Toon posts:

[telefoon-modem] is tie kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeienavond.

Wie kan mij helpen.
Nu heb ik ongeveer een jaar geleden een intern telefoonmodem geinstalleerd in de computer. Na een week hield tie er mee op, voor zover ik me kon herrinneren. Ik kon niet meer bellen of gebeld worden, en ook niet meer internetten.
Nu heb ik onlangs bij een vriendin van me een stekkerdoos geinstalleerd, zodat ze kon scannen en internetten tegelijk. (Ik heb waarschijnlijk het modem van de stroom gehaald) Nu kan ze niet meer bellen, en niet meer internetten. Dit is dus de tweede keer dat het mij overkomt. De voor-laatste keer heb ik dat modem gewoon maar weggegooid.

Wie weet wat er mis is?

groetjes van Ab.8)7

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Modem eruit - de-install - modem erin - reinstall? Checken?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:28
Ook even kijken of het modem wel op modemqueries reageert... Staat bij je modem instellingen..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het bericht even verder aanvullen, dank alvast voor deze tips.

het is een extern modem... dus die gebruikt toch geen drivers?

Stel nou, dat ik hem helemaal opnieuw aansluit, ofwel... modem los...modem resetten voorzover dat ook met telefoonmodems kan.... en dan dus modem weer vastpluggen enzo...

Volgens mij is dat het enige wat ik kan doen... en als dat niet lukt, dan zal die wel kapot zijn? Maar dat begrijp ik niet, want dat mag toch niet mogen? Door eenmaal de adapter in en uit het stopcontact te doen?

groeten
Ab

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 19:21
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 19:29:
Ik zal het bericht even verder aanvullen, dank alvast voor deze tips.

het is een extern modem... dus die gebruikt toch geen drivers?

Stel nou, dat ik hem helemaal opnieuw aansluit, ofwel... modem los...modem resetten voorzover dat ook met telefoonmodems kan.... en dan dus modem weer vastpluggen enzo...

Volgens mij is dat het enige wat ik kan doen... en als dat niet lukt, dan zal die wel kapot zijn? Maar dat begrijp ik niet, want dat mag toch niet mogen? Door eenmaal de adapter in en uit het stopcontact te doen?

groeten
Ab
Hmmmm, extern modem maakt toch echt gebruik van drivers hoor. Zoals hierboven ook al gezegd (maar dan minder duidelijk) Kijk eens in het configuratiescherm, ga daar naar modems, kijk of er een modem is geinstalleerd. Als dat het geval is (mag ik hopen) zoek dan de optie "diagnostische gegevens" op. Als je een reactie van de modem krijgt is het goed, als je de melding "poort kan niet worden geopend" of andere narigheid krijgt zit het fout ;)

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Dit is niet de manier om een topic te openen op GoT :o

- je geeft niet aan wat je zelf allemaal opgezocht hebt
- je geeft niet aan wat je geprobeerd hebt en wat daar de resultaat van was
- je geeft geen exacte informatie van wat voor modem je hebt, wat voor OS, welke drivers enzo
- wij tweakers doen elkaar constant de groeten, dat hoeft niet onder iedere post dus :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.