Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
maar ben ff kwijt waar dat was
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Bij [spam] Informatique [/] staat aangegeven of het om sub of full dead pixels gaat en de locatie is met een nummertje aangegeven.Turkish schreef op 22 juli 2004 @ 16:33:
Als het goed is staat er op de site van de B-voorraad waar op het scherm de dode/hotpixel zit. Ik kan me voorstellen dat als hij een beetje in het hoekje zit en je er niet al te veel bijzonders meedoet dat het niet erg is. Echter een rode hotpixel precies in het midden is heel erg irri en die zou ik dus nooit kopen hoe goedkoop hij ook is.
1
2
3
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Als er dus 5 staat is dit het midden van de monitor. Er is maar 1 scherm waar een 5 staat op dit moment, de rest is bv 2 of 3. Ook het aantal staat aangegeven en welke kleur die heeft.
[ Voor 14% gewijzigd door FastBunny op 22-07-2004 16:38 ]
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
staat aangegeven of het om sub of full dead pixels gaat en de locatie is met een nummertje aangegeven.
1
2
3
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Als er dus 5 staat is dit het midden van de monitor. Er is maar 1 scherm waar een 5 staat op dit moment, de rest is bv 2 of 3. Ook het aantal staat aangegeven en welke kleur die heeft.[/quote]
Als hij op locatie 5 zat, zal ik zoals Turkish al zei hem niet kopen, maar bijv. 1 of 9. Kan geen kwaad toch?
Nee dat lijkt mij dus ook, zo staat er een scherm met 1 dode zwarte pixel in locatie 2 voor 250€ en het is een 17"
Vroeg me eigenlijk af of meer tweakers zoiets als eens gedaan hebben, of is iedereen hier zo bang voor dode pixels dat ze er met een bocht omheen lopen?
Op m'n stageplek had ik ook een scherm met wat kapotte pixels (geen rode, als er donkere diingen op het scherm stonden waren die pixels licht van kleur) en daar hadi k geen last van.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Had de monitor voor 323 euro, tis een groene hotpixel op "plek 2"
Hij viel mij al niet echt op, maar na een maandje let ik er geeneens meer op
Het enige wat ik niet zou doen is een scherm nemen met een rode pixel (erg storend schijnt)
Handig bij FPS gamesfooker schreef op 22 juli 2004 @ 16:52:
Maar.. als er een dode pixel,precies, in het midden zit, gebruik je dat toch als mik puntje.
![]()
![]()
Verwijderd
Voor iedere dode pixel 5 procent van de prijs af vind ik wel redelijk.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 17:09 ]
Bron:
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 18:49:
Ik heb vorige week ook een Samsung 172X gekocht zonder pixel garantie ( ging niet bij die winkel ) . dus ik thuis aangesloten goed gekeken of er een dode pixel inzit , en tuurlijk een dode pixel ( geen SUB Pixel ) links onderin.
ben ik direct mee terug naar de winkel zeggen hun sorry maar samsung geeft hier geen garantie op er moeten twee dode pixels zijn. ik zo in me zelf heb ik dat weer, maar ik denk ga toch maar ff bellen met samsung zijden ze tegen mijn als je vier ( sub ) pixels kapot hebt dan kan ik een nieuwe en als je 1 pixel heb die geen kleur meer geeft dan krijg je ook een nieuwe ik denk weer inmezelf heb toch nog een beetje geluk dus ze hebben hem vandaag gehaald en krijg over twee weken een nieuwe van hun en dit zonder pixel garantie
![]()
.
PS. maar het is een super scherm ziet er zeer mooi uit en heb geen last van ghosting
[ Voor 77% gewijzigd door P.B. op 23-07-2004 14:36 ]
Verwijderd
250 en 323 euro.... heb je daarvoor geen nieuwe ? Hangt waarschijnlijk
zoals ik al zei van het merk af. Tegenwoordig zijn die ook niet zo duur meer.
En tegen die prijzen kun je wel 1 op ebay op de kop tikken.
Deze hadden 1 dode pixel, te weten beiden rechtsbovenin het scherm (een blauwe). Nu heb ik helemaal geen last meer van dat blauwe puntje. Het is in het begin even wennen, maar het heeft me uiteindelijk wel bijna 200 euro!! gescheeld. Nieuw gingen ze voor 670-750 euro over de toonbank.
Ik zou zeggen, informeer eerst waar de dode pixel zit. In 1 van de 4 hoeken is imo niet zo'n ramp, maar in t midden van t scherm wil je 'm echt niet hebben...
Ik weet ook niet of rode pixels bv meer opvallen dan blauwe of groene.
Mijn scherm, de samsung 172x, is € 469,- volgens de pricewatch. Toen ik em kocht kostte de monitor bij informatique € 549,- euro, bij andere zaken iets meer dan 500Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 14:39:
Over welke merken hebben we het hier ?
250 en 323 euro.... heb je daarvoor geen nieuwe ? Hangt waarschijnlijk
zoals ik al zei van het merk af. Tegenwoordig zijn die ook niet zo duur meer.
En tegen die prijzen kun je wel 1 op ebay op de kop tikken.
/edit
Even voor de duidelijkheid, ik betaalde er toen dus 323 voor
[ Voor 7% gewijzigd door Aspje op 23-07-2004 15:45 ]
Verwijderd
Ik vind 200 euros een hoop geld (bijna een nieuwe 9800pro etc), veel beter dan door die dooie pixel garantie drama te moeten gaan, en dan nog al die kosten erbij met heen en weer sturen.
dus zeker aan te raden als je er een kunt uitzoeken met dooie subpixel op een niet irritante plek. een dooie pixel daaraantegen is wel vervelend..
[ Voor 25% gewijzigd door Terryb47 op 23-07-2004 16:40 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
dus; show de winkels waar ze dit soort dooie pixel shit verkopen
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Maar ff ontopic,
Ik zit er aan te denken om een TFT scherm aan te schaffen. Maar ik vind de prijzen nog loei-duur. En dan vind ik het een leuke oplossing door 200 euro te besparen en en toch nog een leuk schermpje te hebben.
Dadelijk eens opzoeken wat het verschil is tussen een sub-dooie en een "gewone" dooie pixel. Kan ik meteen op zoek gaan naar winkels die ze verkopen.
Verwijderd
PS. Weet iemand nog een goede site over dode pixels? Heb net ff zitten googelen. Maar krijgen alleen winkels
Een pixel is opgebouwd uit 3 subpixels, een rode een groene en een blauwe.
Hier kunnen verschillende dingen aan kapot zijn:
- Dode pixel, alle kleuren branden nooit, je hebt een zwart pixel
- Dode pixel, alle kleuren branden altijd, je hebt een witte pixel
- Hot pixel, 1 van de drie kleuren brand altijd en de andere werken niet meer, je hebt een groene/blauwe/rode pixel
- Hot pixel, 1 van de drie kleuren brand altijd, maar de andere kleuren werken wel, nu is de pixel dus maar op een aantal oppervlakken zichtbaar.
Verder kan het zijn dat een pixel kapot is omdat deze niet goed contact maakt. Dit kan SOMS te maken zijn door erover te wrijven.
Mijn laptop heeft 1 hot pixel, kan wel wit worden, maar bij een zwart beeld blijft die paarsig. Ik weet waar die ongeveer ziet, maar met normaal werken zie je hem totaal niet, alleen met een zwarte achtergrond, maar echt storen doet het mij niet. Een hotpixel monitor zou ik dus ook totaal niet erg vinden. Ga echt niet heel de tijd naar dat puntje staren, heb wel iets beters te doenVerwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 17:17:
Ik moet zeggen dat ik me altijd verschrikkelijk irriteer aan dode pixels! Je gaat er namelijk op letten!! (tenminste dat merk ik dan) maar als het echt de uiterste buitenrand is (1-2 cm van de rand) dan zou ik het denk ik ook wel doen! maar zou het scherm dan wel werkend willen zien!
Ik weet alleen dat Informatique het doet, maar als er nog meer plekken gespot worden, hou ik me aanbevolen, vraag me af wat andere bedrijven met die schermen doen die mensen wijgeren te kopen, als elke fabrikant van die schermen nou een soort refund geeft voor schermen met een defect, en de winkeliers de mogelijkheid geven deze tegen inkoop aan te bieden, heb je veel minder afval, en het is voor de fabrikant een stuk goedkoper dan al die schermen terugkrijgen en vernietigen !
Pas geleden (na een aantal maanden) verscheen er ineens een blauwe dooie subpixel, beetje linksboven in 't midden van m'n scherm... Gatverdamme wat kan ik me daaraan irriteren zeg!! Als ik eenmaal weet dat 'ie er zit, ga ik er constant naar zitten kijken... Gelukkig heb ik die pixel weer tot leven kunnen wekken door een beetje wrijven. Ik moet er niet aan denken een TFT met dooie pixels, wat voor dan ook, hier op m'n bureau te hebben, alhoewel dooie zwarte pixels me het minst irritant lijken...
De andere kant: de schermen hebben een nieuwprijs van honderden euro's... Mag je dan niet verwachten dat het verdomde ding het gewoon goed doet..?
Hier stond een dode link.
Rustig maarstrandbal schreef op 23 juli 2004 @ 21:51:
Ik heb al een tijdje een 15inch TFT... Kon me toen niet beter veroorloven, en zo groot hoeft het van mij ook weer niet
Pas geleden (na een aantal maanden) verscheen er ineens een blauwe dooie subpixel, beetje linksboven in 't midden van m'n scherm... Gatverdamme wat kan ik me daaraan irriteren zeg!! Als ik eenmaal weet dat 'ie er zit, ga ik er constant naar zitten kijken... Gelukkig heb ik die pixel weer tot leven kunnen wekken door een beetje wrijven. Ik moet er niet aan denken een TFT met dooie pixels, wat voor dan ook, hier op m'n bureau te hebben, alhoewel dooie zwarte pixels me het minst irritant lijken...
De andere kant: de schermen hebben een nieuwprijs van honderden euro's... Mag je dan niet verwachten dat het verdomde ding het gewoon goed doet..?
Een tft wordt verkocht met een bepaalde klasse waar je mee accoord gaat bij de verkoop. En zoiets kan nu eenmaal gebeuren, voor jou zou zoiets duidelijk niets zijn
Zie je het al voor je?FastBunny schreef op 24 juli 2004 @ 10:24:
Rustig maar
Een tft wordt verkocht met een bepaalde klasse waar je mee accoord gaat bij de verkoop.
"Meneer, al onze producten worden verkocht met een bepaalde klasse: problemen is pech hebben". Daaaag, consumentenbescherming.
Zo werkt het dus niet
Staat toch echt in de garantievoorwaarde dat er een aantal dode pixels mogen zijn, dat veel mensen dode pixels niet accepteren is een heel ander verhaal en die discussie wil ik niet in dit topic voeren als je het niet erg vindWekkel schreef op 24 juli 2004 @ 10:38:
[...]
Zie je het al voor je?
"Meneer, al onze producten worden verkocht met een bepaalde klasse: problemen is pech hebben". Daaaag, consumentenbescherming.
Zo werkt het dus niet
zo werkt het dus wel. Voor zover ik weet wordt er onderscheid gemaakt tussen een Klasse I laser product en Klasse II laser product. De klasse I laster products van TFT's zijn bestemd voor ziekenhuizen e.d., waar afwijkingen in het scherm gewoon absoluut NIET mogen voorkomen. De klasse II is geintroduceerd voor consumenten gebruik, maar omdat er een grote foutkans is bij deze massaproductie is het toegestaan dat er afwijkingen in het scherm aanwezig zijn.Wekkel schreef op 24 juli 2004 @ 10:38:
[...]
Zie je het al voor je?
Zo werkt het dus niet
Dat is wat ik er ooit over opgezocht heb.
[ Voor 6% gewijzigd door meelmark op 24-07-2004 11:00 ]
Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar, namelijk lasers en TFT schermen.meelmark schreef op 24 juli 2004 @ 11:00:
[...]
zo werkt het dus wel. Voor zover ik weet wordt er onderscheid gemaakt tussen een Klasse I laser product en Klasse II laser product. De klasse I laster products van TFT's zijn bestemd voor ziekenhuizen e.d., waar afwijkingen in het scherm gewoon absoluut NIET mogen voorkomen. De klasse II is geintroduceerd voor consumenten gebruik, maar omdat er een grote foutkans is bij deze massaproductie is het toegestaan dat er afwijkingen in het scherm aanwezig zijn.
Je hebt idd wel verschillende klassen, met in elke klasse een verschillende "norm" voor hoeveel pixels er kapot mogen zijn.
Maar wat Wekkel zegt, het is gewoon bullshit dat je nog steeds geen garantie hebt op een perfect scherm, terwijl dit tegenwoordig technologisch gezien zeker wel mogelijk is.
een dode pixel vervelend .... ? ik weet niet , ik zit hier achter een crt scherm en daarbij zit in het middel een vreemde zwarte plek die denk ik wel zo groot is als 2 pixles, maar ik heb er geen last van.Terryb47 schreef op 23 juli 2004 @ 16:35:
Ik heb ook een 172X uit b-voorraad, met 1 dooie subpixel rechtsonderin die je bijna niet ziet: €343 voor betaald = 200€ bespaard
Ik vind 200 euros een hoop geld (bijna een nieuwe 9800pro etc), veel beter dan door die dooie pixel garantie drama te moeten gaan, en dan nog al die kosten erbij met heen en weer sturen.
dus zeker aan te raden als je er een kunt uitzoeken met dooie subpixel op een niet irritante plek. een dooie pixel daaraantegen is wel vervelend..
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
't staat ook vaak niet in de contractsvoorwaarden, daarbij komt dat die voorwaarden vaak pas na de overeenkomst onder de aandacht worden gebracht (te laat dus).FastBunny schreef op 24 juli 2004 @ 10:46:
[...]
Staat toch echt in de garantievoorwaarde dat er een aantal dode pixels mogen zijn, dat veel mensen dode pixels niet accepteren is een heel ander verhaal en die discussie wil ik niet in dit topic voeren als je het niet erg vind
Ik heb zelf zonder problemen schermen met een dode/hot pixel om kunnen ruilen. Het excuus van bijvoorbeeld Apple is(was?) trouwens dat ze niet alle kleine dingetjes kunnen mededelen, maar bijvoorbeeld dat een laptopmodel een ander gewicht heeft dan in de technische beschijving staat staat er dan wel in kleine letters onder(en nog 7 andere aanmerkingen), maar dat een scherm bv 1024x768-2 pixels kan hebben, zetten ze er niet bij, daar hoef je dan natuurlijk ook niet vanuit te gaan(zou een kleine moeite zijn een achtste puntje toe te voegen).
Als je van tevoren weet dat er dode/hot pixels in het scherm zitten dat je gaat kopen zou dit de zaak toch anders kunnen maken, zeker als het scherm aanmerkelijk goedkoper is. Lijkt me een goede mogelijkheid op zich.
[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 24-07-2004 12:01 ]
Dus, als iemand nog een andere winkel weet....
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
Als iemand een pc koopt, leest die de voorwaarde toch niet. En volgens de fabrikant en de norm is het toegestaan dat er een paar dode pixels zijn, dat het technologisch anders kan tuurlijk, maar daa rbetaal je voor, ze verkopen niet voor niets klasse 1 schermen, maar daar betaal je meer voor, wil je dat niet dan moet je ook genoegen ermee nemen. Maar die discussie is al zo vaak gevoerd. Het scherm is niet defect, en die fabrieksfout valt binnen de marge die ervoor is. Als je een plank koopt bij de gamma van 180 en die is 1meter 79 dan valt dat ook binnen de marge, technisch kunnen ze al lang recht en perfect zagen.lbegintmeta schreef op 24 juli 2004 @ 11:58:
[...]
't staat ook vaak niet in de contractsvoorwaarden, daarbij komt dat die voorwaarden vaak pas na de overeenkomst onder de aandacht worden gebracht (te laat dus).
Ik heb zelf zonder problemen schermen met een dode/hot pixel om kunnen ruilen. Het excuus van bijvoorbeeld Apple is(was?) trouwens dat ze niet alle kleine dingetjes kunnen mededelen, maar bijvoorbeeld dat een laptopmodel een ander gewicht heeft dan in de technische beschijving staat staat er dan wel in kleine letters onder(en nog 7 andere aanmerkingen), maar dat een scherm bv 1024x768-2 pixels kan hebben, zetten ze er niet bij, daar hoef je dan natuurlijk ook niet vanuit te gaan(zou een kleine moeite zijn een achtste puntje toe te voegen).
Als je van tevoren weet dat er dode/hot pixels in het scherm zitten dat je gaat kopen zou dit de zaak toch anders kunnen maken, zeker als het scherm aanmerkelijk goedkoper is. Lijkt me een goede mogelijkheid op zich.
Lijkt wel america te worden, nog even en er staat met koeieletters op dat je je tft niet mag gebruiken als onderzetter voor je bloempotje en dat het scherm defect kan gaan etc. Feit is dat een winkel altijd verkoopt volgens de fabrieksgarantjes en als die het niet als garantie zien heb je als consument meestal pech. Alleen niemand die een scherm met een dode pixel wilt, wordt meteen als een defect product gezien, terwijl ze bewust dat scherm hebben gekocht en niet 200€ meer willen neerleggen voor een klasse 1 product.
Maar ik wil dit topic niet teveel met de welles nietus discussie bevuilen
ik heb ooit voor 5 jaar gelede een tft gekocht met 1 dode pixel voor 1000 gulden (dat was in die tijd natuurlijk niks)(mijn pa had toen net een lg gekocht voor 2200 gulden!!!) en 5 jaar later heb ik nog altijd de zelfde tft en hij heeft altijd maar 1 dode pixel gehad et heeft me nog nooit gestoord. maar et word wel tijd voor een nieuwe:P. hij is nou wel een beetje verouderd enzo maar goed.
gr joris
Hoeveel moet hij gaan kosten ??CodeConnected schreef op 24 juli 2004 @ 18:29:
hallo,
ik heb ooit voor 5 jaar gelede een tft gekocht met 1 dode pixel voor 1000 gulden (dat was in die tijd natuurlijk niks)(mijn pa had toen net een lg gekocht voor 2200 gulden!!!) en 5 jaar later heb ik nog altijd de zelfde tft en hij heeft altijd maar 1 dode pixel gehad et heeft me nog nooit gestoord. maar et word wel tijd voor een nieuwe:P. hij is nou wel een beetje verouderd enzo maar goed.
gr joris
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
Dat is geen wellus nietus discussie. Juridisch zit jij met je interpretatie volledig fout.FastBunny schreef op 24 juli 2004 @ 13:37:
Maar ik wil dit topic niet teveel met de welles nietus discussie bevuilen
Ik kan me voorstellen dat Wekkel geen zin heeft om daar weer op in te gaan want dit is al zooooo enorm vaak aan de orde geweest.
Wat je nu zegt is dus grote b*llshit (NOFImeelmark schreef op 24 juli 2004 @ 11:00:
[...]
zo werkt het dus wel. Voor zover ik weet wordt er onderscheid gemaakt tussen een Klasse I laser product en Klasse II laser product. De klasse I laster products van TFT's zijn bestemd voor ziekenhuizen e.d., waar afwijkingen in het scherm gewoon absoluut NIET mogen voorkomen. De klasse II is geintroduceerd voor consumenten gebruik, maar omdat er een grote foutkans is bij deze massaproductie is het toegestaan dat er afwijkingen in het scherm aanwezig zijn.
Laser klasses geeft het max. toegestaan vermogen aan, de veiligheid voor ogen en huid en de golflengtes en spreidingen.
Bron: http://www.nrpb.org/faq/laser/laser9.htm
Sovereign schreef op 24 juli 2004 @ 23:07:
[...] Juridisch zit jij met je interpretatie volledig fout.
Ik ben tot nu toe weinig juristen tegengekomen op dit forum die een goede analyse gaven van het probleem. En ik heb wel wat beters te doen. Bovendien zou een goede analyse - als die er is geweest - toch door de meesten terzijde geschoven worden met stellige beweringen als volledig fout die niet worden onderbouwd.
Wat tot nu toe in de discussie over (sub)pixel fouten en klasse II schermen naar mijn idee onderbelicht is gebleven is dat verkopers een dubbele moraal kennen als ze schermen met een bekend (sub)pixel-defect met korting verkopen ten opzichte van de 'gewone' nieuwe klasse II schermen. Die kunnen immers ook een (vergelijkbaar of zelfs erger) defect hebben, waarvoor je geen korting krijgt.
Het verkopen van schermen met een bekend pixel-defect voor een lagere prijs ondersteunt de stelling dat een dergelijk scherm minder waard is. Die stelling is al bewezen door de klasse-indeling (een klasse I scherm is duurder dan klasse II, terwijl beide schermen foutloos kunnen zijn) en door de 2e hands markt - daar zal een foutloos scherm makkelijker verkoopbaar zijn dan één met pixelfouten.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
En jij gaat die analyse natuurlijk wel geven? Afgezien van het feit dat er maar "weinig juristen" hier rondhangen kan ik me niet veel bijdragen van je herinneren. Als jij meent dat men tekort is geschoten in het geven van een goede analyse dan is dat blijkbaar deels aan jezelf te wijten...Appelsap schreef op 25 juli 2004 @ 00:25:Ik ben tot nu toe weinig juristen tegengekomen op dit forum die een goede analyse gaven van het probleem.
In ieder geval, er is meerdere malen duidelijk aangegeven waarom en hoe dergelijke bedingen en/of garantiebepalingen problematisch zijn onder huidig dwingend (consumenten)kooprecht. Ik ga mezelf niet constant herhalen.
Dat sommige bedrijven monitoren met "defecte" pixels voor een lagere prijs verkopen is trouwens naar mijn weten een redelijk recent fenomeen.
[ Voor 69% gewijzigd door Sovereign op 25-07-2004 01:12 ]
Bij thuiskomst bleek dat na +/- 10 minuten aan staan het scherm nog andere kuren begon te vertonen. Gebeld met NEC en binnen 1 week was het scherm omgeruid voor een gloednieuw exemplaar zonder dode pixels!!!
Cool.Joortje schreef op 25 juli 2004 @ 10:11:
Heb vorig jaar een NEC 17" gekocht bij pcvergelijk met 1 dode pixel voor 299 euro. Was van plan het scherm te gebruiken voor LAN-parties. Had namelijk al een 17" staan, maar vond het een beetje zonde om en risicovol om die steeds mee te slepen. Tijdens gamen valt het namelijk sowieso niet op.
Bij thuiskomst bleek dat na +/- 10 minuten aan staan het scherm nog andere kuren begon te vertonen. Gebeld met NEC en binnen 1 week was het scherm omgeruid voor een gloednieuw exemplaar zonder dode pixels!!!
Dat moet ik ook eens proberen.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Probleem is dat er alleen maar tegenstrijdige berichten te vinden zijn lijkt het wel. Vandaar de het 'welles nietus'. En het gedoe met consumentenbescherming is logisch, maar imho ligt het probleem bij de verkoop, als men daar duidelijk maakt dat er dode pixels kunnen zijn en dat dat bij de fabriek geen garantie is en dat ze het scherm met die garantie verkopen ben je al van een berg gezeik af. Of ze moeten ervoor kiezen het scherm te laten zien en testen tegen een kleine meerprijs. Scherm is niet defect, zie het als die plank van 1.79 die 1cm te kort is. Tenminste zo denk ik erover, maar ook ik ben geen jurist, feit is dat de wetten elkaar tegenspreken en dat men maar al te graag achterdeurtjes wil hebben zoals het ruimen van een 'niet goed product'..Sovereign schreef op 24 juli 2004 @ 23:07:
[...]
Dat is geen wellus nietus discussie. Juridisch zit jij met je interpretatie volledig fout.
Ik kan me voorstellen dat Wekkel geen zin heeft om daar weer op in te gaan want dit is al zooooo enorm vaak aan de orde geweest.
En nu hou ik er mee op met die discussie
Overigens heb ik gistern voor een kennis een tft gekocht en was netjes zonder defecte pixelstjes zonder hem te bekijken in de winkel. Maar als andere bedrijven niet die b voorraad aanbieden, waar blijft het dan., toch doorverkopen als normaal scherm? Vind het wel een goede ontwikkeling sdat het vaker gaat komen dat die schermen tegen dump prijzen de markt op gaan, ben nog niet meer winkels tegengekomen helaas.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Bij de eerste laptop van mijn broer (oud ding, celeron 366) zat een pixel die altijd rood was, dat was soms wel een beetje vervelend als je op een witte pagina zat te kijken. Verder is het mij opgevallen dat bij ons op de zaak nu zo'n 200 Dell systemen staan met een 17" 1703FP/T? monitor waarbij ik nog nooit 1 dode pixel heb gezien. Bij de 40 Dell laptops heb ik ook nog geen dode pixels ontdekt._Dune_ schreef op 25 juli 2004 @ 11:14:
Wat mij zo verbaast is dat dode pixsels bij laptops nauwelijks voorkomt. Tenminste ik heb er nog nooit één gezien bij een laptop en reken maar dat ik aardig wat laptops in mijn handen heb gehad. Maar als ik bijvoorbeeld een dode pixel op het scherm van mijn €2600,- kostende laptop scherm zou hebben gehad dan was ie toch echt retour gegaan. Wordt er misschien bij laptops beter geselecteerd, omdat je zo'n scherm niet zo snel kunt vervangen.
Y'24
Helaas heeft mijn Dell Inspiron 9100 laptop wel een dode pixel. Maar hij zit helemaal onder in het scherm (kwam er pas na een week achter).RvV schreef op 25 juli 2004 @ 11:31:
[...]
Bij de eerste laptop van mijn broer (oud ding, celeron 366) zat een pixel die altijd rood was, dat was soms wel een beetje vervelend als je op een witte pagina zat te kijken. Verder is het mij opgevallen dat bij ons op de zaak nu zo'n 200 Dell systemen staan met een 17" 1703FP/T? monitor waarbij ik nog nooit 1 dode pixel heb gezien. Bij de 40 Dell laptops heb ik ook nog geen dode pixels ontdekt.
Do as I say, don't do as I do.
Zie: [rml]Wekkel in "[ TFT] 0-pixelpolicy afkopen bij winkel"[/rml]
Verwijderd
Ik heb geen idee, maar als het ook nog eens op een "natuurlijke dood" lijkt, zie ik al mensen even 5 pixels extra doodprikken voor de garantieVerwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 15:16:
is het trouwens niet mogelijk om een hot of subpixel dood te maken ? dan zal hij een stuk minder irritant zijn.
bedoelde zonder laser.. geen bullshit, foutje van mij, maar je begreep wat ik bedoel denk ik.Fairy schreef op 24 juli 2004 @ 23:27:
[...]
Wat je nu zegt is dus grote b*llshit (NOFI).
Laser klasses geeft het max. toegestaan vermogen aan, de veiligheid voor ogen en huid en de golflengtes en spreidingen.
Bron: http://www.nrpb.org/faq/laser/laser9.htm
Hoë pleeg ik euthanasie op mijn stervende pixel : Druk hard met uw vingernagel opLiquid schreef op 25 juli 2004 @ 15:21:
[...]
Ik heb geen idee, maar als het ook nog eens op een "natuurlijke dood" lijkt, zie ik al mensen even 5 pixels extra doodprikken voor de garantie
de kandidaat tot het licht uit gaat
Religion is Opium for the Masses
http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=11797
Verwijderd
Maar als ik een nieuw TFT-scherm koop (bestel via internet), dan is het risico wat je loopt qua dode pixels toch niet zo groot? Je kunt immers tot 8 dagen na aankoop de koop ongedaan maken. Dus zou een winkelier je met een bogt-scherm opschepen, dan kun je hem toch gewoon terugsturen als blijkt dat er een irritante hot- of dead-pixel inzit? Je riskeert dan alleen wat verzendkosten.
Verwijderd
Nope, 5% is niet redelijk. Als je bedenkt dat dit soort schermen al soms met maar 5% winstmarge verkocht worden, dan is jouw rekensom niet correct. Moet een verkoper dan bij 3 dode pixels maar 10% bijleggen? Ik denk het niet. Dan gaat je computerwinkeltje snel failliet hoor. En dan kun jij fluiten naar je garantie. (Niet in het geval van TFT'tjes, want die gaan meestal via de fabrikant).Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 17:03:
Je ziet idd. af en toe dat zaken bewust een scherm met enkele foute pixels aanbieden. Zelf heb ik liever een perfect scherm. Verbaasd me wel dat de prijs niet altijd duidelijk goedkoper is.
Voor iedere dode pixel 5 procent van de prijs af vind ik wel redelijk.
Overigens is het zo dat de duurdere schermen meestal pixelperfect zijn en de witmerk dingetjes relatief vaker pixel problemen hebben. Maar ja, voor een dubbeltje op de eerste rang heh.....
Die 5% is zelfs aan de lage kant hoor. Even de proef op de som genomen:Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 08:13:
[...]
Nope, 5% is niet redelijk. Als je bedenkt dat dit soort schermen al soms met maar 5% winstmarge verkocht worden, dan is jouw rekensom niet correct. Moet een verkoper dan bij 3 dode pixels maar 10% bijleggen? Ik denk het niet. Dan gaat je computerwinkeltje snel failliet hoor. En dan kun jij fluiten naar je garantie. (Niet in het geval van TFT'tjes, want die gaan meestal via de fabrikant).
Overigens is het zo dat de duurdere schermen meestal pixelperfect zijn en de witmerk dingetjes relatief vaker pixel problemen hebben. Maar ja, voor een dubbeltje op de eerste rang heh.....
Van de site van een shop:
'B'-voorraad:
Philips 190P5ES 19"TFT, 2 dode pixels van 739,00 voor 417,00
Samsung 172X 17"TFT, 3 dode pixels van 509,00 voor 277,00
Iiyama E430-B, 17"TFT, 1 dode pixel van 459,00 voor 285,00
Dit mag men toch een greep uit de duurdere schermen noemen en helaas zijn hier wat dode pixels te betreuren. De vlieger duur=goed en goedkoop=slecht gaat in heel veel gevallen niet op.
Ook bij de goedkopere schermen zal het aantal dode pixels procentueel niet echt veel afwijken van de duurdere. In veel gevallen is het scherm van een 'witte' monitor van een bekend merk, bijv. Samsung, en wordt daar ook openlijk mee geadverteerd.
Voor wat betreft garantie: Als een leverancier failliet gaat kun je in principe altijd bij de importeur of evt. de producent een garantieclaim indienen. Een iets moeilijker weg maar uiteindelijk net zo doeltreffend en in bijna alle gevallen sneller.
[ Voor 32% gewijzigd door Guardian Angel op 30-07-2004 08:36 ]
ARME AOW’er
Verwijderd
Geen refurbished, overtollige of gebruikte schermen. De monitoren in deze lijst hebben de standaard fabrieksgarantie. Dit betekent dat er pas bij meerdere dode-pixels garantie verleent wordt.
Op dit moment staan er 14 schermen, maar jl. maandag waren er 31 schermen op de lijst. Is trouwens een van de grotere shops dus zeker representatief.
[ Voor 19% gewijzigd door Guardian Angel op 30-07-2004 08:49 ]
ARME AOW’er
Verwijderd
Nu heb ik hier de samsung 19inch, 192T.
Omdat de vga kabel ontbak (ik wou hem toch via dvi aansluiten) en één dode rode susubpixxel heeft had ik hem voor 400 euro.
Echt een koopje, heb liever met zulke gigantische korting met één dooie subpixel terwijl je anders moet afwachten hoeveel dooie pixels die heeft (mischien wel twee voledig).
i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk
Daarom moet je ook betalen voor de pixelgarantie héVerwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 08:13:
[...]
Nope, 5% is niet redelijk. Als je bedenkt dat dit soort schermen al soms met maar 5% winstmarge verkocht worden, dan is jouw rekensom niet correct. Moet een verkoper dan bij 3 dode pixels maar 10% bijleggen? Ik denk het niet. Dan gaat je computerwinkeltje snel failliet hoor. En dan kun jij fluiten naar je garantie. (Niet in het geval van TFT'tjes, want die gaan meestal via de fabrikant).