Toon posts:

[Far Cry] Loopt vast na tijdje spelen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Een vriend van me heeft Far Cry gekocht op mijn aanraden. Z'n PC is volgens mij krachtig genoeg om dit spel deftig te draaien. Zijn systeem:

- AMD Athlon 2800+
- 1024Mb DDR-SDRAM
- MSI K7N2 Delta ( nForce2 )
- Nvidia GeForce FX5600
- Windows XP Home SP1
- Laatste drivers geïnstalleerd, DirectX9b geïnstalleerd, enz...
- Far Cry patch 1.2 geïnstalleerd
- Ik heb z'n PC geformatteerd en alle drivers enz... opnieuw geïnstalleerd, dan Far Cry geïnstalleerd.
- Niks overclocked...

Het spel draait vloeiend maar na een tijde spelen (Kan 5minuten zijn, kan ook een uurtje zijn, maar niet veel langer) loopt het spel gewoon VAST. Hij kan niet meer alt-tabben, CTRL-ALT-DEL werkt niet meer, z'n PC reageert totaal niet meer. Hij krijgt ook geen error ofzo... De PC hardwarigmatig resetten blijkt de enige oplossing te zijn...

Aan wat zou dit kunnen liggen?

Alvast bedankt voor jullie hulp,
NightShade

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 14:58:
Het spel draait vloeiend maar na een tijde spelen (Kan 5minuten zijn, kan ook een uurtje zijn, maar niet veel langer) loopt het spel gewoon VAST. Hij kan niet meer alt-tabben, CTRL-ALT-DEL werkt niet meer, z'n PC reageert totaal niet meer. Hij krijgt ook geen error ofzo... De PC hardwarigmatig resetten blijkt de enige oplossing te zijn...
Wat voor voeding heeft die vriend van je. Misschien dat hij te warm word, of net te weinig stroom levert.

offtopic:
zo goed zeur @ mickey2k3 :/

[ Voor 41% gewijzigd door Outerspace op 22-07-2004 15:08 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
mikey2k3 schreef op 22 juli 2004 @ 15:04:
[...]

en de reden dat je zijn hele bericht quote is.....
en de reden dat jij niks nuttigs toevoegt aan dit topic is??

ontopic:
je zou idd even alle temperaturen kunnen bekijken. het zou kunnen dat ze videokaart of cpu te warm word. zeker met dit weer :)

als je een ander spel speelt, heb je dan ook vastlopers?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mikey2k3 schreef op 22 juli 2004 @ 15:04:
[...]

en de reden dat je zijn hele bericht quote is.....
Ok dan..? :?

@ TS: Check je temperaturen eens.. Dit probleem heb ik ook wel is gehad, maar dan met Flight Simulator. De kast open houden tijdens het zware werk was de truck eerst, later een extra fan geplaatst. :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Wel hij heeft zo'n standaard Aopen kastje, volgens mij hebben die een wattage van 300 of 350 watt?

Temps toen hij vastliep: CPU 60° en Chipset rond de 55°

Andere 'zware' games speelt hij niet. Enkel Raven Shield maar daar heeft hij nooit zo'n problemen mee.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 15:13 ]

• BasieP
mja die temps zijn ietwat hoog, maar niet echt dat je zegt van 'whoo' ofzo..
zou niet de oorzaak moeten zijn.

kan je die voeding nakijken? volgens mij is 350 watt nogal veel voor een standaard kast. zou best 200 of 250 kunnen zijn zelfs (in het slechtste geval)

heeft hij trouwens ze moederbord drivers geinstalleerd? (die nforce drivers dus)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat hij die drivers geïnstalleerd heeft, bedoel je dan deze BIOS update? http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=436&kind=1

Die wattage kan ik dat enkel bekijken door z'n kast te openen of kan ik dat ook softwarematig checken?

• BasieP
nee bios update is iets wat je altijd nog kan doen, maar dat is meer een laatste stap, voor als je door je logische ideen heen ben ;)

ik bedoel de nvidia drivers voor je chipset.
als het goed is heb je daar een CD van, en anders kan je ze downloaden op nvidia.com

Verwijderd

Topicstarter
Nee heeft hij niet gedownload. Ga deze nu eens downloaden en installeren. Dan ga ik die voeding checken en terug op't forum posten. Ga dan game nog eens testen en zien of hij nog vastloopt...

edit:
Heb z'n kast opgedaan: 300watt...

Ok heb nu het spel opnieuwe effe getest. Draait opnieuw perfect maar hij liep weeral vast na 40minuutjes spelen. De temps dan nog eens gechecked en CPU lag weer tegen de 60° en chipset rond de 55°

Any suggestions?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 16:19 ]

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 08:24
Als dit een cheap ass 300 watt voeding is, dus een noname, dan zal die het niet kunnen trekken, vertel die gozer dat hij beter een goeie 350 watt kan kopen (antec, zalman, tagan, Aopen) en dan zal het wel lukken.

Succes
Pagina: 1