Ik weet dat de vraag al eerder is gesteld heb me al de ******* gezocht enzo ook dingen geprobeerd maar blijf tog met het volgende zitten:
Ik kreeg van iemand deze Hawking HBR49 router en leek me op zich (niet geweldig) toch leuk dingetje.
Nu heb ik bij mn aansluiting op ADSL een speedtouch 510i genomen waar ik achteraf totaal niet tevreden over ben (NAT tabel iedere keer geflusht en dat soort ongein). Dus wilde ik de Speedtouch alleen als modem laten fungeren en de Hawking als router voor de rest.
Maar hoe moet ik deze Hawking nu instellen? Want heb begrepen dat dus de Hawking eigenlijk het IP adres enz moet krijgen en niet meer de Speedtouch. Moet ik hem dan instellen op PPPtP of PPPoE of..?
Voor de duidelijkheid, de situatie nu:
En ik wil dus:
Als jullie meer info o.i.d. nodig hebben dan hoor ik het wel!
Ik kreeg van iemand deze Hawking HBR49 router en leek me op zich (niet geweldig) toch leuk dingetje.
Nu heb ik bij mn aansluiting op ADSL een speedtouch 510i genomen waar ik achteraf totaal niet tevreden over ben (NAT tabel iedere keer geflusht en dat soort ongein). Dus wilde ik de Speedtouch alleen als modem laten fungeren en de Hawking als router voor de rest.
Maar hoe moet ik deze Hawking nu instellen? Want heb begrepen dat dus de Hawking eigenlijk het IP adres enz moet krijgen en niet meer de Speedtouch. Moet ik hem dan instellen op PPPtP of PPPoE of..?
Voor de duidelijkheid, de situatie nu:
code:
1
| Het grote boze internet ---> Modem/Router (Speedtouch 510i) ---> 3 computertjes |
En ik wil dus:
code:
1
| Het grote boze internet ---> Modem (Speedtouch 510i) ---> Router (Hawking HBR49) ---> 3 computers |
Als jullie meer info o.i.d. nodig hebben dan hoor ik het wel!