Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Wat zou je doen? Kies je voor de allernieuwste speler of koop je een goede die al wat langer op de markt is, maar wél stukken goedkoper is?

Ik twijfel tussen een aantal spelers:

-iRiver iFP-190;
-iRiver iFP-790 of 890;
-iAudio 4 (256 MB-versie).

De eerste (iFP-190) is een speler die al een aantal jaren op de markt is. Groot voordeel is de prijs: rond de EUR 150.

In vergelijking met de recentere iRivers uit de 700 of 800 serie, is het voordeel van de nieuwere dat ze met een USB 2.0-verbinding sneller te vullen zijn. Daarnaast houdt de batterij het langer uit (20 uur tegenover 40 uur). Groot nadeel vind ik dat de nieuwere versies niet als 'mass storage device' worden herkend. Daarom moet er altijd software worden geïnstalleerd en is de speler niet als USB-stick op een andre computer te gebruiken (tenzij je daar de software installeert). Verder is zijn de recentere versies met circa EUR 220 stukken duurder: een verschil van ongeveer EUR 70!

De iAudio heeft een kortere accucapaciteit dan de iRiver iFP-190 (15 uur tegenover 20 uur), dus dat pleit niet vóór de iAudio. Heeft heeft eveneens een USB 1.1-aansluiting en wordt ook herkend als 'mass storage device'. Hier zijn dus ook geen voordelen. Tot slot de prijs: met circa EUR 200 is hij EUR 50 duurder dan de iRiver iFP-190.

Mijn conclusie: met de iFP-190 krijg je meer waar voor je geld dan met de ander genoemde spelers. Ik weet dat er nog veel meer spelers op de markt zijn, ook deze heb ik bekeken. Ze hebben dan toch vaak enige nadelen: prijs, geluidskwaliteit, worden niet herkend als 'mass storage device' of hebben geen verwisselbare accu.

Wie kan mij vertellen wat ik over het hoofd zie en waarom ik toch moet kiezen voor een van de genoemde recentere en dus duurdere spelers? Zelf vind ik een prijsverschil van EUR 50-70 op een bedrag van EUR 150 erg veel. Te veel misschien....

Aanvulling: verwijs in je replies nu niet naar eerdere reviews, het gaat mij om een gefundeerde vergelijking tussen recente, duurdere spelrs en een kwalitatief goede oudere speler voor een lagere prijs.

Verwijderd

ejzz

Ik heb een jaar geleden ook een mp3 speler gekocht en dat is was de iriver ifp 380-T die toen net nieuw was 220 euri voor betaald. (nu goedkoper). En ik ben er heel tevreden mee. (Zit ook meteen een goede sennheiser oortelefoon bij)

Afbeeldingslocatie: http://www.datadog.fi/iRiver/iFP-380T%201.jpg

Ik ben er heel tevreden mee, zeer goede geluidskwaliteit. Deze mp3 speler was eerst ook alleen te gebruiken met iriver software maar als je de firmware een keer update kan je het ook als een usb stick gebruiken ('mass storage device' ).

Het is maar net wat je het belangrijkst vindt. Als je vindt dat de speelduur lang genoeg is (20 uur) en je usb 1.1 snel genoeg vind zou ik voor de 190 gaan. Het ligt er ook aan wat je budget is. En het is natuurlijk ook zo dat die 790/890 nieuw zijn dus langer ' bij de tijd' blijven.

Maar ik zou zeker voor iriver kiezen.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Als ik er 1 zou kiezen zou dat zeker een nieuwe zijn. Door een betere stroom-toevoer en een snellere en sterkere processor krijg je veel beter geluid dan uit de oude Iriver. Kwa geluidskwaliteit is de Iaudio 4 het best, maar de nieuwe Irivers hebben nogal wat voordelen (USB 2.0, batterijduur). Als je voor geluidskwaliteit gaat zou ik de Iaudio kiezen, als dat niet het belangrijkste is zou ik de nieuwe Iriver aanschaffen en dan wel de 790, die is kwa design mooier en steviger.

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
En die firmware updates die gelden voor de oudere versies, gelden die ook voor de nieuwe? Ik bedoel, bestaat er voor de nieuwere versies firmware, waardoor je ook zonder extra software je bestanden kunt overzetten en de speler herkend wordt als 'mass storage device'?

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Volgens mij was dat nooit een probleem. Misschien op windows 98 niet, maar bij XP kan het bijna zeker wel. Maar dan zou je misschien kunnen kijken in het topic wat daar over gaat.

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:59
ZeilDude schreef op 24 juli 2004 @ 03:14:
En die firmware updates die gelden voor de oudere versies, gelden die ook voor de nieuwe? Ik bedoel, bestaat er voor de nieuwere versies firmware, waardoor je ook zonder extra software je bestanden kunt overzetten en de speler herkend wordt als 'mass storage device'?
Ik zit ook nog flink te twijfelen tussen de iriver 795 (=790 maar dan met 512mb) en de iaudio 4 512 mb

Voor de 2 nieuwe irivers zijn die er volgens mij nog niet en zullen dus niet als mass storage device herkend worden. De iaudio wordt standaard wel herkend als mass storage device. Ik ben dus ook nog aan het twijfelen tussen de iaudio 4 en de iriver 795. Vind de iaudio veel mooier, maar heeft als nadelen tov de iriver de batterijduur en usb1.1.

Bovendien wordt bij de iriver op www.mp3cdspelers.nl nu een gp powerbank geleverd. Als je de iaudio 4 512 mb koopt en je neemt daar ook een gp powerbank bij, kom je op 303 euro uit. De iriver inc powerbank is 329 euro, dus het prijsverschil is niet zo heel groot.

(ervan uitgaande dat je bij geen extra oordopjes neemt. Van de iaudio schijnen ze wel goed te zijn, van de iriver weet ik het eigenlijk niet)

Dus nog even op een rijdje:
Voordelen Iaudio 4:
- Ik vind hem mooier
- Geluid schijnt beter te zijn
- 30 euro goedkoper (als je er dus een gp powerbank bij neemt)
- Ordopjes schijnen wel goed te zijn, van de iriver weet ik het dus niet
- Wordt standaard herkent als mass storage device, de iriver (nog) niet

Voordelen Iriver 795:

- Lange batterijduur
- USB 2.0
- Ondersteunt Ogg vobis (de iaudio nog niet, maar kan nog met een nieuwe firmware komen)

Kan iemand dit nog aanvullen?

(de iriver heeft dus volgens mij minder voordelen, maar wel een stuk belangrijkerere, vooral de batterijduur weegt zwaar bij mij, alhoewel het natuurlijk geen probleem is om een paar extra oplaadbare batterijen mee te nemen als je de iaudio 4 gebruikt)

[ Voor 65% gewijzigd door Brammel op 27-07-2004 22:58 ]

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 10:47
Ik ben dus op zoek naar de mp3 speler met de beste geluidskwaliteit. Als ik velen mag geloven komt die iAudio 4 in de beurt? Design boeit mij niet, usb snelheid evenmin.

[ Voor 16% gewijzigd door TutanRamon op 27-07-2004 20:08 ]

We see things as we are, not as they are

Pagina: 1