Mijn Systeem:
MSI K7N2-L (Nforce2 Ultra400)
2X 256DDR400 @ dual
XP2600+@ 11.5X200 = 2300mhz (std vcore) --> Prime95, 3dmark, Reallife stabiel.
Aangezien ik een Antec Sonata gekocht heb, verw88 ik dat mijn koeling een stuk beter zou zijn.
En inderdaad, de temperaturen lagen een stuk lager.
Vol overtuiging heeft mijn vader mijn RPM van mijn Aero7+ op zijn minimum gezet voor het geluid (Ik was op dat moment niet thuis
)
Ik ben vervolgens uitgebreid gaan gamen, waarna na een uurtje of 3 de pc rebootte.
In mijn Bios was mijn CPU op dat moment iets meer als 70graden.
Met max toeren kwam hij daarvoor niet boven de 52 graden stressed uit.
Echter na deze reboot bleef hij zelfs met de max RPM boven de 65 graden stressed uitkomen.
Als ik mijn systeem 's ochtends opstarrte, steeg de idle temp al snel boven de 50 uit (rond de 51 graden)
Zelfs mp3/msn zorgde voor temps boven de 60 graden.
Aangezien dit nog de std pasta van de Aero7+ was, toch maar Arctic Silver besteld (vanaaf ophalen), en de koeler gedemonteerd.
Als ik nu me CPU bekijk, lijkt het alsof de oude pasta weggesmolten was (zie foto)

Nu heb ik mijn Heatsink als schoongemaakt met alcohol, maar heb niet het gevoel dat hij 100% schoon en glad is (zie foto 2)

Waar mee kan ik het beste de CPU schoonmaken?
Moet het dan ook drogen?
En de heatsink?
Is de oude pasta echt "wegggesmolten", of was de oude montage gewoon slecht?
MSI K7N2-L (Nforce2 Ultra400)
2X 256DDR400 @ dual
XP2600+@ 11.5X200 = 2300mhz (std vcore) --> Prime95, 3dmark, Reallife stabiel.
Aangezien ik een Antec Sonata gekocht heb, verw88 ik dat mijn koeling een stuk beter zou zijn.
En inderdaad, de temperaturen lagen een stuk lager.
Vol overtuiging heeft mijn vader mijn RPM van mijn Aero7+ op zijn minimum gezet voor het geluid (Ik was op dat moment niet thuis
Ik ben vervolgens uitgebreid gaan gamen, waarna na een uurtje of 3 de pc rebootte.
In mijn Bios was mijn CPU op dat moment iets meer als 70graden.
Met max toeren kwam hij daarvoor niet boven de 52 graden stressed uit.
Echter na deze reboot bleef hij zelfs met de max RPM boven de 65 graden stressed uitkomen.
Als ik mijn systeem 's ochtends opstarrte, steeg de idle temp al snel boven de 50 uit (rond de 51 graden)
Zelfs mp3/msn zorgde voor temps boven de 60 graden.
Aangezien dit nog de std pasta van de Aero7+ was, toch maar Arctic Silver besteld (vanaaf ophalen), en de koeler gedemonteerd.
Als ik nu me CPU bekijk, lijkt het alsof de oude pasta weggesmolten was (zie foto)
Nu heb ik mijn Heatsink als schoongemaakt met alcohol, maar heb niet het gevoel dat hij 100% schoon en glad is (zie foto 2)
Waar mee kan ik het beste de CPU schoonmaken?
Moet het dan ook drogen?
En de heatsink?
Is de oude pasta echt "wegggesmolten", of was de oude montage gewoon slecht?