[XP] Stop 0x0000008E als ik een xvid encode

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik krijg deze BSOD pas na een uurtje encoden ofzo, dus ik zou het heel sterk vinden als iets bewijkt onder de hitte. Bovendien heb ik een Pentium 4, dus die zou zichzelf dan moeten terugklokken en stabiel moeten blijven.

De BSOD geeft overigens geen drivernaam onderin het scherm weer. Alleen wat rare tekens en dan houdt het op. Wel eerst het hele verhaal dat Windows echt geen stabiliteit meer kon garanderen en dat ie je data toch maar weggegooid heeft blabla enz. Vervolgens de foutcode (0x0000008E) en een paar parameters, die ik logischerwijs niet meer weet, en tot slot wat vreemde tekens.

Wat kan een 8E nog meer veroorzaken? Ik zie em niet in de FAQ staan, dus hij zal wel erg zeldzaam zijn :)

日本!🎌

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-05 10:07
Welke versie van Xvid ??
Welke versie / SP van windows ??

Heb / had je nog anders apps draaien (sommige apps kunnen flinke instabiliteit veroorzaken)

Misschien een screensaver ??

Edit: Overigens is dit dus duidelijk een OS bug, omdat het OS verantwoordelijk is voor alle progs die draaien... Als een prog zich niet gedraagd, mag het OS deze wel killen, maar niet zelf gekilld worden...

Doet me denken, wellicht een driver issue ?? VIA-chipset, misschien ?? (de VIA blinkt nooit uit in systeem-stabiliteit)

[ Voor 48% gewijzigd door GarBaGe op 22-07-2004 17:15 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Xvid versie 1.0.1, XP met SP1 (uiteraars).

En ja, tuurlijk had ik nog andere dingen draaien, ik ga geen halve dag zitten wachten :z Geen screensaver overigens (niet nodig met TFT scherm).

Driver issue zou kunnen, maar driver waarvan? Chipset is een 875P, dus daar geef ik niet zo snel de schuld aan. Misschien videokaart, als ik tegelijkertijd een simpel 2D spelletje doe? Dat is een 9800SE (met VGA Silencer op normal mode). ATi blijft ATi (dus je weet hoe stabiel het kan zijn)...

日本!🎌