Na een mislukte poging om een Gentoo stage 1 install te doen, met frisse moed aan een stage 3 begonnen. Alles werkt! een enkele foutmelding bij het starten, maar enfin, ik heb nu xfree, en ik wil graag KDE.
Bij het emergen van KDE 3.2.2 krijg ik de volgende foutmelding:
Hmm, niet fijn want even later breekt hij de installatie (iets met perl) af.
Ik heb dat bestand: /usr/include/linux/raw.h even bekeken
Ik ben zoals ik al zei een beginner, maar heb al behoorlijk wat gelezen tijdens het lange compilen
Ik heb deze foutmelding ook met google gezocht, ik vind wel voorbeelden van deze melding, maar geen hulpjes in de goede richting.
Ik gebruik de 2.4.22-gentoo-r7 Kernel
en ongeveer 24 uur voor ik aan KDE begon, heb ik een emerge sync laten lopen.
Iemand tips waar ik moet zoeken?
Bij het emergen van KDE 3.2.2 krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| checking linux/raw.h usability... no checking linux/raw.h presence... yes configure: WARNING: linux/raw.h: present but cannot be compiled configure: WARNING: linux/raw.h: check for missing prerequisite headers? configure: WARNING: linux/raw.h: proceeding with the preprocessor's result checking for linux/raw.h... yes checking sys/raw.h usability... yes checking sys/raw.h presence... yes checking for sys/raw.h... yes |
Hmm, niet fijn want even later breekt hij de installatie (iets met perl) af.
Ik heb dat bestand: /usr/include/linux/raw.h even bekeken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| #ifndef __LINUX_RAW_H
#define __LINUX_RAW_H
#include <linux/types.h>
#define RAW_SETBIND _IO( 0xac, 0 )
#define RAW_GETBIND _IO( 0xac, 1 )
struct raw_config_request
{
int raw_minor;
__u64 block_major;
__u64 block_minor;
};
#endif /* __LINUX_RAW_H */ |
Ik ben zoals ik al zei een beginner, maar heb al behoorlijk wat gelezen tijdens het lange compilen
Ik heb deze foutmelding ook met google gezocht, ik vind wel voorbeelden van deze melding, maar geen hulpjes in de goede richting.
Ik gebruik de 2.4.22-gentoo-r7 Kernel
en ongeveer 24 uur voor ik aan KDE begon, heb ik een emerge sync laten lopen.
Iemand tips waar ik moet zoeken?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 19:41 ]