Animated rimpel effect

Pagina: 1
Acties:

• copje611
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04-2006
Ik wil een rollover maken op zo'n manier dat bij mouseover het net lijkt of deze vloeibaar is en dat er een druppel in valt. Dat de rimpels dus van het centrum af bewegen. PSP Animation shop kent alleen een rechtlijnig water effect. Ik ben best bereid om bv in Fotosoep meerdere afbeeldingen te maken en deze om te zetten naar animated GIF, maar ook daarin kan ik geen goed effect vinden dat een ronde rimpel maakt die je ook nog kunt instellen.
Iemand suggesties?
(en ja, ik heb al een paar uurtjes verschillende searchengines doorgeworsteld)

Mooi he, alles?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:39

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zijn wel _erg_ veel java-applets voor te vinden. Helaas is dat dan wel java, wat de performance van een website vaak niet ten goede komt. Anderzijds kun je wel zo'n knop maken en capturen en opknippen in aparte gifs en een animatie van maken.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• copje611
Nee, ik wil in ieder geval geen java. Dat capturen is wel een hele bijzondere workaround, maar wie weet werkt het...

Mooi he, alles?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

SVG heeft er een filter-mogelijkheid voor:
feDisplacementMaps

hiermee kun je pixelachtige effecten bereiken over zowel vector graphics alswel bitmap afbeeldingen, zonder hiervoor veel en grote documenten (zoals enorme animated GIF's te moeten versturen)
probleem is hoogstens dat explorer dit enkel via en plugin kan afbeelden en het ook wat CPU vreet voor de bezoeker (zeker die displacementsmaps)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• zubauza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-03-2016
bij The GIMP zitten een paar filters en scripts voor rippling en waves effecten, die werken goed

deviantART gallery

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

In Photoshop zit Filters>Distort>ZigZag. Is dat niet druppelig genoeg?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• copje611
Bedankt voor de reply's. Even kort:
SVG en Java zijn geen optie omdat het op iedere browser zonder plugin te zien moet zijn; Flash is wel een optie, maar dat heb ik niet in mijn bezit, dus dat zou ik dan eerst moeten regelen.
The Gimp is er inmiddels ook voor Windows zie ik, dus dat ga ik eens bekijken. En nee, het zigzag effect is niet wat ik bedoel.
Maar ik ben weer een heel eind verder... (scheelt ook als je weet dat je ripple met 2 p's schrijft trouwens, veel meer hits 8)7 )

Mooi he, alles?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

copje schreef op 22 juli 2004 @ 22:09:
... zijn geen optie omdat het op iedere browser zonder plugin te zien moet zijn; Flash is wel een optie
:?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• zubauza
voor screenshots van de ripple en waves plug-ins van GIMP:

http://www.xach.com/gimp/previews/ripple.html

http://www.xach.com/gimp/previews/waves.html

en hier is een animated waves in actie :+

http://driemaster.net/images/logo_2.gif

verder lijkt zo'n effect bij een mouseover me onzinnig, staat een beetje naaberig :)

deviantART gallery

Verwijderd

(scheelt ook als je weet dat je ripple met 2 p's schrijft trouwens, veel meer hits 8)7 )
Zoals Google al zegt Did you mean: ripple. Misschien een tip voor de volgende keer.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 15:12
Bedankt voor de reply's. Even kort:
SVG en Java zijn geen optie omdat het op iedere browser zonder plugin te zien moet zijn; Flash is wel een optie, maar dat heb ik niet in mijn bezit, dus dat zou ik dan eerst moeten regelen.
The Gimp is er inmiddels ook voor Windows zie ik, dus dat ga ik eens bekijken. En nee, het zigzag effect is niet wat ik bedoel.
Maar ik ben weer een heel eind verder... (scheelt ook als je weet dat je ripple met 2 p's schrijft trouwens, veel meer hits 8)7 )
Flash is ook een plug-in, zoals RM-rf op een niet al te duidelijke manier wil duidelijk maken :).

Skat! Skat! Skat!

• copje611
Klopt, maar met Flash kun je toch ook opslaan als animated GIF ;)
Dus wel bruikbaar. Ik ben er inmiddels ook al aan begonnen en het ziet er goed uit. De effecten van GIMP zien er goed uit, maar zijn nog niet zo simpel animated te maken.
Als ik die Flash button gemaakt heb, zal ik hem wel posten

Mooi he, alles?

• zubauza
copje schreef op 25 juli 2004 @ 15:57:
De effecten van GIMP zien er goed uit, maar zijn nog niet zo simpel animated te maken.
ok hier gaat tie :+

open je afbeelding in The GIMP

zet image mode op RGB als dat nog niet gedaan is (rechtermuisknop -> Image -> Mode -> RGB)

rechtermuisknop -> Script-FU -> Animators -> Rippling (of Waves, zijn allebei standaard geinstalleerd dacht ik)

stel de preferences in

klik OK -> GIMP maakt nu een tweede afbeelding

rechtermuisknop in nieuwe afbeelding -> Save -> rollover.gif

je krijgt nu een Export File window -> kies Save as Animation en Convert to Indexed

klik OK -> nog een window over GIF Comment enzo -> klik OK

done :+

om de animatie eerst in The GIMP te bekijken, kies

rechtermuisknop -> Filters -> Animation -> Playback... -> Play/Stop

deviantART gallery

Pagina: 1