Toon posts:

Levensbedreigende situaties door computers.

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Computers kunnen in bepaalde situaties levensbedreigend zijn. Het kan komen door hardware fouten of software fouten, of door domme gebruikers :+

Voorbeeld 1:
Een patient moet worden bestraald tegen kanker. De computer bepaald de stralings doses aan de hand van het begin tijdstip en het eind tijdstip. Op een schrikkeldag word de patient geholpen, omdat de computer niet weet wat een schrikkeldag is, word de dosis van 24 uur + 5 minuten in korte tijd op de patient losgelaten. De patient overlijd even later door stralings overdosis.

Voorbeeld 2:
Bij de lancering van de ariaane raket is per ongeluk in engelse units geprogrammeerd in de software terwijl de hardware afgesteld stond op metrische units.

Voorbeeld 3:
Ik zit achter de pc, per ongeluk zet ik het beeldscherm op 1600x1200 @ 120hz, mijn monitor ploft zowat uit elkaar er komen vlammen uit de voorkant, en allemaal vonken en een ratelend heel eng geluid, ik krijg zowat een hart verlamming :'(

Voorbeeld 4:
Iemand upgraded zijn AMD'tje, zet de PC weer aan, en boem, de AMD CPU ontploft met veel geweld. Omdat de pc kast met de open kant niet richting de gebruiker stond, belanden alle ontploffende deeltjes veilig ten opzichte van de gebruiker.

Voorbeeld 5:
De nieuwe cd spelers voor de pc van tegenwoordig draaien zo snel, dat sommige cd's spontaan ontploffen.

Heeft iemand ook wel is wat meegemaakt dat ie denkt van dat het levensbedreigend zou kunnen zijn?

:O

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is meer een topic voor de Tweakers Huiskamer, maar aangezien je daar (nog) geen toegang toe hebt is een move zinloos. Dicht dus maar :)

Dit topic is gesloten.