DVD's afspelen: zwart vlak

Pagina: 1
Acties:

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02 03:13
Als ik DVD's afspeel, krijg ik een zwart vlak te zien, met daaromheen een dun randje waarin ik de film zie spelen. Geluid komt prima door, alleen het beeld lijkt te worden 'overruled' door iets dat een zwart vlak tot gevolg heeft ofzo... :?

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://rkooten.demon.nl/~nico/dvdscreen.jpg
De film werd niet gevangen bij dit screenshot, maar in de witte rand zie ik dus de randen van de film (met rood gemarkeerd). Verder: een groot zwart vlak!

Wat ik al heb geprobeerd:
-PowerDVD opnieuw geinstalleerd, plus patch
-WinDVD ipv PowerDVD (paars vlak ipv zwart) |:(
-Nieuwe drivers (grafisch, VIA)
-Reinstall codecs
-Reinstall DirectX
-DMA gecheckt: staat aan

Wat wel werkt:
-Als ik met BSPlayer de .VOB-files open, is er niets aan de hand en zie ik alles.
-Screenshots maken met PowerDVD lukt ook prima.

Mogelijke oorzaken? Geen idee...
Ik heb dit probleem nu een week of twee. Het enige dat volgens mij is veranderd, is dat ik een nieuwe Terratec geluidskaart heb en dat ik Aston als shell gebruik (maar explorer geeft hetzelfde probleem).

Alvast bedankt! :)

Tsja, het ligt dus aan Aston.
Ik had eerst ook problemen met Explorer, maar de ingrepen die ik hierboven noemde (drivers ofzo) hebben het probleem verholpen in Explorer. In Aston blijft het echter een zwart vlak opleveren!

Het probleem wordt vermeld op de Aston-fora. Niet te verhelpen, schijnt het, aangezien het een flaw van WinXP is (volgens hen, iig). :(

[ Voor 18% gewijzigd door Def_Os op 22-07-2004 21:12 . Reden: Oplossing gevonden! ]

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13

job

Dit ziet er uit als een overlay probleempje..
aangezien het in bsplayer wel goed gaat, is er waarschijnlijk een overlay setting in powerdvd wat moeilijk doet.. kan je dat niet vinden bij de settings? :)

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Staat misschien Hardware Decodering aan in je player? Wellicht helpt het om hem op software te zetten?

Just an idea.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo