Toon posts:

HP 940c verspringt tijdens het printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie herkent het volgende probleem:
http://www.ftcw.nl/docs/printerproblem.jpg

Het papier gaat wel recht door mijn hp deskjet 940c, maar de printkop lijkt iets te verspringen tijdens het printen. Op de bovengenoemde afbeelding staan twee pogingen.

Herkent iemand dit?

Verwijderd

Volgens ligt het of aan dat lint wat er achter de inktpatroon houder zit (is voor positionering), die zou je schoon kunnen maken.
Of de stang waar de inktpatroon houder overheen glijd (met een messing bus in de inktpatroon houder) heeft speling/is stroef, deze zou je met een drupje naaimachine olie eens kunnen invetten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb het meteen geprobeerd, maar het probleem is niet opgelost. Het klinkt trouwens wel heel logisch wat je zegt. Misschien is een reparatie niet zo duur...? Of heeft iemand nog 'gratis' tips?

Verwijderd

Je kan de printer door hem aan te zetten en een aantal knoppen ingedrukt te houden een test pagina laten printen, zo kun je uitsluiten of het een hard of software probleem is. (vraag niet welke knoppen)
Het kan ook zijn dat het messing busje zover uitgesleten is dat het sowieso niet meer gaat werken.
Neem aan dat er verder tijdens het printen geen rare geluiden uitkomen?

Op de vraag van reparatie kan ik alleen maar zeggen dat je voor het opsturen waarschijnlijk al meer kwijt bent dan voor een andere printer. (of je moet nog tig inktpatronen op voorraad hebben waardoor het misschien toch rendabel wordt)
Maybe heeft iemand anders nog een tip, ik ben ook wel benieuwd :)

Verwijderd

Topicstarter
Michiel. Heel erg hartelijk bedankt! Met een beetje water het lint schoongemaakt en nu werkt het wel! Dit bespaart ons veel geld!

Verwijderd

Toppie! Graag gedaan! :+
Pagina: 1