Zoals de titel het een beetje aangeeft. Dit gaat om een schijf van een vriend van me. Een Maxtor 120GB 8MB Cache (precieze type weet ik zo niet). Deze startte niet meer op nadat hij had lopen kloten met Linux en Windows.
Iemand zei toen tegen em dat hij via de recoveryconsole van WinXP de opdracht "fixmbr" moest doen om alles terug te zetten. Dit heeft hij gedaan en onder het motto "geloof niet alles wat ze zeggen" is dit blijkbaar mislukt.
De schijf boot nu helemaal niet meer, hij wordt herkent door de BIOS als de correcte schijf maar wanneer hij moet starten (=2e bootschermpje) verschijnen er een stuk of 5 vreemde tekens over het scherm. Een groene smiley, 1 blokje roze, 1 rode letter met blauwe achtergrond...je kent het misschien wel. Dingen die er niet horen te zitten.
Ik heb er geprobeerd XP overnieuw op te zetten, en dat lukt totdat deze voor de 1e keer probeert te rebooten want dan begint dat gedonder weer.
Wat kan hij (of beter gezegt ik) nu het beste met die schijf doen? Is deze gewoonweg dood of is er een andere manier dat hij deze niet leven in kan blazen.
Het liefst zonder de gehele schijf leeg te moeten gooien maar als dat echt de laatste oplossing is dan zal het wel moeten.
Ik hoor het wel, alvast bedankt.
Michel.
Iemand zei toen tegen em dat hij via de recoveryconsole van WinXP de opdracht "fixmbr" moest doen om alles terug te zetten. Dit heeft hij gedaan en onder het motto "geloof niet alles wat ze zeggen" is dit blijkbaar mislukt.
Ik heb er geprobeerd XP overnieuw op te zetten, en dat lukt totdat deze voor de 1e keer probeert te rebooten want dan begint dat gedonder weer.
Wat kan hij (of beter gezegt ik) nu het beste met die schijf doen? Is deze gewoonweg dood of is er een andere manier dat hij deze niet leven in kan blazen.
Het liefst zonder de gehele schijf leeg te moeten gooien maar als dat echt de laatste oplossing is dan zal het wel moeten.
Ik hoor het wel, alvast bedankt.
Michel.