recovery mode betreft, die lukt me normaal altijd. Maar als die i-bead deze kuren vertoont dan is het bijna niet te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door sewer op 27-11-2004 11:48 ]

• sealy

sealy

bastards...

sewer schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:35:
[...]

Mwah, het gedrag is niet echt hetzelfde hoor.
Als jij een goed werkende i-bead start op hold, dan start ie door t/m de geheugenmelding, en daarna krijg je hold in beeld en een nette afsluiting ("bye bye").

Ons probleem is dat als je hem start, hij meteen uitgaat als je de play knop loslaat (backlight gaat uit, er komt een streep in beeld en hij springt uit zonder de "bye bye" melding). Dus als je de play-knop loslaat voordat het i-bead logo verschijnt, dan springt hij op dat moment ook uit (itt tot de hold).

Het is echt wel een ander probleem, toen ik er dagen mee heb geklooid heb ik ook echt wel vanalles met het hold-schuifje gedaan ;)

edit:
En wat dat recovery mode betreft, die lukt me normaal altijd. Maar als die i-bead deze kuren vertoont dan is het bijna niet te doen.
juist:)

Ik ga het dan nog maar eens 35 keer proberen :(

edit:
als ik m nu in de pc duw, word hij wel herkend. Toch kan ik met het updateprogramma/format programma noch via verkenner de speler aanroepen. Zeer wazig allemaal. Het in recoverymodus krijgen is nog steeds niet gelukt

[ Voor 12% gewijzigd door sealy op 27-11-2004 15:14 ]

nothing special

• sewer
sealy schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:03:
[...]
edit:
als ik m nu in de pc duw, word hij wel herkend. Toch kan ik met het updateprogramma/format programma noch via verkenner de speler aanroepen. Zeer wazig allemaal. Het in recoverymodus krijgen is nog steeds niet gelukt
Als hij in de pc herkend wordt, hoe ziet de i-bead er dan uit? Zie je daar een computertje opstaan, en na een paar backlight flitjes in het begin is de backlight daarna uit? Of blijft de backlight flitsen, en zie je ook geen computertje enzo op de i-bead?

Als je de 2e situatie hebt dan is het niet goed. Je kunt dan 2 dingen proberen:
1) Sluit de i-bead aan als hij uitstaat. Door de usb springt hij aan, als dan de backlight blijft flitsen en je ziet dat computertje logo op je i-bead niet, druk dan nogmaals op de play-knop en laat deze ook weer los.
2) Sluit de i-bead aan als hij aanstaat (je hebt dus de play-knop vast als je hem in de usb duwt). Als dan de backlight blijft flitsen en je ziet dat computertje logo op je i-bead niet, laat dan de playknop los. Als ie het dan nog steeds niet doet, druk dan nogmaals op de play-knop en laat deze na een paar seconden ook weer los.

Dit is dus voor de gewone mode in windows (waar je kunt formatteren en files bekijken). De recovery-modus is me uiteindelijk gelukt met de normale procedure (na 100 keer ofzo dus :| )

Maar als je nog garantie hebt kun je misschien het beste het ding opsturen, want ik kan je vertellen dat dit probleem om de zoveel tijd terugkomt. Ik heb het gelukkig niet meer zo erg gehad als toen, maar het zou me niets verbazen als dat nog eens gaat komen.

Heb je ook mijn tip geprobeerd om een paar keer achter elkaar de i-bead aan te zetten en weer uit te loggen door de play-knop vast te blijven houden :? Meestal werkt dit nu voor mij wel om hem weer normaal te krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door sewer op 27-11-2004 17:03 ]

• sealy

sealy

bastards...

Als ik hem in de usb poort duw, flitst hij een paar keer, waarna het backlight uitgaat maar het computertje wel blijft zien. De normale status dus.

Toch kan ik hem niet aanroepen via de pc.
Aanzetten met de playknop ingedrukt wert NIET, net zoals alle andere tips :'(

Het enige wat ik er uit kan krijgen is dus al uitstaande in de usb poort duwen, waarna hij via de normale procedure aangaat. (wat dus verder niets oplevert)

Garantie is inmiddels al verlopen :(

Maar in ieder geval bedankt voor de tips

[ Voor 6% gewijzigd door sealy op 27-11-2004 17:16 ]

nothing special

• sealy

sealy

bastards...

Op miraculeuze wijze doet mijn spelertje het nu _gelukkig_ weer!

Probleem dus ongeveer opgelost

nothing special

Verwijderd

Hmm mijn vriendin heeft precies hetzelfde gehad met haar Packed Bell Audiokey. Alleen blacklite ging even aan en daarna bam meteen uit. In de winkel heeft ze hem toen omgeruild, haar vertelde ze dat er een of andere fout in de chip zat.
Pagina: 1