Toon posts:

Hawking HBR49 i.c.m. Speedtouch 510i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat de vraag al eerder is gesteld heb me al de ******* gezocht enzo ook dingen geprobeerd maar blijf tog met het volgende zitten:

Ik kreeg van iemand deze Hawking HBR49 router en leek me op zich (niet geweldig) toch leuk dingetje.
Nu heb ik bij mn aansluiting op ADSL een speedtouch 510i genomen waar ik achteraf totaal niet tevreden over ben (NAT tabel iedere keer geflusht en dat soort ongein). Dus wilde ik de Speedtouch alleen als modem laten fungeren en de Hawking als router voor de rest.

Maar hoe moet ik deze Hawking nu instellen? Want heb begrepen dat dus de Hawking eigenlijk het IP adres enz moet krijgen en niet meer de Speedtouch. Moet ik hem dan instellen op PPPtP of PPPoE of..?

Voor de duidelijkheid, de situatie nu:

code:
1
Het grote boze internet ---> Modem/Router (Speedtouch 510i) ---> 3 computertjes

En ik wil dus:

code:
1
Het grote boze internet ---> Modem (Speedtouch 510i) ---> Router (Hawking HBR49) ---> 3 computers

Als jullie meer info o.i.d. nodig hebben dan hoor ik het wel!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Lichtelijk offtopic, ik denk dat je met een firmware upgrade een hoop problemen van je ST 510 oplost ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de verkeerde topic ;) En heb de firmware upgrade gedaan (is er maar 1tje toch?) En behalve uiterlijke veranderingen voor mij niets geholpen. 8)7

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Vertel dan even welke firmware je nu hebt anders komen we er ook niet echt veel verder mee :). Flushed NAT tables is wel degelijk een probleem bij de oudere fiirmwares. Met de nieuwere firmwares is dit opgelost.(behalve dat oudere modems de pijp uit gaan)

Verder staat deze http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/ADSL_pptp.ini in de FAQ voor de ST510. Die bridged dan als het goed is naar je router.

-succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu firmware 4.2.3.0.0 (voor de volledigheid) 8)
Maar waarschijnlijk heb ik al een manier gevonden deze zal ik na het weekend (aangezien weekend vriendin toe bla bla gaat jullie ook nix aan trouwens :X ;)) proberen en laten weten voor anderen hoe ik dit nu heb gedaan (in principe doodsimpel :/

Bedankt iig voor alle info!

Verwijderd

Topicstarter
Ok het wil dus niet zoals ik dacht.. Ik nu alles weer aangesloten zoals vorige keer (toen lampjes groen brandde dus zou betekenen dat mn verbinding het deed) maar nu met het goeie ww voor mn verbinding (ja ja kweet het zeg maar nix dat krijg je met always-on verbindingen :P)

Maar nu doet alles het op zich alleen op mn ST blijft het verbindingslampje oranje! (wat dus betekent verbinding OK maar gebruikersnaam en ww niet goed, deze zou hij dus moeten krijgen van de Hwaking dan want daar geef ik hem in op!)

Iemand enig idee?
Pagina: 1