onboard SPDIF als ingang gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Ik heb op mijn Asus SK8N een onboard geluidskaart (zon simpele AC97) met daarop een SPDIF poort welke een glas en een soort tulp aansluiting heeft.
Nu is mijn vraag: is het mogelijk om deze tulp ingang als line-in te gebruiken? ik heb een camera die ik hierop wil aansluiten (beeld gaat via composite naar tv-kaart) met enkel 1 mono-tulp aansluiting en ik heb geen tulp-> jack convertor
Dus kan ik deze tulp-SPDIF aansluiting als line-in gebruiken en hoe?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
CU2morO schreef op 22 juli 2004 @ 16:54:
Ik heb op mijn Asus SK8N een onboard geluidskaart (zon simpele AC97) met daarop een SPDIF poort welke een glas en een soort tulp aansluiting heeft.
Nu is mijn vraag: is het mogelijk om deze tulp ingang als line-in te gebruiken? ik heb een camera die ik hierop wil aansluiten (beeld gaat via composite naar tv-kaart) met enkel 1 mono-tulp aansluiting en ik heb geen tulp-> jack convertor
Dus kan ik deze tulp-SPDIF aansluiting als line-in gebruiken en hoe?
Als het goed is heb je al een *normale* line-in (3,5 mm) en lijkt me de tulp toch echt *puur* voor de SPDIF.. Heb het echter nog nooit geprobeerd though.

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ja de normale line in is gewoon een jack stekkertje, maar zoals ik al zei heb ik geen tulp -> jack convertor

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 20:55

Fido

C:\> park

Nope, dit werkt niet. SPDIF is digitaal en het signaaltje uit je camera is analoog.