Het zit zo: ik heb een Radeon 9500 kaart, 1x D-SUB, 1x S-VIDEO, 1x DVI. Ik wou dual screen eens testen met het oude scherm van mijn ouders hun PC. Dus ik zet DVI-adapter op de kabel van het 2de scherm (onbekend 17"). Ik zet de kabel met adapter op de vrije DVI-poort. Hoppa, mijn Philips CRT op de D-SUB valt gewoon uit, op standby. Mja kan he. Ik steek stroomkabel van dat 2de scherm in en hoor onmiddellijk een plof in het scherm. En ja hoor, scherm van ouders heeft zijn laatste minuut gehad. Ik heb mijn PC moeten resetten om terug beeld op mijn primair scherm te krijgen.
Nu heb ik dus schrik dat als ik er nog eens een scherm op aansluit, dat het ook poef zegt. Ik herinner me heel vaag ooit iets gelezen te hebben dat DVI schermpjes kan vernietigen of is dat larie ? Hoe heeft dit kunnen gebeuren ?
Het kapotte scherm had na inspectie dus een 8-potig onbekend chippie dat niet meer zo volledig was...
Nu heb ik dus schrik dat als ik er nog eens een scherm op aansluit, dat het ook poef zegt. Ik herinner me heel vaag ooit iets gelezen te hebben dat DVI schermpjes kan vernietigen of is dat larie ? Hoe heeft dit kunnen gebeuren ?
Het kapotte scherm had na inspectie dus een 8-potig onbekend chippie dat niet meer zo volledig was...