Toon posts:

Als je website te populair is opeens.

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had van de week een filmpje op mijn site geplaatst, nu is op een of andere manier dit filmpje wereldwijd zo bekend geworden dat mijn server het niet meer aankan, binnen 2 dagen meer als 5 gigabyte dataverkeer en dat kan ik niet meer aan. :'( :'(
:r
xxxxverwijderxxxxx

let op de underscore, op aanraden van een moderator van tweakers heb ik het filmpje een andere naam gegeven, het is nu niet meer mogelijk het filmpje te linken en automatisch af te laten spelen.

Het filmpje is op 1 of andere manier nu zelfs op russische forums beland, en binnen 2 dagen is er al meer dan 5 gigabyte van mijn server gedownload.

http://www.disney.com/

Ik heb de high versie nu al verwijderd, maar wat moet ik doen, ik heb nu 2 gigabyte extra dataverkeer per maand erbij gekocht.

edit: inmiddels high versie verwijdert, light versie van 640kb andere naam gegeven, filmpje kan niet meer automatisch worden afgespeeld. :)

Ipv dat mijn hele site stopt als er meer als 7 gig. is gedownload wil ik dat alleen het filmpje niet meer gedownload kan worden. 8)7

Ik had niet kunnen weten dat het filmpje zo populair zou zijn, snif snif :(

Politiehooligans http://www.google.nl/
Terwijl de politie als een hooligan inbeukt, nemen de hooligans het recht in eigen hand en leren ze de politie hardhandig lesje
posted by axxis at 6:53 PM | 0 geklapte biertjes

Een hele boel sites gebruiken nu mijn server om het filmpje van te downloaden :(

"Je maandelijkse datalimiet is overschreden. Volgens je instellingen mbt
het overschrijden van dataverkeer is je site nu offline tot het begin
van de volgende maand.

Indien je deze instellingen wilt wijzigen, hebben wij een
geheugensteuntje bijgesloten van de tools en diensten zodat je je
dataverkeer in de gaten kunt houden en beheren.
"

Ik heb eenmalig extra gigabytes ingekocht, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

[ Voor 38% gewijzigd door Bosmonster op 22-07-2004 17:03 ]

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-05 16:00
gooi het filmpje eraf!

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:31
gewoon filmpje weghalen, iemand heeft em vast wel gesaved en kan em dan zelf hosten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Maak gebruik van een .htaccess, wat de referrer checked. Een variant op de anti-leech code voor plaatjes :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 18:11
Tijdelijk weghalen en door html pagina vervangen.

|>

Verwijderd

zoek een sponsor voor je filmpje, zeg dat je veel requests krijgt voor dat filmpje en dat je geen dataverkeer meer hebt, verander dan de pagina waarop de film te downloaden is naar de nieuwe locatie, en vermeld dat de film mede mogelijk gemaakt is door je sponsor ofzo.

Verwijderd

en hoeveel extra bezoekers heb je inmiddels gehad sinds de link hier is geplaatst?

Verwijderd

Topicstarter
:) ik heb de high versie verwijdert, die was 4 megabyte, nu heb ik alleen nog de low versie, maar echt jammer dat ik niet gewoon het filmpje kan limiteren, nu gaat de hele site down bij overschrijding van de datalimiet.

Ik heb de diverse forums al berichtje gestuurd
"Beste webmaster, helaas trekt het filmpje van de politie die een supporter total loss slaat zoveel gigabytes netwerk verkeer dat ik je verzoek de link naar het filmpje op mijn site te verwijderen of te uploaden naar je eigen server.

Groetjes."

Is er toch een methode om alleen het filmpje te limiteren?

Misschien een php script maken zodat ie maar 100 keer per dag kan worden gedownload?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee, maar hier de link plaatsen maakt je site nog populairder :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 16:42:
en hoeveel extra bezoekers heb je inmiddels gehad sinds de link hier is geplaatst?
De high versie trekt alle bandbreede de low versie valt wel mee.

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 22 juli 2004 @ 16:41:
Maak gebruik van een .htaccess, wat de referrer checked. Een variant op de anti-leech code voor plaatjes :)
Daarmee kunnen ze niet van een andere site het filmpje pakken? Dan moeten ze dus eerst naar mijn homepage toe, net zoals lycos dat doet.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 16:44:
[...]

Daarmee kunnen ze niet van een andere site het filmpje pakken? Dan moeten ze dus eerst naar mijn homepage toe, net zoals lycos dat doet.
Klopt

Verwijderd

Topicstarter
Ik plaats het filmpje op een gratis webaccount, en verwijder hem morgen van mijn homepage. Voor een ieder die een mooi filmpje heeft, ga net zoals mij -uit ervaring wijs geworden- eerst oefen met het maken van een limiet systeem.

Dat word studeren :) hoe ik een anti-leech systeem moet maken voor het filmpje.

Bedankt voor de tips. En ik zet nooit meer een high versie op mijn site, alleen nog maar low quality.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 16:48 ]

Verwijderd

Lijkt me duidelijk, gewoon een anti-leech scriptje zoeken.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 16:47:
Ik plaats het filmpje op een gratis webaccount, en verwijder hem morgen van mijn homepage.
Dat heeft dus hetzelfde effect als nu het filmpje een kleine rename geven op je eigen site :) Je past dan alleen je eigen URL's aan; de rest krijgt, omdat ze nog naar het oude verwijzen, een 404 terug :)

[ Voor 17% gewijzigd door gorgi_19 op 22-07-2004 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
xxxxverwijderxxxxx

let op de underscore, op aanraden van een moderator van tweakers heb ik het filmpje een andere naam gegeven, het is nu niet meer mogelijk het filmpje te linken en automatisch af te laten spelen.

De underscore moet je verwijderen om af te kunnen spelen.

Ik had het filmpje namelijk gewoon gemaakt voor iemand die ik ken op een forum www.partyflock.nl, maar vreemd dat dan opeens zelfs russische forums het filmpje pakken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 17:00 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 16:50:
http://www.planar.nl/badpolice.wmv_

De underscore moet je verwijderen om af te kunnen spelen.
Maar is natuurlijk niet zo slim om hier de link nog een keer neer te zetten. :Y) Zo krijg je nog meer data verkeer. :)

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je gelijk aan, maar nu heb ik maatregelen genomen.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:39

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
// download.php

if( ! strstr($_SERVER['HTTP_HOST'], $_SERVER['HTTP_REFERER']) )
{
    die('jegh, een deeplinker :r');
} else 
{
    readfile('dir_buiten_wwwroot_of_met_htaccess_afgesloten/filmpje.mpg');
}

:Y)

Evt. kun je ook nog de 305-cache-header van de client uitlezen, en pas het filmpje uitleveren wanneer de MODIFIED_SINCE niet overeenkomt met die van de client.

[ Voor 8% gewijzigd door Thijsmans op 22-07-2004 16:55 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Ik snap nog steeds niet waarom je de link naar het filmpje in je post erbij hebt gedaan? En het is toch niet zo moeilijk om te beredeneren om het filmpje gewoon te verwijderen om van de last af te zijn...

Verwijderd

om je te helpen met je datatraffic, heb ik de movie even gedownload.

Verwijderd

Topicstarter
Het filmpje is zo mooi, dat ik het wil laten zien. Het is echt zo leuk filmpje. Daarom moet ik de balans afwegen.

Ik heb in ieder geval alle deeplinkers het onmogelijk gemaakt.
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 16:56:
om je te helpen met je datatraffic, heb ik de movie even gedownload.
Dat is heel fijn, :) Ik ben nl 2 uur bezig geweest om het filmpje te maken want het was heel moeilijk te krijgen. Morgen verwijder ik het filmpje defenitief.

Edit: filmpje is verwijdert.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 16:59 ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:08

mvds

Totally awesome!

Hij zet die link zo vaak neer dat het gewoon spam lijkt... Om een oplossing te vragen voor dat probleem hoef je echt niet zo vaak die link te geven hoor... :/ En ook die uitvoerige beschrijving van dat filmpje draagt niks toe aan jouw probleem of oplossing.

Volgens mij IS dit gewoon bedoeld als spam...

Verwijderd

Topicstarter
Het filmpje is verwijdert :)

Laat ik het maar nooit meer doen :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

...

spam dus.. als je van het verkeer af wilt moet je het filmpje deraf gooien.

[ Voor 93% gewijzigd door Bosmonster op 22-07-2004 17:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.