Toon posts:

Nero bootable cd issues

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een bootable floppy disk image gedownload, hieraan drivers toegevoegd.. Hieraan verder nog de ghost executable toegevoegd (met WinImage) en de autoexec.bat binnen het image aangepast zodat Norton ghost 2003 automatisch vanaf de cd gestart wordt.. En uiteindelijk deze via Nero Burning rom (via optie "bootable cd" -> emulate 2,88mb floppy -> use image file) de cd bootend gemaakt. Dit is volgens mij de enige manier om een ghost bootable cd te maken. (heb al op t.net gezocht en gegoogled , jawel :P ) Ghost wordt afgestart met een commandline om een image te restoren:

GHOST.EXE -clone,mode=restore,src=1:2\image\XPHomeSP1.gho,dst=1:1

Nu geeft ghost bij het opstarten de foutmelding dat het errorlog.txt niet weggeschreven kan worden.. Dit kan kloppen, Ghost start nml vanaf cd. Start ik echter ghost handmatig af vanaf cd (zonder de commandline) dan volgt de foutmelding niet.. :? iemand een idee wat er kan zijn, waarom ghost die foutmelding weg wilt schrijven of heeft iemand ervaring met het afstarten van ghost vanaf een cd (dus alleen de ghost executable, geen image vanaf cd..) Thanks!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Ghost geeft naar mijn idee alleen die foutmelding als ie ook echt een errorlog.txt aan wil gaan maken. maw, er gaat iets fout, en je kunt niet terug lezen wat :)

ik geloof dat je src niet helemaal klopt. Dat hoor je volgens mij gewoon met een drivetletter aan te geven.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

en 8.3 naamgeving van bestanden, je hebt nu 9.3 ..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 21:23:
en 8.3 naamgeving van bestanden, je hebt nu 9.3 ..
Hoe bedoel je de naamgeving..? Naamgeving van het image zelf..?

Maar de source commandline komt toch echt uit de help van 2003.. (9.3 dus waarschijnlijk.. ;) ). Source src=1:2 (partitie 2, disk 1)..

Verwijderd

Mocht je er niet uitkomen of mocht iemand een bootable cd willen maken waarbij wel op geschreven moet worden: maak een ramdrive aan en kopieer hier de bestanden naar toe. Run de bestanden vervolgens vanaf de ramdrive.

Tip 1: veel modernere moederborden ondersteunen ook booten vanaf USB-stick: bij het ontwikkelen van een bootable-oplossing is dit handig, omdat je niet elke keer met een diskette-constructie een cd aan hoeft te maken. En je kunt grotere bootable images gebruiken dan 1,44 of 2,88 Mb.

Tip 2: Nero kan elke partitie die kleiner is dan de cd of dvd die je wilt branden gebruiken als bootable image. Het is dus ook mogelijk om een kleine partitie op je hdd aan te maken voor dit doel.

Vraag mbt dit specifieke probleem: geef je exact hetzelfde commando als in de autoexec.bat staat? en voer je dit commando vanaf dezelfde drive/pad uit?

Verwijderd

Was het niet zo dat je met de cdrom van norton ghost ook kon booten ?

Veder weet ik waneer je een backup laat wegscrhrijven naar een cdrom dat ghost de optie heeft dat die de bootfiles ook naar de cdrom kopieert.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 21:55
Dit werkt nooit, aangezien je in DOS werkt. (ga ik tenminst vanuit) Deze ondersteund standaard maar 8.3 9.3 kan wel, maar dan werk je vanaf een dos-promptin windows(als dat mogelijk is) of je draait een programma dat ervoor zorgt dat DOS lange bestandsnamen ondersteunt. Het makkelijkst is om de ghost-image op te roepen met xphome~1.gho als bestandsnaam. Heb je de CD-rom drivers ook geinstalleerd? Anders kan dit nooit werken.

Als dit nog niet werkt zou je de ghost moeten aanvragen met een driveletter.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 20:57:
GHOST.EXE -clone,mode=restore,src=1:2\image\XPHomeSP1.gho,dst=1:1
Dit lijkt me allesbehalve een geldige command-line. Afgezien van het feit dat je zoals eerder reeds gezegd 8.3 namen moet gebruiken lijkt de constructie van "src=1:2\image\XPHomeSP1.gho" me niet geldig. Ik gebruik de Corporate Edition van Ghost. Die wijkt wel enigszins af van de 2003 Personal Edition, maar de meeste command-line opties komen overeen en uw opdrachtregel is daar zeker niet geldig. Ik denk eerder dat je iets in de aard van "src=image\XPHomeSP.gho:2" zult moeten gebruiken (alhoewel ik niet zeker ben wat precies van die image je wilt restoren).

Update, ik zie nu dat de Ghost image niet mee op de cd komt. Ik begrijp nu ook wat je wilt doen, maar je bent volledig verkeerd bezig. De 1:2 constructie duidt op de tweede partitie op drive 1. Dit is echter een constructie die enkel bruikbaar is bij DST (destination) of wanneer je partitie/drive cloning wilt doen. Bij de SRC (source) moet je de image aanroepen met een absoluut of relatief path (tenzij je weer partitie/drive cloning wilt doen). Je kunt niet de x:y constructie gebruiken. In uw geval wordt het dus iets in de aard van "src=D:\image\XPHomeSP.gho". Je kan wel nog een :y switch na het path geven zoal ik in m'n eerdere voorbeeld aangaf. Dit kun je gebruiken wanneer er meerdere partities in de image zitten. "src=D:\image\XPHomeSP.gho:2" duidt erop dat Ghost enkel de 2de partitie uit de image moet laden. Maar dat is in uw geval waarschijnlijk niet van doen.

[ Voor 46% gewijzigd door satcp op 23-07-2004 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, daar kunnen we wat mee..! Het vreemde is dat ik de meeste dingen gewoon uit de help van ghost gekopieerd heb, weliswaar uit ve3rschillende losse commandlines.. Maar dat er per definitie relatieve paden niet werken bij de src variabele wist ik dus niet.. Gaan we proberen (op een rewritable weliswaar, heb al 4 cd's verknald.. ;) )

Thanx!
Pagina: 1