Toon posts:

Kast word te heet..en boot niet meer :( HELP

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heey allemaal
mijn pc word nu al een paar weken zo heet dat ie er na een half uurtje 100 %cpu usage er gewoon uitknalt...
Ik kreeg wat tips zoals nieuwe cpu cooler...maar kwam even geld te kort..maar ik heb dus net mijn cooler eraf gehaald omdat iemand zij dat het misschien aan de koelpasta ligt..
ik haal de boxed cooler(van amd) eraf en zie dat er een soort laagje zit...sommige delen zitten aan de cooler geplakt sommige aan de processor
het ziet er niet echt normaal uit
dus ik heb men cooler er weer op gedaan
Als ik hem dan boot komt ie net verder dan het geheugen test scherm
dan gaat er een soort alarm af(ik denk het hitte alarm die ik in de bios aan heb gezet
en dan knalt ie er meteen uit
:(:(:(:(:(
mijn specs zijn:
Amd xp 3000+
Gygabyte GA-(wat getalletjes)

verder is het niet van teopassing wat erin zit

HELP ME ALSJEBLIEFt...
WAT MOET IK DOEN????

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Als je je cooler eraf gehaald heb dan moet je wel de oude koelpasta eraf halen en er nieuwe tussen stoppen. Kijk ook of je cooler er wel op de juiste manier weer op hebt gezet ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
stom dat ik hier op ga antwoorden

maar goed

haal nieuwe koelpasta, haal je koeler los, maak de boel schoon met spiritus, doe druppeltje koelpasta op je cpu, spreid de boel uit met een verlopen pinpas ofzo.

er hoeft geen dikke laag op, maar gewoon dat er beetje koelpasta zit om de boel te geleiden naar je koeler.

koeler er weer op en je kast beetje opruimen zodat er wat airflow is (zeg maar, de kabel clutter opruimen).

eventueel extra fannetje bijplaatsen ... hoe warm IS het op je kamer eigenlijk? (omgevings temp...)?

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

MrDrako

nep ict'er

Laad eens de failsafe defaults in je bios en probeer opnieuw.
als er echt iets kapot is zegt ie dat meestal wel eerder.
Misschien je harde schijf maar dat zegt ie meestal pas na het 1ste bios schermpje.

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 18:16:
...ik haal de boxed cooler(van amd) eraf en zie dat er een soort laagje zit...sommige delen zitten aan de cooler geplakt sommige aan de processor
het ziet er niet echt normaal uit
dus ik heb men cooler er weer op gedaan
Dat spul dat aan beide hing was de zgn. thermal pad die op boxed coolers geplaatst wordt. Je kan het slechts een keer gebruiken. Zoals komakeef zegt zul je nu wel de cooler en processor volledig moeten schoonmaken en voorzien van koelpasta... Bespaar je de moeite om de boxed te hergebruiken en ga voor een nieuwe koeler :)

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

of probeer hem eens te onderklokken :?

I'm not as think as you stoned I am

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:15
Zoals er al gezegd is als je je cooler eraf haalt moet je nieuwe pasta erop smeren (dun laagje). Hoeveel fans heb je en waar? Fan bijplaatsen en dan kabels beetje bij opruimen. Als je geen airflow hebt heeft het ook geen zin om je kast op te ruimen :9

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Leuk al die mensen die juist tips geven hoe die z'n PeeCee weer draaiend krijgt zonder die koelprut (pad) te vervangen die de TS nu losgetrokken heeft. Op die manier helpt ie z'n proc alleen nog maar meer naar zijn mallemoer. Sowieso is dit gewoon een FAQ-kwestie hoor!

Tesla Model Y RWD (2024)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Lees de DOC faq ja, en gebruik de search. De tip over nieuwe koelpasta er correct opsmeren is goud waard, zie daarvoor ook de PMG faq ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.